dmp 70cc getik
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Aprilia sx
dmp 70cc getik
ik heb pas een dmp 70cc cilinder op mijn aprilia sx. ik gebruik de standaard 50cc binnenkop.
als ik hem start dan hoor je luid getik vanaf de cilinder komen. kan het zijn dat de zuiger tegen de kop aan komt?
voor de rest is alles standaard en gebruik ik sproeier 100.
als ik hem start dan hoor je luid getik vanaf de cilinder komen. kan het zijn dat de zuiger tegen de kop aan komt?
voor de rest is alles standaard en gebruik ik sproeier 100.
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: dmp 70cc getik
Waarom gebruik je de 50cc kop en niet degene die bij de cilinder zit....
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Beginnende Derbi fan
Omdat ik de cilinder van iemand heb overgenomen en daar zat de binnenkop niet bij.
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
Getik is een dmp70 kwaaltje. Een vriend van me heeft een dmp70 die ook tikt en iemand anders op dit forum had het ook.
-
- Beginnende Derbi fan
ik heb er maar ff een filmpje van gemaakt want ik vond het toch wel heel raar klinken.
http://www.youtube.com/watch?v=4mk1mUUk0Fs" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=4mk1mUUk0Fs" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pieke
- Moderator
- Vervoersmiddel: KTM
Zit je kickstartveer wel goed?
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
Het is ongeveer hetzelfde getik als mn vriend heeft maar bij hem gaat het weg als je gasgeeft, hij doet het alleen stationair. Bij jou niet geloof ik?
-
- Beginnende Derbi fan
de kickstartveer zou het niet zijn, daar heb ik niks aan veranderd ofzo. en als ik gas geef hoor ik het nog steeds. ik ga vanmiddag nieuwe zuiger veren proberen
- Rikkert
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Lekker, 70cc met 50cc binnenkop. Nu speel je als het ware een dieselmotor na, omdat je compressie groter word. Kan nare gevolgen hebben. Scoor gauw de juistw binnenkop! 

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
-
- Beginnende Derbi fan
Ik heb genoeg mensen horen zeggen dat je gewoon met een 50cc kop kan rijden.
Misschien kan ik de 50cc kop laten uitdraaien?
- derbi-ftw
- Pro tuner
Mensen met een Puch zeker.minimansven schreef:Ik heb genoeg mensen horen zeggen dat je gewoon met een 50cc kop kan rijden.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
- aidsaap
- Beginnende tuner
Kan het dan niet pingelen zijn door een te grote compressie?
-
- Beginnende Derbi fan
Ik heb waarschijnlijk het probleem gevonden er zit namelijk speling op de zuigerveren. Dus ben nu opweg nieuwe halen.
-
- Beginnende Derbi fan
Ze hadden geen zuigerveren.... -.- dus ik heb mijn verhaal verteld en zei hij dat het niet aan de zuigerveren kon liggen maar aan de naaldlager en als ik pech heb een nieuwe krukas moet kopen.. Dus maar een nieuwe naaldlager meegenomen en weer gestart maar ik hoor het nogsteeds ook als ik gas geef hoor ik het nog. Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn? Ik heb ook al gevoeld aan de krukas of daar het getik van komt maar ik voel en hoot niks.
- derbi-ftw
- Pro tuner
Krukaslagers ( zeer onwaarschijnlijk maarja..) probeer eerst gewoon nieuwe zuigerveren, kun je dat alvast weg strepen.minimansven schreef:Ze hadden geen zuigerveren.... -.- dus ik heb mijn verhaal verteld en zei hij dat het niet aan de zuigerveren kon liggen maar aan de naaldlager en als ik pech heb een nieuwe krukas moet kopen.. Dus maar een nieuwe naaldlager meegenomen en weer gestart maar ik hoor het nogsteeds ook als ik gas geef hoor ik het nog. Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn? Ik heb ook al gevoeld aan de krukas of daar het getik van komt maar ik voel en hoot niks.
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Beta ark(verkocht)
Aprilia sx50 '08 - Gallery: Http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11432
Http://bit.ly/158BukI -> aprilia
Http://bit.ly/XwCNFj -> vliegen - Locatie: omgeving arnhem
We hebben een deel van het probleem gevonden. De zuiger kwam dus tegen de bougie aan aangezien die zogoed als tegen elkaar zat. Je hoort het geluid nu nog steeds maar dan een stuk zachter.
Morgen de 50cc cilinder erop zetten en dan kijken of het geluid er nog steeds is. dan kunnen we de krukas uitsluiten. We houden jullie op de hoogte
Ik ben trouwens een vriend van minimansven
Morgen de 50cc cilinder erop zetten en dan kijken of het geluid er nog steeds is. dan kunnen we de krukas uitsluiten. We houden jullie op de hoogte

Ik ben trouwens een vriend van minimansven