Al een tijdje vraag ik mij af waarom ik sproeier maat 88 in mijn derbi heb zitten terwijl alles origineel en begrenst is.. Momenteel ben ik bezig met een dubbel demper projectje en het leek me gelijk een goed idee om mijn uitlaat te ontgrenzen. De piemel laat ik er gewoon aan omdat ik eigenlijk niet harder dan 65/70 wil. Toch bleef ik me afvragen of ik mijn sproeier zou moeten vervangen. Een halfuurtje geleden kwam ik erachter dat mijn carb begrenzing er wel uit was. Kan dit verklaren waarom ik sproeier 88 heb? Als tweede vraag zou ik graag willen weten welke sproeier jullie mij aanraden als ik alleen de uitlaat prop er volledig uithaal. De luchtfilter begrenzing + piemel laat ik er gewoon aan zitten. Zelf dacht ik aan 88-94 als het klopt dat ik mijn sproeier niet hoef te vervangen.
Alvast bedankt!
O ik heb trouwens een Derbi Senda DRD Racing Limited Edition 2008
Sommige brommers moeten op een of andere manier een heel grote of kleine sproeier hebben, terwijl er niks aan mankeert. Ik reed standaard ontgrensd bijvoorbeeld met sproeier 76, wat erg klein is. Als hij goed rijdt en de bougiekleur in de buurt zit moet je het gewoon zo laten.
Als je nu 88 hebt zou ik na het ontgrenzen en VOOR het starten er wel sproeier 98 indraaien. Dan zal ie waarschijnlijk te ruim staan, maar dat is beter dan een warmnloper omdat ie te arm staat. Dan gewoon rustig sproeiers afbouwen (als je bougie wit is moet je uiteraard omhoog), totdat de bougie mooi koffiebruin is en hij het pretrigst rijdt. Zie ook de howto op dit forum.
Is 98 niet een beetje overdreven als ik alleen de prop er uit haal en de piemel er aan laat zitten?
Zelf dacht ik aan 95 en daarna dan eventueel afbouwen.
Shodaw schreef:Is 98 niet een beetje overdreven als ik alleen de prop er uit haal en de piemel er aan laat zitten?
Zelf dacht ik aan 95 en daarna dan eventueel afbouwen.
bij mij op het werk doen we vaak met andere uitlaat of ontgrenzen ongeveer 2-4 maten groter dus 90 of 92, dit hangt af van de brommer, en de uitlaat, ik denk dat je met 92 wel klaar bent
ik lag uit: doek insmeren met 2 takt olie, achter je krukas drukken en krukas ronddraaien, voila je gruis ligt op je doek, derbi-ftl zet zichzelf voor schut
En dan valt de doek plotseling in je carter, kun je blokje ophalen om de doek eruit te halen
je moet sws een setje kopen, maar ik zij alleen dat ik denk dat die met 92 wel klaar is
ik lag uit: doek insmeren met 2 takt olie, achter je krukas drukken en krukas ronddraaien, voila je gruis ligt op je doek, derbi-ftl zet zichzelf voor schut
En dan valt de doek plotseling in je carter, kun je blokje ophalen om de doek eruit te halen
Bedankt iedereen Dinsdag krijg ik mijn sproeiers binnen dus ergens volgende week ga ik beginnen met het afstellen
Ik ben trouwens net klaar met mijn twin exhaust en voor de mensen die nieuwsgierig zijn: http://www.youtube.com/watch?v=NrOsZPiSrjk" onclick="window.open(this.href);return false;
De originele uitlaat met piemel en prop er nog in.. Verbaasde me ook al enorm over het geluid.
Ik hoef en wil eigenlijk niet harder dan 65 i.v.m het dagelijks rijden naar rotterdam en den haag dus vandaar dat die standaard blijft.
Mooi geluid man, wat voor dempers heb je gebruikt? Ook een mooie vrommer, debk mooiste crosser die ik tot nu toe heb gezien Hij lijkt me trouwens wel erg in toeren te blijven hangen.
Derbi conti dempers heb ik gebruikt en bedankt trouwens, mijn gas blijft trouwens hangen dacht ik altijd maar misschien heb jij wel gelijk.. hoe los ik dat probleem op?