Ongegrijpelijk probleem
Ongegrijpelijk probleem
Hallo,
Ik heb een occasie Derbi Senda x-race '09 die 70-75 liep -door het vlootje eruit te halen- (verder niets veranderd) toen ik hem kocht.
Na een aantal weken zo rijden liet ik een vlootje inlassen zodat hij 50-55 loopt. Een paar maanden later wou ik nog eens sneller rijden voor de fun, dus haalde de ingelaste vloot eruit en monteerde mijn uitlaat...
De maximum snelheid die mijn Derbi haalde was 60 km/h...
Help me alstublieft, ik weet echt niet waarom hij nu, zonder vloot, trager loopt dan toen ik hem kocht (ook zonder).
Alvast bedankt!
Ik heb een occasie Derbi Senda x-race '09 die 70-75 liep -door het vlootje eruit te halen- (verder niets veranderd) toen ik hem kocht.
Na een aantal weken zo rijden liet ik een vlootje inlassen zodat hij 50-55 loopt. Een paar maanden later wou ik nog eens sneller rijden voor de fun, dus haalde de ingelaste vloot eruit en monteerde mijn uitlaat...
De maximum snelheid die mijn Derbi haalde was 60 km/h...
Help me alstublieft, ik weet echt niet waarom hij nu, zonder vloot, trager loopt dan toen ik hem kocht (ook zonder).
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door xRace09 op vr 13 apr 2012, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: Ongebrijpelijk probleem
carbu een schoon maken, en vergeet geen grotere sproeier erin te doen
#22
Re: Ongebrijpelijk probleem
Klinkt wel logisch, de carburateur is nog nooit gekuist geweest, volgens mij... En mijn brommer heeft al bijna 14.000 km.RaceVoenk schreef:carbu een schoon maken, en vergeet geen grotere sproeier erin te doen
Kan ik dit zelf doen? Met eventuele hulp van pa, desnoods...
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: Ongebrijpelijk probleem
slangenklem los waar je carb vast zot op je spruitstuk, luchtfilter af je carb.
zorg dat je benzinetoevoer afgesloten is.
neem je carb vanonder je brommer (gaskabel losmaken is wel handig
)
dan neem je wat benzine , een plastiek schaaltje , je handen , en je geheugen
begin je carbu uit elkaar te vijzen en onthou goed hoe alles in elkaar zat anders moeten wij jou uitleggen hoe alles weer in elkaar moet
dan was je elk onderdeeltje afzonderlijk met de benzine.
als alles mooi is schoongemaakt kan je terug in elkaar zetten en terug onder je brommer doen
zorg dat je benzinetoevoer afgesloten is.
neem je carb vanonder je brommer (gaskabel losmaken is wel handig

dan neem je wat benzine , een plastiek schaaltje , je handen , en je geheugen
begin je carbu uit elkaar te vijzen en onthou goed hoe alles in elkaar zat anders moeten wij jou uitleggen hoe alles weer in elkaar moet

dan was je elk onderdeeltje afzonderlijk met de benzine.
als alles mooi is schoongemaakt kan je terug in elkaar zetten en terug onder je brommer doen
#22
Re: Ongebrijpelijk probleem
Oké, ik zal dit morgen proberen en laten weten of het geholpen heeft!
Bedankt voor de tip en uitleg.
Bedankt voor de tip en uitleg.

Re: Ongebrijpelijk probleem
Ik heb eens gekeken om de carbu eraf te halen, maar ik heb nogal wat problemen... Doordat alles zo compact is, geraak ik er moeilijk aan en ben ik waarschijnlijk verplicht om alle kabels van de tank, olie,...los te maken.
Moet ik alles losmaken en dan de carbu volledig demonteren en kuisen of alleen een paar onderdelen bekijken?
Moet ik alles losmaken en dan de carbu volledig demonteren en kuisen of alleen een paar onderdelen bekijken?
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: Ongebrijpelijk probleem
hoezo moet je alle kabels losmaken
gewoon je luchtfilter van je carbu en je carbu losmaken aan je spruitstuk en je gaskabel losmaken
en je carbu kan je er af halen

gewoon je luchtfilter van je carbu en je carbu losmaken aan je spruitstuk en je gaskabel losmaken
en je carbu kan je er af halen
#22
Re: Ongebrijpelijk probleem
Er hangen nog ongeveer 4 kabels aan, maar ik heb geen idee waar die naartoe gaan.
Re: Ongebrijpelijk probleem
Inderdaad, heb eens goed gekeken, één ervan loopt naar mijn koelvloeistoftank.reinier321 schreef:zijn dat niet die buisjes van je koel vloeistof?
Maar ik denk niet dat het kuisen van de carbu geholpen heeft...
- Beunhaas321
- Pro tuner
- Berichten: 554
- Lid geworden op: do 05 apr 2012, 21:22
- Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8615
- Locatie: Arnhem
Re: Ongegrijpelijk probleem
Je hebt geen idee wat je doet, of wel? Je moet hem eerst AFSTELLEN!
Anders gaat hij nooit hard, en loopt hij binnen 50Km kapot.
Hoe dat moet zoek je maar op, en anders breng je hem weg.
Die kabeltjes zijn voor de carburateurverwarming, als je die eraf haalt, moet je ze wel dicht maken met een slangenklem, of tang en dan tiewraps om de poten, anders krijg je een tsunami van koelvloeistof.
Je kan ze natuurlijk ook boven het hoogste punt houden, maar het vorige is makkelijker.
Anders gaat hij nooit hard, en loopt hij binnen 50Km kapot.
Hoe dat moet zoek je maar op, en anders breng je hem weg.
Die kabeltjes zijn voor de carburateurverwarming, als je die eraf haalt, moet je ze wel dicht maken met een slangenklem, of tang en dan tiewraps om de poten, anders krijg je een tsunami van koelvloeistof.
Je kan ze natuurlijk ook boven het hoogste punt houden, maar het vorige is makkelijker.
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
-
- Tuner
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2
Re: Ongegrijpelijk probleem
kan me ook voorstellen dat hij zonder prop afgesteld stond toen je hem kocht. Daarna zette je de prop er weer in en reedt hij nog wel maar te rijk. waardoor de uitlaat zich vulde met koolaanslag en nu wil je de prop er weer uit hebben maar zit de uitlaat vor kool waardoor hij niet harder gaat