Olie sensor (Tamelijk dringend)

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
stef
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme
Quad Polaris 110cc

Olie sensor (Tamelijk dringend)

Ongelezen bericht door stef »

Hallo,

Onlangs ontdekte ik dat m'n oliesensor het niet meer deed. Ik heb toen een nieuwe besteld en ik wou deze vandaag monteren. Maar ik zit met een probleem, ik snap het echt niet, ookal ken ik wel iets van elektriciteit...

Dus het probleem:

Het lampje gaat dus niet branden als ik de sensor gewoon in plug zonder in het olie bakje te houden wat wel zou moeten zijn. Als ik een kabeltje in het contact doosje rechtstreeks in kabelboom zodat deze door verbonden zijn (zonder sensor dus, en kabelboom doorvinden in dat contact voor de sensor aan te sluiten) brand het, dus geen kabelboombreuk.

Dus twijfelde ik al als mijn olie sensor wel werkt (de nieuwe). Ik heb 2 (tijdelijke) kabeltjes genomen en deze tegen de contacten gehouden met de sensor er tussen, gevolg de sensor WERKT!

- Dus het contact doosje is niets met mis
- geen kabelboom breuk
- geen kapotte olie sensor

Iemand enig idee waarom als ik de sensor in plug deze niet gewoon werkt :S Ik snap het echt niet!

Hopelijk kan iemand mij helpen, want ik ben gewoon om m'n olie peil op de teller in het oog te houden.

Als ik extra informatie over iets moet geven zeg je het maar!
Derbi Senda X-treme 2008 blauw :D
Afbeelding

Drd vsb gezocht (zwart/blauw)
stef
Tuner
Quad Polaris 110cc

Re: Olie sensor (Tamelijk dringend) (slotje)

Probleem is opgelost, Als iemand wilt weten wat het probleem was. Ik moest gewoon een paar seconden wachten voor het lampje aan ging :oops:

Slotje :)
Afbeelding

stef
Tuner
Quad Polaris 110cc

Re: Olie sensor (Tamelijk dringend) (slotje)

Probleem is opgelost, Als iemand wilt weten wat het probleem was. Ik moest gewoon een paar seconden wachten voor het lampje aan ging :oops:

Slotje :)
Afbeelding

Plaats reactie