Ik heb voor weinig geld een Derbi GPR (oude model) met kenteken kunnen kopen. Het probleem was dat hij te weinig compressie had. Ik heb dus de cilinder er af gehaald en eens goed gekeken naar de zuiger en cilinderwand. Toen was het probleem al snel gevonden. Het was de bedoeling hem op te knappen en door te verkopen maar ik ben toch tot het besluit gekomen er een straat-sprintertje van te maken. Het word een streetfighter omdat ik het oude model gpr met kappen niet mooi vind dus ik zat te denken aan een honda rs125 achterkap etc.

Maar hierbij hoort ook een leuke snelle straat-setup. De vraag aan jullie is of jullie mij wat leuke setupjes met ervaringen kunnen sturen zodat ik mijn setup kan bepalen en het onder me broemie kan leggen!

Het is niet voor school gebruik meer voor touren en bezig zijn met het ding

Lekker hard trekken + een top rond de 120 zou leuk zijn

Het vervelende is dat er niet zoveel onderdelen zijn voor dit model vergeleken met de nieuwen

Een setup in mij gedachte is:
Cil: 80MHR. (MHR Team gaat natuurlijk veel bruter? maar 80MHR is wat slijtvaster en vreet minder zuigers dacht ik zo, de keuze van welke cil zullen wel wat discussies ontstaan

Pijp: Jollymoto 70/80/MHR Pijp (Mk Pro Race wil vast ook wel? maar voor de rest is er geen leuke pijp te vinden voor mijn model gpr).
As: Doppler Endurance (goedkoop en sterk).
Ontsteking: HPI 06
Carb: 24mm Mikuni vlakschuif/26mm S6/28mm Keihin (mm??).
Inlaat: Hebo inlaat of Malossi (zo'n TP v-vorce 8 klepper replica is dat wat leuk?).
Twin-air, Malossi E5/E13 of Stage 6 Double Layer (Stage 6 zit er nu op).
Spul mischien laten tunen!

IK heb nog een raar dingetje ontdekt. Het is het orgi OT derbi blok (dus geen am5) van de gpr maar hij heeft maar 5 versnellingen. Op het forum hier krijg ik alleen maar reacties dat er geen 5 bak derbi blok bestaat. Kan iemand mij uitleggen wat het probleem is

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!!

Houdoe