Fijne afstelling airsal 70

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
aidsaap
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan

Fijne afstelling airsal 70

Ongelezen bericht door aidsaap »

Ik rijd al een hele tijd met dezelfde afstelling op mijn 17.5 mm carb, namelijk sproeier 100, gasnaald in het midden, luchtschroef +-2 slagen open, dit rijdt prima, alleen met warm weer iets minder, dan zou 98 erin moeten gok ik. Ik heb alleen met een warme motor soms dat de brommer niet stationair wil lopen, het lijkt dan alsof hij verzuipt. Dit gebeurt vooral bij rijden in de stad, steeds weer optrekken en nooit echt constant rijden. Ook lijkt hij bijna altijd te verzuipen als ik stop, dan een klein beetje gas geef (manouvreren over de oprit) valt hij vrijwel altijd uit, soms meteen en soms geeft ie nog een paar slagen en valt hij dan uit.

Nou heb ik sproeier 98 erin gedaan en lijkt het probleem erger geworden te zijn, in ieder geval niet minder. Vreemd als ie lijkt te verzuipen. Ik denk zelf misschien aan een vapor lock. Iemand hetzelfde probleem en een oplossing?
aidsaap
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan

Re: Fijne afstelling airsal 70

Ongelezen bericht door aidsaap »

Oja ik gebruik een zelfgemaakt tussenrubber van een stuk kvs slang, deze is iets langer (maximaal 1 cm) en heeft een iets grotere diameter. Het is geen valse lucht bij dit tussenrubber.
Plaats reactie