nieuw met opvoeren

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
marcelalberti123
Banden plakker
Vervoersmiddel: Brommer

nieuw met opvoeren

Ongelezen bericht door marcelalberti123 »

Hallo,

Ik ben heel erg nieuw met opvoeren en ben ook niet erg techinsch. Ik wil wel mijn aprilia sx50 opvoeren.
Ik wil alleen een andere uitlaat erop waar ik ongeveer 85 mee kan en een redelijk geluid heb. Mijn vraag is wat is een goeie uitlaat en moet dan de sproeier enzo ook vervangen worden? Zoals ik al zei ik weet er niet veel
van.
Dankje
aidsaap
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan

Re: nieuw met opvoeren

Ongelezen bericht door aidsaap »

Welkom op het forum!

Als je een andere uitlaat neemt moet je inderdaad je brommer afstellen dmv sproeiers, als je bij het how-to gedeelte kijkt staat het daar beschreven. Heb je je standaard uitlaat al ontgrensd? Dat is altijd een mooie manier om te beginnen met opvoeren. Verder zijn de metrakit thrower en de gianelli enduro/conti veelgebruikte, goede uitlaten. Ik denk dat vooral de metrakit thrower wel voor jou geschikt is.
marcelalberti123
Banden plakker

Oke, bedankt voor de info bedoel je met je orginele uitlaat ontbegrnzen? Gewoon de prop eruit halen? Sorry dat ik nog zo een noob ben ik ben zo veel mogelijk proberen te leren.
aidsaap
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan

Met ontgrenzen bedoel ik inderdaad de prop eruit halen en eventueel de resonantiebuis dichtknijpen. Met de vertanding 13-52 zul je dan 80/85 rijden.
Heavy Fuel
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi

Ongelezen bericht door Heavy Fuel »

Als je op ''ontgrenzen'' zoekt krijg je een topic waarin precies uit de doeken wordt gedaan wat en hoe je het moet doen.
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Er zijn hier zoveel topics van..

Verder is een leovince v6, yasuni ml of metrakit thrower een goede uitlaat (standaard set-up neem ik aan)

Niet beginnen met een gianelii conti.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
marcelalberti123
Banden plakker

Dankjewel voor de hulp! waarom mag ik niet beginnen met een gianelii conti? just curious xD
derbi-ftw
Pro tuner
Derbi Senda X-Treme 50cc

Gianelli is een hoogtoerige uitlaat
+ daarbij dat de uitlaat zeer sproeier gevoelig is. ( dus je zal vaak je sproeier maken verwisselen, om af te stellen) :dry:
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
marcelalberti123
Banden plakker

Dit is een nieuwe Leovince v6 voor op een sx50, is deze te duur? of zou ik gewoon voor een goedkopere 2e hands gaan. ik vond de metrakit thrower wat te duur rond de 180 euro of ik heb verkeerd gekeken.

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
derbi-ftw
Pro tuner
Derbi Senda X-Treme 50cc

Op marktplaats staan ook heel veel uitlaten
marcelalberti123
Banden plakker

derbi-ftw schreef:Op marktplaats staan ook heel veel uitlaten
oke oke,ik heb gekeken kan niet veel vinden. dit is mijn laatste vraag Ik wil gewoon een uitlaat die een leuk geluidje maakt en toch wel de 85 mee haal. zou ik dan voor de Gianelli enduro gaan, de MK thrower, of de v6 leovince? mijn budget is €150 en ik heb een Aprilia sx50. zou heel erg fijn zijn als iemand misschien een linkje zou willen sturen! dankjewel.
Heavy Fuel
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi

Ongelezen bericht door Heavy Fuel »

http://www.derbiteam.nl/onderdelen/euro ... /uitlaten/
Daar staat aardig wat info.
Ik denk dat de V6 al snel gaat vervelen, kies voor de thrower.
Een conti heeft zeer weinig kracht onderin en is ook moeilijk goed af te stellen.
marcelalberti123
Banden plakker

Dankje voor alle info jongens!
aidsaap
Beginnende tuner

Ik vind het allemaal niks, met een snelle uitlaat heb je een piekvermogen dat maar over een klein toerenbereik verspreid is, hierdoor zul je steeds in dit toerenbereik moeten blijven hangen omdat je anders nauwelijks optrekt of zelfs steeds langzamer gaat. Je Standaard uitlaat trekt overal eigenlijk even hard (wel langzamer uiteraard) maar rijdt daardoor veel prettiger, tenminste als je van laagtoerig rijden en koppel houdt. Daarom heb ik 70cc genomen ipv snelle uitlaat, Ik zou dan ook eerst je uitlaat maar ontgrenzen en wat ervaring opdoen, en dan misschien een snelle uitlaat of 70cc, wat je beter lijkt. Een vriend van me heeft met een thrower gereden maar werd dat zo zat dat ie m weer verkocht heeft en hij rijdt nu met een laagtoerige 70cc en std uitlaat.
derbi-ftw
Pro tuner
Derbi Senda X-Treme 50cc

Gewoon een snelle uitlaat kopen, klaar.
Frenk
Pro tuner

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik ben het ook eens met aidsaap. Top met een laagtoerige 70 en std uitlaat is ong even hoog als een snelle uitlaat op je std cilinder. Echter rijd dit veel prettiger. (lees; ik vind) en het valt veel minder op en maakt niet zon herrie. Een nadeel is wel dat je dan een lelijke uitlaat hebt
Plaats reactie