probeer eens een sproeier 80 ofzo en kijk dan eens wat er gebeurt en zet een filmpje op je topic .Huug schreef:heb alles met luchtschroef al gedaanfruity schreef:laat die sproeier 98 maar steken , draai je luchtschroef toe en begin zo per halve toer open te draaien .
vanaf dat ie beter begint te lopen moet je nog zelf een klein beetje voelen of die in of uitgedraaid moet worden .
Het is raar dat er half begrensd een 98 inzit maarja elke brommer is anders .
Als dit nog niet lukt kan je proberen van je gasnaald hoger of lager te zetten .![]()
Ik heb nu sproeier 94 er in zitten en merk geen verschil met rijden, wel het starten. 1x trappen en hij slaat aan maar valt daarna direct weer uit. gasnaald een clipje omhoog verranderde niks. Als hij uitgevallen is krijg ik hem kickend niet aan alleen op schoke kicken dan is het na 2 a 3x wel raak en blijft hij lopen.
als ik trouwens halfgas rijd en dan ineens vol gas dan houd hij even in en hoor je geen ontsteking en daarna trekt hij wel.
Hulp afstellen (filmpje + foto)
- fruity
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: rieju mrt 50 pro
Re: Hulp afstellen (filmpje + foto)
een brommer rijdt nooit snel genoeg ...
- Huug
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
ik heb 82 al gedaan en rijd het zelfde maar voel gelijk met rijden dat hij snel warm wordt
lees het begintopic maar even door voordat je probeert te helpen 

- fruity
- Beginnende tuner
kan je geen filmpje maken van je brommer als je er mij rijd , dan kan ik zien en horen wat je moet doen .
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing
heb dat probleem ook heel rot met wheelies maken enz
sproeier vervangen en alles helpt bij mij ook niet...
voorderest rijd hij goed
sproeier vervangen en alles helpt bij mij ook niet...
voorderest rijd hij goed
Gang is alles remmen is angst!
- Huug
- Pro tuner
beetje ingewikkeld want heb hem kort vertand dus dan hoor je het niet zo goed. je hoort het wel als je halverwege toeren rijd en dan koppeling los en vol gas dat hij dan hapert en dat merk je ook als je plotseling wil accelereren maar dat spreekt voor zich. hij houd dan gewoon heel even in en trekt dan ineens door. je hoort dan ook geen ontbrandingen meer.fruity schreef:kan je geen filmpje maken van je brommer als je er mij rijd , dan kan ik zien en horen wat je moet doen .

- fruity
- Beginnende tuner
ik denk dat het gewoon je powerband is , logisch dat je brommer niet goed rijdt onder de powerband .
- Huug
- Pro tuner
bedankt voor het helpen maar ga niet de wijsneus uithangen. ik weet heus wel hoe een brommer hoort te lopenfruity schreef:ik denk dat het gewoon je powerband is , logisch dat je brommer niet goed rijdt onder de powerband .

- fruity
- Beginnende tuner
je weet het nooit op dit forum
, moest ik kunnen horen hoe je brommer draait kan ik je mss helpen .

- marvin65
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7346
ja maar kom dan niet aan met klets over de powerband, want dat hoef je huug niet te vertellen.fruity schreef:je weet het nooit op dit forum, moest ik kunnen horen hoe je brommer draait kan ik je mss helpen .
Gas erop !
- Huug
- Pro tuner
idd.
vandaag na zonder succes sproeier 94 gemonteerd te hebben 88 maar geprobeerd en start wel wat makkelijker heb ik het idee (natuurlijk niet echt koud vandaag) maar merk verder 0,0 verschil. Wel hoeft me luchtschroef niet zo ver meer uit en staat hij op 1,5 eigenlijk prima.
vandaag na zonder succes sproeier 94 gemonteerd te hebben 88 maar geprobeerd en start wel wat makkelijker heb ik het idee (natuurlijk niet echt koud vandaag) maar merk verder 0,0 verschil. Wel hoeft me luchtschroef niet zo ver meer uit en staat hij op 1,5 eigenlijk prima.

- fruity
- Beginnende tuner
Ik zou de uitlaat volledig ontgrenzen , vind ik persoonlijk makkelijker om af te stellen 

- Huug
- Pro tuner
Ik was eigenlijk op zoek naar mensen die me konden helpen want ik weet echt wel waar ik het over heb hoor.
Is er iemand die er wat meer verstand van heeft want op de normale mannier afstellen lukt me niet.
Wat ik nu werk is dat als ik van stationair in 1x doortrek hij niet meer stotterd maar als ik een beetje met het gas speel en vervolgens ineens volgas dan stottert hij nog. sproeier 88 zit er nu in.
Is er iemand die er wat meer verstand van heeft want op de normale mannier afstellen lukt me niet.
Wat ik nu werk is dat als ik van stationair in 1x doortrek hij niet meer stotterd maar als ik een beetje met het gas speel en vervolgens ineens volgas dan stottert hij nog. sproeier 88 zit er nu in.