Daan schreef:Heel je olie reservoir eruit en oliepomp eraf inclusief het tandwiel.
Je kunt dan gelijk je koppelingsveren vervangen door mhr veren
Ik heb nog nooit een derbi blok uit elkaar gehaald, ik ben dus ook bang dat ik niet meer weet waar alles hoort
Vandaag had ik iets raars. Me voortand wiel ging opeens los.. Ik heb hem goed vastgemaakt met die clipje die je op de tandwiel bevestigd met 2 moertjes. Tandwiel ziet er nog goed uit. Geen beschadigingen, maar ik vind het maar raar.
fx259b2 schreef:je kan beter een airsal 80cc, mhr 80 of mhr replica pakken, dat zijn koppel cilinders. airsal 70cc is inderdaard middel tot hoogtoerig.
deze cilinders kunnen gewoon op je originele krukas, al zou ik wil oppassen ivm. je km stand.
Zou met een 80cc mijn krukas niet meer druk te verduren krijgen? i.v.m grotere inhoud en explosies?
Als het geen probleem zou zijn voor mijn krukas, dan zou ik wel graag een 80cc erop willen zetten. Maar ik rijd pas 4 a 5 maanden een derbi. Zou het verstandig zijn om nu al met zo veel cc/power te rijden?
Kris schreef:Pak anders eerst een wat sneller pijpje en ga dan voor een grotere cilinder
Ik doe het niet voor het snelheid, maar voor de extra koppel. Of kan je met een ander uitlaat ook koppel voelen?
Ik ben bekend met scooters en ik had eerst een 50cc daarop had ik een 70CC gemonteerd en ik voelde heel veel verschil. Vandaar dat ik dacht dat het met een ander cilinder wel zou doen
MHR 80 is een leuke cilinder voor dagelijks gebruik , ik zou wel je krukas vervangen .
Doppler race krukas kost 120 euro en zijn zeer sterk . deze kunnen tot 18k toeren aan .
voor de blok open te halen moet je geen schrik hebben.
koelvloeistof aflaten , olie aflaten , dan haal je je koelvloeistofdarm van je oliepomp .
Daarna haal je je kickstarter en rempedaal er af .
Nu kan je gewoon je deksel eraf vijzen en dan is alles duidelijk , tandwiel van oliepomp kan je eraf halen met een seegerringtang .