airsal 70 standaard uitlaat

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
aidsaap
Beginnende tuner
Berichten: 272
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
Locatie: Zandvoort

airsal 70 standaard uitlaat

Ongelezen bericht door aidsaap »

Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort eens 70/80cc op mn brommer zetten maar ik wil in ieder geval eerst maar de standaard uitlaat houden. nou weet ik dat de dmp70 daar prima voor geschikt is, heeft een vriend van me ook, maar kan een airsal 70 ook en zal dat dan nog steeds net zo goed rijden als een dmp 70? ivm de powerband. Dus goed veel koppel en ook laagtoerig prima rijden. gaat om een nt blok.

Mij lijkt zo een airsal 70 leuker omdat ie wat meer potentie heeft en hij is makkelijk te verkrijgen 2ehands.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: airsal 70 standaard uitlaat

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Waarom zou je een 70cc willen met standaard uitlaat?zz
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
ral4life
Tuner
Berichten: 363
Lid geworden op: do 10 mei 2012, 21:32

Re: airsal 70 standaard uitlaat

Ongelezen bericht door ral4life »

Kan wel word wel geknepen en je merkt het verschil van de damp en airsal niet metvdeze uitlaat.


Er staan nog zo en 20 topics met deze vraag daar staat genoeg informatie.
Gebruikersavatar
aidsaap
Beginnende tuner
Berichten: 272
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
Locatie: Zandvoort

Re: airsal 70 standaard uitlaat

Ongelezen bericht door aidsaap »

Hmm heb een hoop gezocht ernaar met de zoekfunctie maar kon niks duidelijks vinden, zal dan wel aan mij liggen. Mijn ouders doen nu nog erg lastig met opvoeren en een cilinder valt lang niet zo erg op als een uitlaat, en ik vind een snelle uitlaat zwaar klote rijden xD

zijn meer mensen het ermee eens dat je het verschil niet merkt met standaard uitlaat? Ik rijd nu trouwens met een complete standaard setup uitgezonderd dmp koppelingsplaten met malossi veren.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: airsal 70 standaard uitlaat

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Daar ga je niet sneller van :happy:

OT ja je kan dan een airsal 70 nemen, met standaard uitlaat, zijn veel opties.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
Beunhaas321
Pro tuner
Berichten: 554
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 21:22
Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80
Locatie: Arnhem

Re: airsal 70 standaard uitlaat

Ongelezen bericht door Beunhaas321 »

Haha mallossi veren op een standaard brommer?
Waarom? kost alleen maar meer moeite om te koppelen.
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
Frenk
Pro tuner
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 21:51

Re: airsal 70 standaard uitlaat

Ongelezen bericht door Frenk »

Std uitlaat met 70 rijd vele male leuker dan std cilinder met snelle uitlaat
Terwijl de top ongeveer gelijk ligt, de trekkracht daarentegen niet.
En het voordeel is dat dit niet opvalt en lekker stil is.
Gebruikersavatar
garra432
Schakelrijder
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 04:24
Vervoersmiddel: Derbi Extreme SM 2008, Aprilia SX 2009
Locatie: Hoogezand

Re: airsal 70 standaard uitlaat

Ongelezen bericht door garra432 »

Waarom niet 80cc. Je bent toch al de wet aan het overtreden met 70 en dat maakt geen verschil als het 51cc is of 80 :)
Gebruikersavatar
aidsaap
Beginnende tuner
Berichten: 272
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
Locatie: Zandvoort

Re: airsal 70 standaard uitlaat

Ongelezen bericht door aidsaap »

Ik moest toch de platen vervangen en was van plan 70cc te nemen, dus ik dacht waarom niet meteen het goed doen xD.

Ik wil m dus 2ehands kopen en de geschikte cilinders zoals airsal 80, mhr replica zijn daar lastig te krijgen en veel duurder. Ook ben ik helaas nog in het bezit van een standaard krukas, maar die wil ik wel dit jaar vervangen voor een doppler ofzo.
Gebruikersavatar
garra432
Schakelrijder
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 04:24
Vervoersmiddel: Derbi Extreme SM 2008, Aprilia SX 2009
Locatie: Hoogezand

Re: airsal 70 standaard uitlaat

Ongelezen bericht door garra432 »

aidsaap schreef:Ik moest toch de platen vervangen en was van plan 70cc te nemen, dus ik dacht waarom niet meteen het goed doen xD.

Ik wil m dus 2ehands kopen en de geschikte cilinders zoals airsal 80, mhr replica zijn daar lastig te krijgen en veel duurder. Ook ben ik helaas nog in het bezit van een standaard krukas, maar die wil ik wel dit jaar vervangen voor een doppler ofzo.
Ik zou dan eerst wachten met een andere cilinder. Ik heb jammer genoeg ook nog steeds de originele krukas en dat is het enige wat me tegenhoud om een 80cc aan te schaffen. Want voor je het weet breekt dat ding en dan is je cilinder beschadigd :emo:
Frenk
Pro tuner
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 21:51

Re: airsal 70 standaard uitlaat

Ongelezen bericht door Frenk »

Niet zo bang zijn, kan wel wat hebben
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: airsal 70 standaard uitlaat

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Originele krukas met wat kilometers erop... zou ik toch een race krukas nemen voor de 80cc
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
garra432
Schakelrijder
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 04:24
Vervoersmiddel: Derbi Extreme SM 2008, Aprilia SX 2009
Locatie: Hoogezand

Re: airsal 70 standaard uitlaat

Ongelezen bericht door garra432 »

Frenk schreef:Niet zo bang zijn, kan wel wat hebben
Mijn originele krukas is als ik van het dashbord vanuit ga 24k oud. :emo:
Gebruikersavatar
aidsaap
Beginnende tuner
Berichten: 272
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
Locatie: Zandvoort

Re: airsal 70 standaard uitlaat

Ongelezen bericht door aidsaap »

Die van mij 15k, en als ik met standaard uitlaat rijd gaat ie toch niet enorm veel toeren beuken. Ik vervang m dan toch zo snel mogelijk, dan neem ik dan ook een andere uitlaat.

Dus nog even voor de duidelijkheid, je gaat met een airsal 70 icm std uitlaat geen verschil merken met een laagtoerige 70cc met std uitlaat?
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: airsal 70 standaard uitlaat

Ongelezen bericht door garfield »

Heb ik ook op m`n derbi zitten.

Airsal 80cc met de standaard uitlaat en de standaard 14 mm carburateur.
Is erg stil en heeft een hoop koppel bij erg laag toerental(je haalt ook niet echt veel meer als 8000 toeren)

Rijdt erg lekker, gewoon 40 rijden in z`n 6 en gewoon optrekken zonder terug te hoeven schakelen :happy:
(overigens loopt het echt niets harder als de standaard cilinder zo..)

Binnenkort eens een immi 50cc cilinder onder handen nemen, kijken wat daar uit valt te halen..
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
garra432
Schakelrijder
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 04:24
Vervoersmiddel: Derbi Extreme SM 2008, Aprilia SX 2009
Locatie: Hoogezand

Re: airsal 70 standaard uitlaat

Ongelezen bericht door garra432 »

garfield schreef:Heb ik ook op m`n derbi zitten.

Airsal 80cc met de standaard uitlaat en de standaard 14 mm carburateur.
Is erg stil en heeft een hoop koppel bij erg laag toerental(je haalt ook niet echt veel meer als 8000 toeren)

Rijdt erg lekker, gewoon 40 rijden in z`n 6 en gewoon optrekken zonder terug te hoeven schakelen :happy:
(overigens loopt het echt niets harder als de standaard cilinder zo..)

Binnenkort eens een immi 50cc cilinder onder handen nemen, kijken wat daar uit valt te halen..
80cc met standaard uitlaat. Hoeveel koppel geeft dat dan? Zoveel dat je achterover vliegt (autowheelie) of overdrijf ik nou? :lol:
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: airsal 70 standaard uitlaat

Ongelezen bericht door garfield »

Autowheelie is wel mogelijk, maar ik rijd nooit vol gas weg, dus geen probleem.
Geef meestal pas vol gas in 3e, daar zit je toch binnen 100 meter al in :dry:
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
aidsaap
Beginnende tuner
Berichten: 272
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
Locatie: Zandvoort

Re: airsal 70 standaard uitlaat

Ongelezen bericht door aidsaap »

Nou ik heb een airsal 70 gekocht, ben benieuwd hoe dat gaat rijden! Ik zal t wel hier posten zodat mensen t via search terug kunnen vinden.
Gebruikersavatar
aidsaap
Beginnende tuner
Berichten: 272
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
Locatie: Zandvoort

Re: airsal 70 standaard uitlaat

Ongelezen bericht door aidsaap »

Nog een vraag trouwens, ik heb nu 13-52, kan ik ook 14-52 nemen of kost dat veel acceleratie?
Gebruikersavatar
garra432
Schakelrijder
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 04:24
Vervoersmiddel: Derbi Extreme SM 2008, Aprilia SX 2009
Locatie: Hoogezand

Re: airsal 70 standaard uitlaat

Ongelezen bericht door garra432 »

Dat is iets persoonlijks. Ik weet niet precies hoe hard jij wilt optrekken. Je top wordt wel hoger daardoor.
Plaats reactie