Derbi benzineprobleem?
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Senda DRD Evo 50 SM
Derbi benzineprobleem?
Heey
Laatst heb ik mijn tank helemaal leeg gereden en sinds dien lijk ik een probleem te hebben met de benzine aanvoer.
Hij wil namelijk onderweg wel eens gewoon helemaal weg vallen alsof hij geen benzine krijgt (Hij valt helemaal terug in toeren, maar blijft wel lopen en een stukje verder (40 meter dat hij gewoon doorrijd zeg maar op lage toeren) heeft hij weer vol vermogen).
Dit heb ik nu al een stuk of 4 keer gehad, maar telkens net voordat ik moest gaan tanken en als ik dit probleem had onderweg naar het tankstation dan was het na het tanken over.
Tot vandaag, want vandaag reed ik terug naar huis van mijn werk en viel mijn brommer weer weg (alsof hij geen benzine kreeg), maar dit keer echt helemaal en hij wilde ook niet starten.
Dus daarom denk ik dat het daar aan ligt...
Maar wat denken jullie? iemand die toevallig hetzelfde heeft gehad? ligt het probleem niet ergens anders?
Ook wil ik mijn tank schoonmaken, ik neem aan dat ik deze gewoon makkelijk kan spoelen met water en dat ik dit ook via het vacuumpompje eruit kan laten lopen? (vacuumpompje is toch kapot, dus alles loopt er toch uit).
PS, een vriend van me dacht dat het de bougie of het membraan was, beide vervangen, bij beide geen resultaat.
Ook zag de cilinder er nog netjes uit, dus geen warmloper of zo iets geks.
Laatst heb ik mijn tank helemaal leeg gereden en sinds dien lijk ik een probleem te hebben met de benzine aanvoer.
Hij wil namelijk onderweg wel eens gewoon helemaal weg vallen alsof hij geen benzine krijgt (Hij valt helemaal terug in toeren, maar blijft wel lopen en een stukje verder (40 meter dat hij gewoon doorrijd zeg maar op lage toeren) heeft hij weer vol vermogen).
Dit heb ik nu al een stuk of 4 keer gehad, maar telkens net voordat ik moest gaan tanken en als ik dit probleem had onderweg naar het tankstation dan was het na het tanken over.
Tot vandaag, want vandaag reed ik terug naar huis van mijn werk en viel mijn brommer weer weg (alsof hij geen benzine kreeg), maar dit keer echt helemaal en hij wilde ook niet starten.
Dus daarom denk ik dat het daar aan ligt...
Maar wat denken jullie? iemand die toevallig hetzelfde heeft gehad? ligt het probleem niet ergens anders?
Ook wil ik mijn tank schoonmaken, ik neem aan dat ik deze gewoon makkelijk kan spoelen met water en dat ik dit ook via het vacuumpompje eruit kan laten lopen? (vacuumpompje is toch kapot, dus alles loopt er toch uit).
PS, een vriend van me dacht dat het de bougie of het membraan was, beide vervangen, bij beide geen resultaat.
Ook zag de cilinder er nog netjes uit, dus geen warmloper of zo iets geks.
- Adwin
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing 2008 Blue/White
- Gallery: Derbi Senda DRD Racing '08 BLUE/WHITE
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4744
Te koop: Lederen Revit Motorjas in nieuwstaat/ Maat 50
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=62&t=6853 - Locatie: Oldebroek
- Contacteer:
Re: Derbi benzineprobleem?
Maak eerst maar eens je tank en cab goed schoon...
www.derbi-forum.nl

http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=62&t=6853

http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=62&t=6853
royvi schreef:Sarcasme doet sommige mensen pijn, gelukkig heb ik geen gevoel.
- Daan22
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
als je vacuum kapot is zou ik toch overwegen om een nieuwe te kopen of een manuele kraan
- Huug
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
als je de tank een keer helemaal leeg hebt gereden en je daarna deze klachten hebt gekregen denk ik dat er gewoon ergens vuil in de cab zit. kan telkens je sproeier even half verstoppen 

-
- Derbi fan
Bedankt voor de reacties, vanavond alles is schoonmaken en dan zal ik is kijken.
- Huug
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
nachtje in de benzine en effe met een voetbalnaaldje op de fiets pomp alles doorblazen of luxe met de compressor.

-
- Derbi fan
Lang leven de luxe
Compressor er door gehad en de tank even zonder vacuumkraantje gespoeld.
Uit de tank kwam wat rommel ook zat er bij het vacuumkraantje wat rommel (tussen dat spleetje vanwaar hij aanzuigt) dus ook even doorgespoelt/doorgeblazen.
Nu mijn blok weer terug in mijn brommer en dan morgen is kijken.
Deze kan denk ik wel close (als dat gebeurt bij topics in dit gedeelte van het forum).

Compressor er door gehad en de tank even zonder vacuumkraantje gespoeld.
Uit de tank kwam wat rommel ook zat er bij het vacuumkraantje wat rommel (tussen dat spleetje vanwaar hij aanzuigt) dus ook even doorgespoelt/doorgeblazen.
Nu mijn blok weer terug in mijn brommer en dan morgen is kijken.
Deze kan denk ik wel close (als dat gebeurt bij topics in dit gedeelte van het forum).
-
- Derbi fan
Hij doet het weer prima
Liep alleen nog wat te prullen met de achterbrug, maar kwam allemaal weer goed.

Liep alleen nog wat te prullen met de achterbrug, maar kwam allemaal weer goed.