?????????????????????????
Het ''technische'' kleine vragen topic
- 
				julianspaans
 - Pro tuner
 - Berichten: 1009
 - Lid geworden op: zo 05 feb 2012, 18:44
 - Vervoersmiddel: Derbi senda drd limited 2008 , Vespa LX 50
 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=16517
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8929 
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
een nieuwe bougie gehaald. NGK Br9e S uit het hoofd. er in en start NOG steeds niet. dus er uit weer testen. vonkt die wel blauw dacht ik zo 
  
?????????????????????????
			
			
									
									
						?????????????????????????
- Daan
 - Beheerder
 - Berichten: 4446
 - Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
 - Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
 - Contacteer:
 
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Zowiezo 1 op 40 smeren, 1 op 50 is te arm.
Als die vonkt zou hij moeten starten, de kleur maakt allemaal niet zoveel uit. Was hij soms uitgevallen en ging hij toen niet meer aan? Of? Even wat meer info
			
			
									
									
						Als die vonkt zou hij moeten starten, de kleur maakt allemaal niet zoveel uit. Was hij soms uitgevallen en ging hij toen niet meer aan? Of? Even wat meer info
- jeffreydb
 - Schakelrijder
 - Berichten: 199
 - Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:54
 - Vervoersmiddel: derbi senda drd racing
 - Locatie: zomergem
 
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
hoe maken jullie je ontstekking los ? dmv een luchttol.?
			
			
									
									yesterday is history
today is a gift
tomorrow is a mistery
						today is a gift
tomorrow is a mistery
- Daan
 - Beheerder
 - Berichten: 4446
 - Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
 - Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
 - Contacteer:
 
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Vliegwieltrekker

De vliegwielmoer kun je los krijgen met een luchttol of het vliegwiel/zuiger blokkeren
			
			
									
									
						
De vliegwielmoer kun je los krijgen met een luchttol of het vliegwiel/zuiger blokkeren
- jeffreydb
 - Schakelrijder
 - Berichten: 199
 - Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:54
 - Vervoersmiddel: derbi senda drd racing
 - Locatie: zomergem
 
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
oke bedankt is dit te krijgen bij easyparts? en voor de versnellingsbak hoe houden jullie deze samen en ik heb gehoord dat de primaire as samen met de secundaire en de schakelwals ertegelijk terug moeten ingezetworden klopt dit?Daan schreef:Vliegwieltrekker
De vliegwielmoer kun je los krijgen met een luchttol of het vliegwiel/zuiger blokkeren
yesterday is history
today is a gift
tomorrow is a mistery
						today is a gift
tomorrow is a mistery
- Daan
 - Beheerder
 - Berichten: 4446
 - Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
 - Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
 - Contacteer:
 
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Kun je bestellen bij Easyparts ja. Kun je bij elkaar houden met ty-rap. Schakelwals hoeft er niet uit.
			
			
									
									
						- jeffreydb
 - Schakelrijder
 - Berichten: 199
 - Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:54
 - Vervoersmiddel: derbi senda drd racing
 - Locatie: zomergem
 
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
oke is namelijk de eerste keer dat ik een blok ga openleggen doordat mijn krukaslagers speling hebben na 12k is dit ook niet wat snel ?Daan schreef:Kun je bestellen bij Easyparts ja. Kun je bij elkaar houden met ty-rap. Schakelwals hoeft er niet uit.
yesterday is history
today is a gift
tomorrow is a mistery
						today is a gift
tomorrow is a mistery
- 
				julianspaans
 - Pro tuner
 - Berichten: 1009
 - Lid geworden op: zo 05 feb 2012, 18:44
 - Vervoersmiddel: Derbi senda drd limited 2008 , Vespa LX 50
 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=16517
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8929 
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
nou het is gemaakt en hij rijd weer. na wat benzine in de kop hebben gespoten ging hij weer. ( ik had hem weg gezet en de in de avond ging hij niet meer aan)
Daan thomas zij dat ik wel 1:50 kon rijden maar dat moet dus 1:40 zijn? ( thomas heeft de mhr replica ook er op gezet
 )
hij rookt trouwens wel als een stoomboot. als ik in me spiegel kijk zie ik de blauw wolken de weg bedekken
			
			
									
									
						Daan thomas zij dat ik wel 1:50 kon rijden maar dat moet dus 1:40 zijn? ( thomas heeft de mhr replica ook er op gezet
hij rookt trouwens wel als een stoomboot. als ik in me spiegel kijk zie ik de blauw wolken de weg bedekken
- Daan
 - Beheerder
 - Berichten: 4446
 - Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
 - Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
 - Contacteer:
 
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Ik zou 1 op 40 gaan rijden, ik heb nog mee geholpen met het spul monteren 
 ging allemaal niet zo vlotjes als gehoopt  
			
			
									
									
						- royvi
 - Pro tuner
 - Berichten: 3085
 - Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
 - Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
 - Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060 
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Keerring bij koppelingskant lek? Houd het niveau van je bakolie even in de gaten!julianspaans schreef:nou het is gemaakt en hij rijd weer. na wat benzine in de kop hebben gespoten ging hij weer. ( ik had hem weg gezet en de in de avond ging hij niet meer aan)
Daan thomas zij dat ik wel 1:50 kon rijden maar dat moet dus 1:40 zijn? ( thomas heeft de mhr replica ook er op gezet)
hij rookt trouwens wel als een stoomboot. als ik in me spiegel kijk zie ik de blauw wolken de weg bedekken
En 1:50 kan zat.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
						http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
- 
				julianspaans
 - Pro tuner
 - Berichten: 1009
 - Lid geworden op: zo 05 feb 2012, 18:44
 - Vervoersmiddel: Derbi senda drd limited 2008 , Vespa LX 50
 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=16517
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8929 
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
heb daans advies opgevolgd om 1:40 te rijden en me bougie is binnen 100km weer kapot,nam ff de bougie mee naar de dealer om weer de zelfde te halen en toen zei hij: vetgeslagen en verbrand. 
heb weer een nieuwe bougie gehaald en moet zo tanken, gewoon weer 1:50 dan?
hij rookt dus redelijk veel zoals ik al zei ook met 1:50. gewoon blauwe rook. komt er dan toch bakolie bij? het wel ff gecheckt maar het is nog niet onder het -minimum nieveau na 350 km
			
			
									
									
						heb weer een nieuwe bougie gehaald en moet zo tanken, gewoon weer 1:50 dan?
hij rookt dus redelijk veel zoals ik al zei ook met 1:50. gewoon blauwe rook. komt er dan toch bakolie bij? het wel ff gecheckt maar het is nog niet onder het -minimum nieveau na 350 km
- Huug
 - Pro tuner
 - Berichten: 1395
 - Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
 - Vervoersmiddel: DRD Racing #85
 - Locatie: Driebergen
 
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
2-tact hoort blauwe rook te geven. Misschien een andere hittegraat bougie proberen ?
			
			
									
									
- 
				yuri derbi
 - Banden plakker
 - Berichten: 6
 - Lid geworden op: zo 02 okt 2011, 18:37
 - Vervoersmiddel: derbi sm
 
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
beste forumers,
Ik heb een derbi sdr 2002 met de volgende setup:
*yasuni cross hm uitlaat
*19 dellorto carbu + 19mm spruitstuk
*twinair luchtfilter
*53 tandwiel achteraan
*14 tandwiel vooraan
*carenzi blue racing (49.99cc) (geen idee hoeveel km's)
Rijdt een dikke 100km/u denk ik (teller loopt maar tot 80km/u).
Mijn probleem is het volgende;
Ik reed op mijn brommer en toen ik wat gas gaf en wat sneller & hoger in toeren kwam, merkte ik dat er een soort zwaar slepend geluid van men brommer kwam. Ik dacht eerst de lagers in de wielen maar dit heb ik gecontroleerd en die zijn oké. Het geluid hoor je niet als hij stationair draait, alleen als je hem in versnelling steekt. Ik merkte hoe harder ik reed hoe harder het geluid werd en als ik deze liet uitbollen hoorde je dit enorm duidelijk, een kennis van me zei me dat men ketting veel te hard spande en dat ik misschien de "boite" had kapot gereden omdat mijn ketting te hard stond of mijn ketting aandrijftanwieltje versleten was of een lager in de versnellingsbak. Nu is mijn vraag wat denken jullie dat dit kan zijn? Ik zal een filmpje uploaden met het geluid dat de brommer maakt. Dit is de link op youtube ==> http://www.youtube.com/watch?v=F4h2kE-YrkU" onclick="window.open(this.href);return false;
Alvast bedankt!
			
			
									
									
						Ik heb een derbi sdr 2002 met de volgende setup:
*yasuni cross hm uitlaat
*19 dellorto carbu + 19mm spruitstuk
*twinair luchtfilter
*53 tandwiel achteraan
*14 tandwiel vooraan
*carenzi blue racing (49.99cc) (geen idee hoeveel km's)
Rijdt een dikke 100km/u denk ik (teller loopt maar tot 80km/u).
Mijn probleem is het volgende;
Ik reed op mijn brommer en toen ik wat gas gaf en wat sneller & hoger in toeren kwam, merkte ik dat er een soort zwaar slepend geluid van men brommer kwam. Ik dacht eerst de lagers in de wielen maar dit heb ik gecontroleerd en die zijn oké. Het geluid hoor je niet als hij stationair draait, alleen als je hem in versnelling steekt. Ik merkte hoe harder ik reed hoe harder het geluid werd en als ik deze liet uitbollen hoorde je dit enorm duidelijk, een kennis van me zei me dat men ketting veel te hard spande en dat ik misschien de "boite" had kapot gereden omdat mijn ketting te hard stond of mijn ketting aandrijftanwieltje versleten was of een lager in de versnellingsbak. Nu is mijn vraag wat denken jullie dat dit kan zijn? Ik zal een filmpje uploaden met het geluid dat de brommer maakt. Dit is de link op youtube ==> http://www.youtube.com/watch?v=F4h2kE-YrkU" onclick="window.open(this.href);return false;
Alvast bedankt!
- 
				koentjuhh1234
 - Pro tuner
 - Berichten: 621
 - Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:35
 - Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2007
 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5981
 - Locatie: Doetinchem
 
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
klinkt als de lagers in je versnellingsbak daar had ik ook last van!
Reviceren wordt dat dus
			
			
									
									
						Reviceren wordt dat dus
- 
				yuri derbi
 - Banden plakker
 - Berichten: 6
 - Lid geworden op: zo 02 okt 2011, 18:37
 - Vervoersmiddel: derbi sm
 
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Oke bedankt. Op het forum vind je waarschijnlijk wel een "how-to" om dit te doen? Kun je dit zelf controleren op een of andere manier dat het zeker dit is? Welke lagers kunnen jij me aanraden voor in de versnellingsbak en is dit een kostelijk grapje & moeilijk te fixen?
			
			
									
									
						- 
				koentjuhh1234
 - Pro tuner
 - Berichten: 621
 - Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:35
 - Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2007
 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5981
 - Locatie: Doetinchem
 
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
als je geen ervaring hebt kan je het zeker niet zelf denk ik.. doe het dan met iemand samen die er wel verstand van heeft!
			
			
									
									
						- 
				yuri derbi
 - Banden plakker
 - Berichten: 6
 - Lid geworden op: zo 02 okt 2011, 18:37
 - Vervoersmiddel: derbi sm
 
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Oke, bedankt voor alle informatie!
			
			
									
									
						- 
				Vinkie
 - Schakelrijder
 - Berichten: 117
 - Lid geworden op: do 01 mar 2012, 15:46
 - Vervoersmiddel: Derbi DRD Limited 08 --- Derbi Senda SM X-treme 09 --- Aerox 07
 
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Hallo, 
Past een usd voorvork van Marzocchi ook in een Xtreme? Moet ik dan alleen de lagers aanpassen en dan past het gewoon?
			
			
									
									
						Past een usd voorvork van Marzocchi ook in een Xtreme? Moet ik dan alleen de lagers aanpassen en dan past het gewoon?
- Daan22
 - Pro tuner
 - Berichten: 3852
 - Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
 - Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
 - Locatie: België
 
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
past op 15mm assen dus als je je xtreme as kan aanpassen naar een 15mm dan gaat hij passen, je gaat ook een remklauw adapter moeten maken ofwel er een bijhorende remklauw bij kopenVinkie schreef:Hallo,
Past een usd voorvork van Marzocchi ook in een Xtreme? Moet ik dan alleen de lagers aanpassen en dan past het gewoon?
#22
						- 
				PSP123
 - Beginnende tuner
 - Berichten: 217
 - Lid geworden op: do 05 mei 2011, 22:56
 - Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR
 
Re: Het ''technische'' kleine vragen topic
Hoi.
Ik heb een probleem met mijn Derbi Extreme. Ik was lekker aan het rijden, en opeens viel hij wat terug in toeren. Toen niks meer aan de hand en ik verder rijden. 10km van huis, even op een bankje gaan zitten en proberen te starten maar helaas niet meer gestart gekregen.
De volgende dag, kreeg ik hem even aan maar hij komt hoog in toeren, loopt terug en als je gas geeft valt hij weg.
Nu ongeveer 3 weken later, heb ik hem niet meer gestart gekregen, het benzine systeem en carburateur zijn in orde want er zit benzine in het vlotterbakje en de bougie is nat.
Ik heb vervolgens de bougie getest op vonken, helaas geen vonken. Een andere bougie geprobeerd maar ook geen resultaat.
De bougie vonkt dus op geen enkele manier.
Wat kan ik nu nog doen om de Derbi te testen en achter het probleem te komen waar het hem nu in zit.
Hoe test ik de Bobine?
Dank voor de hulp!
Gr
			
			
									
									
						Ik heb een probleem met mijn Derbi Extreme. Ik was lekker aan het rijden, en opeens viel hij wat terug in toeren. Toen niks meer aan de hand en ik verder rijden. 10km van huis, even op een bankje gaan zitten en proberen te starten maar helaas niet meer gestart gekregen.
De volgende dag, kreeg ik hem even aan maar hij komt hoog in toeren, loopt terug en als je gas geeft valt hij weg.
Nu ongeveer 3 weken later, heb ik hem niet meer gestart gekregen, het benzine systeem en carburateur zijn in orde want er zit benzine in het vlotterbakje en de bougie is nat.
Ik heb vervolgens de bougie getest op vonken, helaas geen vonken. Een andere bougie geprobeerd maar ook geen resultaat.
De bougie vonkt dus op geen enkele manier.
Wat kan ik nu nog doen om de Derbi te testen en achter het probleem te komen waar het hem nu in zit.
Hoe test ik de Bobine?
Dank voor de hulp!
Gr