Het 'afstel' topic
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Senda X-race 2009
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 16#p143816
Re: Het 'afstel' topic
Kan je er wel fijn aan denken... Maar dan ben je te laat 

-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi drd 2007
daanmotor schreef:Ik heb al eens even wat rondgezocht, maar kan het nergens vinden.
Ik heb vandaag een derbi gekocht, maar bij thuiskomst wilde deze niet meer stationair lopen.
Hiervoor heb ik de stationairschroef aangedraait. Nu loopt hij wel stationair, maar mijn vraag is of het kwaad kan als de stationairschroef te VER open staat.
Alvast bedankt.
Da-Derbi Powerrrr
- Daan
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Nee, kan geen kwaad. Zolang het toerental rond de 1800-2200 zit is het prima. Als hij hoger moet lopen is hij eigenlijk niet goed afgesteld.
-
- Banden plakker
Hardstikke bedankt naamgenoot, hij loopt 2k stationair, maar rookt wel erg wit.Daan schreef:Nee, kan geen kwaad. Zolang het toerental rond de 1800-2200 zit is het prima. Als hij hoger moet lopen is hij eigenlijk niet goed afgesteld.
Ik zal in de toekomst even letten op het peil van de kvs en olie. Maar denk dat deze rook wel normaal is en geen kwaad kan

Da-Derbi Powerrrr
- Daan22
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
witte rook is kvsdaanmotor schreef:Hardstikke bedankt naamgenoot, hij loopt 2k stationair, maar rookt wel erg wit.Daan schreef:Nee, kan geen kwaad. Zolang het toerental rond de 1800-2200 zit is het prima. Als hij hoger moet lopen is hij eigenlijk niet goed afgesteld.
Ik zal in de toekomst even letten op het peil van de kvs en olie. Maar denk dat deze rook wel normaal is en geen kwaad kan
-
- Banden plakker
Dat had ik inderdaad al even opgezocht. Kan zijn dat mn koppakking lek is dus. maargoed, ik zal even mn kvs peil in de gaten houden of die hard daalt.
Da-Derbi Powerrrr
- rocherbmx
- Tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2009
rad style oma fiets - Locatie: Emmeloord
mijne rookt erg blauwe rook wat is dat dan? en kan dat erg kwaad?
en wat zou dan de oplossing kunnen zijn voor dit?
alvast bedankt
en wat zou dan de oplossing kunnen zijn voor dit?
alvast bedankt
midje
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Gilera SDR- MHR 80cc 28mm Mikuni MVT ontsteking
dan is die te rijk afgesteld. je hebt er teveel olie ingegooid? gasnaald veranderd?
- rocherbmx
- Tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2009
rad style oma fiets - Locatie: Emmeloord
nee ik heb hem eigelijk nog maar net, en heb daar nog niet aangezeten en er zit in iedergeval niet te veel olie in zitten want hij zit goed op pijl
midje
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2006
Deze vraag is hier vast al eens gesteld, maar ik ga hem toch stellen:..
Welke sproeier zou er ongeveer in moeten bij senda 07 nieuwe blok als ik er een Leovince V6 onder hang?
-Standaardcilinder
-Standaard carb.
-Standaard, ontgrensd luchtfilter
Welke sproeier zou er ongeveer in moeten bij senda 07 nieuwe blok als ik er een Leovince V6 onder hang?
-Standaardcilinder
-Standaard carb.
-Standaard, ontgrensd luchtfilter
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Senda X-race 2009
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 16#p143816
die vraag kun je gewoon niet stellen! ik rijd met een half begrenste v6 sproeier 100 en een kennis rijd mt een volledig ontgrenste op 86
- RM
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi drd pro
Ik heb nu een maand een drd pro en daar heb ik een nieuwe zuiger in gezet en de originele cilinder is gehoond. Ik heb in het begin met veel olie gereden voor het inrijden maar na 700km met 5 nieuwe tanken benzine rookt hij nog steeds heel erg? En dat terwijl ik nu wel een goede olie benzine mix tank, Ook heb ik al verschillende olieën geprobeert.
Tevens heb ik ook een probleem met de stationair, Hij loopt nu mooi stationair maar zodra ik ga rijden en ik kom redelijk in de toeren blijft hij vanzelf rijden, oftewel het gas blijft (te ver) openstaan zodat hij nog kan blijven oppakken bij een bepaald toerental. Wat kan ik hieraan doen? De stationair schroef kan niet verder uit want dan loopt hij ook niet meer stationair. Een andere stationair sproeier?
Alvast bedankt.
Tevens heb ik ook een probleem met de stationair, Hij loopt nu mooi stationair maar zodra ik ga rijden en ik kom redelijk in de toeren blijft hij vanzelf rijden, oftewel het gas blijft (te ver) openstaan zodat hij nog kan blijven oppakken bij een bepaald toerental. Wat kan ik hieraan doen? De stationair schroef kan niet verder uit want dan loopt hij ook niet meer stationair. Een andere stationair sproeier?
Alvast bedankt.
- Daan
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Heb je op valse lucht gecheckt? Wat voor kleur rook komt eruit? Daalt olie of KVS niveau?
- RM
- Banden plakker
In principe is die luchtdicht, daar heb ik op gecheckt, hij loopt dus niet altijd zo ''door'' maar alleen bij wat hogere toeren(niet top toeren dan doet hij het weer niet.) Het lijkt wel alsof hij bij die bepaalde toerentallen net genoeg benzine krijgt om toch door te rijden. Zodra ik mijn stationair zover uitdraai dat hij überhaupt niet meer stationair loopt is het ook weg, maar dat is natuurlijk niet ideaal. Er komt een beetje blauwige rook uit, kvs zakt niet en er zit geen oliepompje meer op dus ik meng zelf.
- Huug
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Ik zou de carb en membraan en zo even checken. De carb even goed schoonmaken (nachtje benzine of zo) en sproeiertjes met compressor (of fietspomp met voetbalnaaldje) goed doorblazen. Check goed op rubbertjes of andere dingen die valse lucht kunnen veroorzaken. Kijk wat er de laaste keer gedaan is en check dat 

- RM
- Banden plakker
Volgensmij is alles dicht, Carberateur is ultrasoon gereinigd sproeiers zijn doorgespoten met de compressor. Hoe zou ik anders moeten testen of alles luchtdicht is? Weet iemand ook al iets op het rookprobleem? Ik heb sinds de nieuwe zuiger al 800 km gereden waarvan 100 met te veel olie en de rest normaal. Zou er olie ofiets in mijn uitlaat zetten ofso?
- timmertify
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi
Ik heb nu een yasuni cross hm uitlaat onder me derbi gedaan, er zat eerst een originele uitlaat onder zonder prop, toen reed ie goed.
Nu rijd hij niet goed wat moet ik doen?
groetjes
Nu rijd hij niet goed wat moet ik doen?
groetjes
Derbi rijden is gruuwlijke shit
- RM
- Banden plakker
Als je een andere uitlaat onder een brommer monteert moet je hem opnieuw afstellen.
Als ik dit bericht zo lees kan je dat mischien beter aan iemand anders overlaten(no offence).
groet roel
Als ik dit bericht zo lees kan je dat mischien beter aan iemand anders overlaten(no offence).
groet roel
- timmertify
- Schakelrijder
Ja er moet een grotere sproeier in carb wil er nogal lastig onder vandaan
- timmertify
- Schakelrijder
Ik reed met me derbi eerst altijd standaart gewoon goed, wel ontgrenst enz, alleen heb er nu een yasuni cross hm opgezet.
Sproeier is 94 nu rijd de derbi wel maar niet goed. als ik het gas open doe dan komt ie nog niet egt goed op toeren meteen ff later doet ie dat wel, welke sproeier moet ik nu ongeveer halen? groter/kleiner en welke richting?
bedankt alvast
Sproeier is 94 nu rijd de derbi wel maar niet goed. als ik het gas open doe dan komt ie nog niet egt goed op toeren meteen ff later doet ie dat wel, welke sproeier moet ik nu ongeveer halen? groter/kleiner en welke richting?
bedankt alvast