race ontsteking
-
- Tuner
- Berichten: 333
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 03:53
- Vervoersmiddel: Derbi Gpr Yamaha Aerox Paggio Nrg Viva City
race ontsteking
Hallo mensen
Ik had een vraag:
Wat is beter?
Een nvt ontsteking of een hpi ontsteking?
Want ik wil graag me licht houden.
De setup word:
Mhr 80
Scr corse racing line/ scr corse hm 50/70
21 mm carb of groter
Malossi membraam
5 plaats koppeling
Ontsteking wacht ik op jullie reactie
Het is om zo affentoe keer op straat te spelen
Mvg kevin
Ik had een vraag:
Wat is beter?
Een nvt ontsteking of een hpi ontsteking?
Want ik wil graag me licht houden.
De setup word:
Mhr 80
Scr corse racing line/ scr corse hm 50/70
21 mm carb of groter
Malossi membraam
5 plaats koppeling
Ontsteking wacht ik op jullie reactie
Het is om zo affentoe keer op straat te spelen
Mvg kevin
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
- Venlonaer
- Pro tuner
- Berichten: 1889
- Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
- Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8349
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=10182
Re: race ontsteking
De opbrengst van de lichtspoel van de HPI is waardeloos (6watt), MVT heeft hem 10 keer zo groot (60 watt dus).
Hier en daar hoor ik dat HPI snel de pijp uit gaat, de MVT ontstekingen daarentegen zijn kwalitatief veel beter en ook betrouwbaarder.
HPI is volgens sommige makkelijker af te stellen, maar dat heb ik ook maar van 1 iemand gehoord.
Principe is het zelfde, micrometer erin, pennetje vastzetten als ie op bdp staat en daarna aantal mm voorontsteking kiezen, streepjes gelijkzetten (1 streepje rechts maar bij MVT, 2de grote streepje rechts HPI).
Is niet veel moeilijk aan.
En dan hangt het ook af welke MVT ontsteking je wilt, de MVT Premium Digital Direct is beter omdat ie een chille curve heeft oid.
De MVT Premium analoog is dan niet slecht ofzo, maar die heeft wel een toerenbegrenzer (45 kmu).
Nieuwe HPI is rond de 200 en een MVT premium analoog is 30 euro duurder, de DD 80 euro duurder.
Hier en daar hoor ik dat HPI snel de pijp uit gaat, de MVT ontstekingen daarentegen zijn kwalitatief veel beter en ook betrouwbaarder.
HPI is volgens sommige makkelijker af te stellen, maar dat heb ik ook maar van 1 iemand gehoord.
Principe is het zelfde, micrometer erin, pennetje vastzetten als ie op bdp staat en daarna aantal mm voorontsteking kiezen, streepjes gelijkzetten (1 streepje rechts maar bij MVT, 2de grote streepje rechts HPI).
Is niet veel moeilijk aan.
En dan hangt het ook af welke MVT ontsteking je wilt, de MVT Premium Digital Direct is beter omdat ie een chille curve heeft oid.
De MVT Premium analoog is dan niet slecht ofzo, maar die heeft wel een toerenbegrenzer (45 kmu).
Nieuwe HPI is rond de 200 en een MVT premium analoog is 30 euro duurder, de DD 80 euro duurder.
Laatst gewijzigd door Venlonaer op do 27 sep 2012, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
- fruity
- Beginnende tuner
- Berichten: 228
- Lid geworden op: do 28 jun 2012, 11:43
- Vervoersmiddel: rieju mrt 50 pro
- Locatie: beurm
Re: race ontsteking
Voor baangebruik is MVT gewoon het beste , HPI zijn zeer goede ontstekingen maar zijn goed voor te sprinten ...
een brommer rijdt nooit snel genoeg ...
-
- Tuner
- Berichten: 333
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 03:53
- Vervoersmiddel: Derbi Gpr Yamaha Aerox Paggio Nrg Viva City
Re: race ontsteking
oke ja ik zat te denken aan de mvt digitale
dat afstellen moet wel lukken denk je krijgt er toch alles bij waneer je alls nieuwe besteld
blokje moet zoiezo eerst naar de boys om te laten reviseren
dat afstellen moet wel lukken denk je krijgt er toch alles bij waneer je alls nieuwe besteld
blokje moet zoiezo eerst naar de boys om te laten reviseren
- fruity
- Beginnende tuner
- Berichten: 228
- Lid geworden op: do 28 jun 2012, 11:43
- Vervoersmiddel: rieju mrt 50 pro
- Locatie: beurm
Re: race ontsteking
voor afstellen is een micrometer wel handig 

een brommer rijdt nooit snel genoeg ...
- Pieke
- Moderator
- Berichten: 3137
- Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
- Vervoersmiddel: KTM
- Locatie: Hoensbroek/Den Haag
Re: race ontsteking
Kan overigens ook gewoon met schuifmaat.
- Venlonaer
- Pro tuner
- Berichten: 1889
- Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
- Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8349
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=10182
Re: race ontsteking
Nope, er zit alleen te ontsteking bij.kevinheuvel1988 schreef:oke ja ik zat te denken aan de mvt digitale
dat afstellen moet wel lukken denk je krijgt er toch alles bij waneer je alls nieuwe besteld
blokje moet zoiezo eerst naar de boys om te laten reviseren
Micrometer moet je zelf kopen, kost 20 meen ik bij josdijkman.
Maar misschien kan je je ontsteking ook laten afstellen bij ''de boys'' dan hoef je hem zelf niet te kopen voorlopig.
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
-
- Tuner
- Berichten: 333
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 03:53
- Vervoersmiddel: Derbi Gpr Yamaha Aerox Paggio Nrg Viva City
Re: race ontsteking
ja wij zijn meer met scooters bezig dus micro meter moet er zoiezo keer komen
maar ik bedoel dat niet met compleet dat de micrometer er bij zit
maar moet ziezo even kijken nog welke cilinder zat te denken aan de mhr 80
maar ben ook nog aant kijken of er nog wat snellers is dan de mhr80
want ben nu beetje trek kracht gewend van een 77cc big bore aerox met hpi en zo
en zag nu toch al paar keer een mhr 80 7t voor 100 euro dus weet niet of dat te snel warm word voor opstraat
en wat anders miss nog mogelijkheid is voor een leuke straat cilinder
maar ik bedoel dat niet met compleet dat de micrometer er bij zit
maar moet ziezo even kijken nog welke cilinder zat te denken aan de mhr 80
maar ben ook nog aant kijken of er nog wat snellers is dan de mhr80
want ben nu beetje trek kracht gewend van een 77cc big bore aerox met hpi en zo
en zag nu toch al paar keer een mhr 80 7t voor 100 euro dus weet niet of dat te snel warm word voor opstraat
en wat anders miss nog mogelijkheid is voor een leuke straat cilinder
-
- Tuner
- Berichten: 333
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 03:53
- Vervoersmiddel: Derbi Gpr Yamaha Aerox Paggio Nrg Viva City
Re: race ontsteking
en met een schuifmaat hebben we ook die bigbore afgesteld dusPieke schreef:Kan overigens ook gewoon met schuifmaat.
- Venlonaer
- Pro tuner
- Berichten: 1889
- Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
- Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8349
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=10182
Re: race ontsteking
Gewoon 2 bevestigingspunten op je frame lassen, kwast met hammerite erover en dan een 2de radiateur klaar.
De ''gewone'' MHR 80 met 2 zuigerveren is geloof ik wel goed voor op straat
De ''gewone'' MHR 80 met 2 zuigerveren is geloof ik wel goed voor op straat
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
-
- Tuner
- Berichten: 333
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 03:53
- Vervoersmiddel: Derbi Gpr Yamaha Aerox Paggio Nrg Viva City
Re: race ontsteking
ja de replica wil ik niet he
dus die mhr 80 is ook gewoon 1 zuiger veer zo als ik op het plaat je zie
voor de duidelijkheid is deze http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=6457" onclick="window.open(this.href);return false;
dus die mhr 80 is ook gewoon 1 zuiger veer zo als ik op het plaat je zie
voor de duidelijkheid is deze http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=6457" onclick="window.open(this.href);return false;
- Venlonaer
- Pro tuner
- Berichten: 1889
- Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
- Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8349
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=10182
Re: race ontsteking
Koop dan
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
-
- Tuner
- Berichten: 333
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 03:53
- Vervoersmiddel: Derbi Gpr Yamaha Aerox Paggio Nrg Viva City
Re: race ontsteking
ja ik ben beetje rond aant kijken
welke cilinder het beste voor op straat is
maar weer ontopic
dus de mvt ontsteking is dus de beste keus
welke cilinder het beste voor op straat is
maar weer ontopic
dus de mvt ontsteking is dus de beste keus
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
-
- Tuner
- Berichten: 333
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 03:53
- Vervoersmiddel: Derbi Gpr Yamaha Aerox Paggio Nrg Viva City
Re: race ontsteking
Oke ja hoe meer positiefe reacties hoe beter
Want ja het is toch allemaal ni goedkoop he
Want ja het is toch allemaal ni goedkoop he
- fruity
- Beginnende tuner
- Berichten: 228
- Lid geworden op: do 28 jun 2012, 11:43
- Vervoersmiddel: rieju mrt 50 pro
- Locatie: beurm
Re: race ontsteking
er is er ook 1 onderweg voor mij , zal iets laten weten over de prestaties 

een brommer rijdt nooit snel genoeg ...
-
- Tuner
- Berichten: 333
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 03:53
- Vervoersmiddel: Derbi Gpr Yamaha Aerox Paggio Nrg Viva City
Re: race ontsteking
Is goed daar hou ik je aanfruity schreef:er is er ook 1 onderweg voor mij , zal iets laten weten over de prestaties
Ik zal je nog een pb sturen