zoals sommigen van jullie al weten heb ik vandaag een paar 100 km gereden en een HM opgehaald, die hier op het forum te koop stond. Plan is om hem helemaal vers te maken, maar het zou ook zomaar kunnen dat er wat dingen van mijn Rieju op komen (Velgen, Blokje).
Het model is het model met 2 radiateurs van 2007. De kappen zijn behoorlijk gaar en alles wat lek kan zijn is zo ongeveer lek, met uitzondering van de achterveer. Volgens de vorige eigenaar zit er een versnellingsbak in van Conti, dus trek ik het blokje morgen open om dat zeker te weten.
Genoeg geblaat, paar foto's:

Half gestript al:
Ik dacht even de wielen om te wisselen om een idee te krijgen. Beide assen zitten vast. En het frame heeft meer roest dan mijn Rieju toen ik 'm kocht. Maar even coaten dan. Frame moet verder ook gelast worden, want het standaard ophangpunt is afgebroken.
22 Februari
Nou, vandaag begon ik dus met de wielen omwisselen. De wielen van de HM zijn anders gespaakt, dus moet ik even een paar busjes draaien zodat alles weer netjes in het midden zit.
De vooras krijg ik niet los, dus het voorwiel heb ik nog niet passend gekregen

Deze wielen in de HM gaat wel mooi staan denk ik. En de HM wielen in de Rieju is ook wel fap-waardig:
Protaper erop. Voorvork is net een pogo-stick dus die zal wel zonder olie zitten (?)
CR85 veer past perfect.. alleen komt hij tegen de bovenste balk van de blokophanging. Stuk ertussenuit slijpen en opnieuw dichtlassen dus. Voorlopig maar weer gewoon de originele veer.
Linksom of rechtsom?

Oja, vandaag kwamen de radkappen:
Ze zijn rood, maar de flits stond aan en het was verder bijna donker.
Achterwiel loopt nu niet meer aan en de electronica is helemaal gefikst.
Vandaag eindelijk de vooras los gekregen met behulp van mijn vader. 4 bouten van de kroonplaten ook nog dol gedraaid, dus dat moest ook weer opgelost, maar ik ben nu wel weer wat verder met de wielen pasmaken.
De andere kappen zijn ook binnen inmiddels.
Ik verwacht nu nog:
-Pro Taper barpad
-Polini rotor
-olie voor de voorvork
-setje blokkeerringen en lagers en wat meuk
-Stickers
-zadeldekje.
Hopelijk is dat er allemaal snel, dan kan ik weer vooruit.

Vandaag kwam mijn barpad binnen. Ik heb ook samen met mijn moeder de zadelhoes strak getrokken en vastgeniet.
Afgezien van de remmerij (ontluchten, beugeltje voor de remklauw voor) is het rijwielgedeelte nu af. Dan moet ik nog de polini ontsteking monteren en afstellen, een tailpipe maken. de brommer afstellen en zorgen dat ik papieren krijg.
Volledig werkende electronica. Is ook de eerste keer dat ik een kabelboom op mn brommer heb

En het resultaat mag er wel zijn denk ik zo.
Joepie, winterfoto's in maart
-Witte spatbord wordt rood.
-Voorkapje zat niet vast, dus daarom is het scheef.
-Tailpipe ben ik heel tevreden over (zie laatste foto).
-Roest irriteert me

28-03-2013
Hoi,
Afstelling klopt vrij aardig. Sproeier is nog wat te groot, maar ik heb geen kleinere sproeiers meer

Vies blokje

Zondag meerijden met een tourrit. Denk dat ik er toch maar even een Leovince demper op zet. Ding maakt nogal een pleuris herrie en daar voel ik me niet vrolijk bij

Laat maar weten wat jullie er van vinden. Alleen positieve dingen. Negatief gezever heb ik geen zin in.
kusjes,
Pieke