
airsal 70 standaard uitlaat
-
- Schakelrijder
- Berichten: 169
- Lid geworden op: vr 10 jun 2011, 19:43
- Vervoersmiddel: Derbi senda extreme 2003
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Ik wil wel een filmpje 

- Razer
- Schakelrijder
- Berichten: 102
- Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 22:38
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing Limited Edition 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=10319
- Locatie: Amstelveen
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Ik ga m zaterdag monteren, ben ook benieuwd! Ik zal later wel es wat filmpjes maken.
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Nou hij zit erop en gaat ontzettend hard
. Ik heb alleen problemen met afstellen, ik heb nu sproeier 98 en hij start slecht maar rijdt redelijk goed. In welke richting moet ik denken?

-
- Schakelrijder
- Berichten: 169
- Lid geworden op: vr 10 jun 2011, 19:43
- Vervoersmiddel: Derbi senda extreme 2003
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Stottert hij in hoge toeren?
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Niet echt merkbaar, ik kon m gewoon tot 11000 doortrekken zonder problemen. De choke werkt ook niet dus hij lijkt me te ruim. De bougie was wel zwartig beroet, dus misschien iets te ruim, maar er leek ook een beetje wit door te schemeren, geen idee.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 169
- Lid geworden op: vr 10 jun 2011, 19:43
- Vervoersmiddel: Derbi senda extreme 2003
Re: airsal 70 standaard uitlaat
een kleinere sproeir steken? of de lucht een beetje meer dicht draaien
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Ik ga binnenkort eens ermee klooien. Ik heb hembdus zonder weten van mijn ouders gemonteerd dus het gaat allemaal wat lastiger xD
-
- Schakelrijder
- Berichten: 169
- Lid geworden op: vr 10 jun 2011, 19:43
- Vervoersmiddel: Derbi senda extreme 2003
Re: airsal 70 standaard uitlaat
ik ken het mijn ouders zijn ook zo
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Ik heb denk ik de oorzaak bedacht, mijn aanzuigrubber en luchtfilterslang trekken aan weerszijden van de carb waardoor 1 van de twee vaak losschiet, en deze keer is het waarschijnlijk mijn luchtfilter. Hij klinkt nu ook als een powerfilter.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 169
- Lid geworden op: vr 10 jun 2011, 19:43
- Vervoersmiddel: Derbi senda extreme 2003
Re: airsal 70 standaard uitlaat
a ja dat kan altijd al ze zo trekken kan je beter een andere luchtfilter steken
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Nou ik heb m redelijk afgesteld en daarom komen nu mijn (momentele) ervaringen ermee.
Ik heb de cilinder voor 50 euro 2ehands gekocht. Een vriend van me en ik wilden al langer 70cc, hij mocht dit ook van zijn ouders maar ik niet. Volgens fora zou een middentoerige cilinder zoals een airsal klote rijden op een standaard uitlaat, dus hij koos voor een dmp70, die wilde ik ook nemen maar die airsal voor 50 liet ik niet liggen xD.
Dat mensen beweren dat een middentoerige cilinder slecht rijdt op een standaard uitlaat is onzin. Ik trek hem er ontzettend uit. Ik ben eerlijk gezegd niks gewend, ik heb een hekel aan snelle uitlaten ivm de herrie en de powerband, want ik rijd graag laagtoerig, maar dit rijdt stukken sneller dan een laagtoerige 70cc. Onder de powerband trekt ie goed, ongeveer als een snelle uitlaat maar vanaf de 7-8000 schiet ie weg waarbij ik alle snelle uitlaten achter me laat. Die vriend van me baalt enorm dat ie niet een airsal heeft gekocht. Dus, als je een 70cc neemt op je standaard uitlaat moet je gewoon voor een middeltoerige gaan, rijdt prima en heeft meer potentie voor later.
Je merkt wel dat ie gaat inhouden voorbij de 10k toeren, maar dat had ik ook verwacht. Ik heb nu met 13-52 al 92 gereden (op de teller), ruim voorbij de 10k, terwijl ik eerst maximaal 85 haalde, dus je top gaat ook iets omhoog. Filmpjes volgen
Ik heb de cilinder voor 50 euro 2ehands gekocht. Een vriend van me en ik wilden al langer 70cc, hij mocht dit ook van zijn ouders maar ik niet. Volgens fora zou een middentoerige cilinder zoals een airsal klote rijden op een standaard uitlaat, dus hij koos voor een dmp70, die wilde ik ook nemen maar die airsal voor 50 liet ik niet liggen xD.
Dat mensen beweren dat een middentoerige cilinder slecht rijdt op een standaard uitlaat is onzin. Ik trek hem er ontzettend uit. Ik ben eerlijk gezegd niks gewend, ik heb een hekel aan snelle uitlaten ivm de herrie en de powerband, want ik rijd graag laagtoerig, maar dit rijdt stukken sneller dan een laagtoerige 70cc. Onder de powerband trekt ie goed, ongeveer als een snelle uitlaat maar vanaf de 7-8000 schiet ie weg waarbij ik alle snelle uitlaten achter me laat. Die vriend van me baalt enorm dat ie niet een airsal heeft gekocht. Dus, als je een 70cc neemt op je standaard uitlaat moet je gewoon voor een middeltoerige gaan, rijdt prima en heeft meer potentie voor later.
Je merkt wel dat ie gaat inhouden voorbij de 10k toeren, maar dat had ik ook verwacht. Ik heb nu met 13-52 al 92 gereden (op de teller), ruim voorbij de 10k, terwijl ik eerst maximaal 85 haalde, dus je top gaat ook iets omhoog. Filmpjes volgen

- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Tja... Airsal is nou eenmaal een geweldige cilinder.
P.S doe er een andere uitlaat onder ( yasuni r2/r3) en hij zal niet inhouden bij de 10k

P.S doe er een andere uitlaat onder ( yasuni r2/r3) en hij zal niet inhouden bij de 10k



www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Ja voor die prijs ja, vaak mogen ze wel nog wat netter afgewerkt wordenderbi-ftw schreef:Tja... Airsal is nou eenmaal een geweldige cilinder.
P.S doe er een andere uitlaat onder ( yasuni r2/r3) en hij zal niet inhouden bij de 10k![]()
![]()
-
- Moderator
- Berichten: 2364
- Lid geworden op: do 11 nov 2010, 20:38
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD03 Supermoto Project 2.0 SOLD
DERBI XTREME PRORACE 2 Crosser SOLD
Renault Clio 1.2 16v SOLD
DERBI SENDA MVT 90 Hypersessoins BROKEN
Derbi Senda BRK 88 BIGBORE SOLD
BMW E36 320i COUPE - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=4949
- Locatie: Beesd
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Frenk schreef:Ja voor die prijs ja, vaak mogen ze wel nog wat netter afgewerkt wordenderbi-ftw schreef:Tja... Airsal is nou eenmaal een geweldige cilinder.
P.S doe er een andere uitlaat onder ( yasuni r2/r3) en hij zal niet inhouden bij de 10k![]()
![]()
Echt gelul , Airsal is prima afgewerkt voor zijn prijs en kwaliteit,
dat ze slecht zijn afgewerkt was vroeger.
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Mhoaw, mijne is niet fijn afgewerkt, maar slecht is het niet voor het geld.
spijker95 schreef:Heerlijk strak

- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Hij rijdt momenteel nog dus ik ben vooralsnog tevreden xD
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Daarom zeg ik ook voor die prijsLe derbi schreef:Frenk schreef:Ja voor die prijs ja, vaak mogen ze wel nog wat netter afgewerkt wordenderbi-ftw schreef:Tja... Airsal is nou eenmaal een geweldige cilinder.
P.S doe er een andere uitlaat onder ( yasuni r2/r3) en hij zal niet inhouden bij de 10k![]()
![]()
Echt gelul , Airsal is prima afgewerkt voor zijn prijs en kwaliteit,
dat ze slecht zijn afgewerkt was vroeger.

- Razer
- Schakelrijder
- Berichten: 102
- Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 22:38
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing Limited Edition 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=10319
- Locatie: Amstelveen
Re: airsal 70 standaard uitlaat
top om dit te horen! nu gaat het bij mij ook kriebelen....
Ga je nog een filmpje maken? 


- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Ja waarschijnlijk zondag, dan komt een vriend langs met zn gopro camera. Ook een leuk detail is trouwens dat hij als een speer blijft doortrekken tot zn top en dan opeens stopt omdat de uitlaat t niet meer trekt, ipv dat de laatste km/h erg moeizaam erbij komen zoals bij een laagtoerige cilinder/uitlaat combinatie.