airsal 70 standaard uitlaat

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
M3NN0
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme 2009 70cc

Re: airsal 70 standaard uitlaat

Ongelezen bericht door M3NN0 »

Ik wacht ook het filmpje af ;) Begin nu ook te twijfelen man..
Rij nu 50cc met zn herrie uitlaat maar als je met 70cc standaard de 50cc herriedingen eruit rijdt.. ben ik verkocht ;)
Racing Gerrit schreef:Ja het zal allemaal wel stoer zijn.
Maar ik vraag even hoe ik dat op kan lossen.
Pieke schreef:En zo dames en heren, krijg je een ban. Helemaal gratis. Account van 1 dag oud en dan zulk taalgebruik? Nee, dankje..
jeriwouters
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Beta ark(verkocht)
Aprilia sx50 '08

Ongelezen bericht door jeriwouters »

@aidsaap
Heb je nu ook genoeg koppel om autowheelie te trekken? Of lukt dat alleen door met de koppeling te spelen?
aidsaap
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan

Ongelezen bericht door aidsaap »

Word vandaag niks met dat filmpje ivm de sneeuw helaas. Ik heb een aprilia rs, die weegt 130 kg en heeft al zn gewicht voor dus autowheelie wordt t bij mij niet, maar misschien wel bij een senda, met de koppeling zeker.

Als je goed schakelt en een beetje hoogtoerig rijdt kan je zeker die snelle uitlaten erut rijden en daarbij rijdt t veel prettiger in stadsverkeer, je kan van 4000 toeren in een hoge versnelling nog prima wegtrekken. Ik heb helaas nog geen dragrace gedaan met een snelle uitlaat maar het zal denk ik sneller zijn. Die dmp70 trok ik er wel flink uit. Je moet wel rekening houden met je top, die zal in vergelijking met een snelle uitlaat omlaag gaan, maar je kan wel zwaar vertanden om dat te compenseren. Ik schakel me nu een ongeluk dus ik ga over naar 14-52 ipv 13-52 denk ik.
garra432
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Extreme SM 2008, Aprilia SX 2009

Ongelezen bericht door garra432 »

Kan je horen dat je een 70cc in heb zitten tegenover een 50cc?
Beunhaas321
Pro tuner
Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80

Ongelezen bericht door Beunhaas321 »

Nee niet echt. Misschien als je het weet, maar anders niet met originele filter.
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
aidsaap
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan

Je hoort het wel als je het weet. Deze cilinder heeft op de een of andere manier een iets ander geluid, en hij gaat op hoge toeren veel meer janken dan eerst. Ik kreeg de uitlaat niet goed aangesloten en hij lekt nu nog een beetje bij de cilinder, dat kan ook de oorzaak zijn.
M3NN0
Beginnende tuner

Bedankt voor je snelle antwoord, ik ga deze week maar is de Airsal 70 bestellen. Dan ga ik wel wat spelen met de vertanding, mag ietsje zwaarder denk ik.. je hebt immers toch meer power ;) Zit nu 13-52 op.

edit: Ik woon in Zeist dat is een en al stadsverkeer.. Met zn powerband rijden is leuk omdat je snel rijd maar lekker rijden doet het zeker niet, kijk er wel naar uit om rustig maar wel snel te rijden ;) Zoals een echte motor eigenlijk.. zonder powerband :box:
Pieke schreef:En zo dames en heren, krijg je een ban. Helemaal gratis. Account van 1 dag oud en dan zulk taalgebruik? Nee, dankje..
aidsaap
Beginnende tuner

Je hebt nog steeds een powerband hoor, maar meer vergelijkbaar met die van een standaard setup, dus over alle toeren gelijkmatig optrekken maar vanaf 7000 wat extra vermogen. Dit is bij die airsal wat meer. 8-)

Ik ben trouwens gisteren tot de ontdekking gekomen dat ik steeds half begrenst reed :emo: . Ik heb een kogelkraantje in me uitlaat zitten als mechanische begrenzer, en doordat me brommer nu veel meer trilt is ie een beetje losgetrild en verzakt waardoor ie een beetje dicht zat xD. Dus er zit misschien nog wat extra potentie in.

Over dat kogelkraantje gesproken, hebben jullie interesse voor een howto van deze begrenzer? Is een stuk beter dan een elektronische, want hij trekt ook langzamer op, precies ala een prop in je uitlaat. Ik moet dan alleen ff de buitendiameter van een senda uitlaar weten, want anders weet ik niet of het ook op een senda toepasbaar is.
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ik denk dat alle how-to's wel welkom zijn?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
M3NN0
Beginnende tuner

derbi-ftw schreef:Ik denk dat alle how-to's wel welkom zijn?
Dat denk ik ook!
Razer
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing Limited Edition 2007

Ongelezen bericht door Razer »

M3NN0 schreef:
derbi-ftw schreef:Ik denk dat alle how-to's wel welkom zijn?
Dat denk ik ook!
Ik weet dat zeker! :woot:
Afbeelding
Plaats reactie