je creeert onbalans , hiermee krijg je meer axiale kracht op het lager .
en ook nog is op verschillende drukpunten.
Rampen plan dus

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Alainv-s schreef:Aha! Ik ben voor het eerst nuttig.
Door die onbelans gaat je huis wat slingere waardoor je tandwiel tanden scheef gaan staan en dus je huis naar binnen of naar buiten wilt drukken dus axiaal krachten krijgtDaXz schreef:Normaal moet het geen kwaad kunnen om de tand eraf te halen rechtover de afgebroken tand, zolang deze ook perfect op dezelfde hoogte is afgezaagd.
Waarom zeg ik dit? Wel in het labo werk ik met centrifuges die tot 17000 rpm draaien. Als we hier proefbuizen inzetten moeten deze steeds even vol zijn en steeds rechttegenover elkaar geplaatst worden. Indien we dit niet doen, danst het toestel van toch een 10-tal kg van de tafel. Dus als je koppelingshuis perfect uitgebalanceerd is, is er geen probleem(daarom zijn deze ook zo duur in aankoop waarschijnlijk...)
ps: het zijn radiale krachten die de lager vervormen bij een kapotte koppelingshuis, een axiale kracht zou bv zijn wanneer je met een hamer de krukaslagers wil verwijderen uit het carter