Ik rijd nu al een tijdje op std cilinder en deze is wel is aan vervanging toe. Natuurlijk ga ik dan niet voor een replica of origineel, wil wel iets meer pit hebben dan. Wil het wel bij 50cc laten maar wil 1 met meer koppel en 1 die toch wel zo'n 15000 mee kan. Hebben jullie hier een goede voor in ogen? de top heb ik liever niet al te hoog, rijd met std setup 14mm en 14/53. Top is nu rond de 70-75 en wil deze eigenlijk niet over de 85 hebben, gezien het feit dat ik al meerdere malen problemen heb gehad met de roller hier.
welke 50cc cilinder?
-
kevrie
- Pro tuner
- Berichten: 971
- Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=18813
- Locatie: wolvega
welke 50cc cilinder?
Hallo,
Ik rijd nu al een tijdje op std cilinder en deze is wel is aan vervanging toe. Natuurlijk ga ik dan niet voor een replica of origineel, wil wel iets meer pit hebben dan. Wil het wel bij 50cc laten maar wil 1 met meer koppel en 1 die toch wel zo'n 15000 mee kan. Hebben jullie hier een goede voor in ogen? de top heb ik liever niet al te hoog, rijd met std setup 14mm en 14/53. Top is nu rond de 70-75 en wil deze eigenlijk niet over de 85 hebben, gezien het feit dat ik al meerdere malen problemen heb gehad met de roller hier.
Ik rijd nu al een tijdje op std cilinder en deze is wel is aan vervanging toe. Natuurlijk ga ik dan niet voor een replica of origineel, wil wel iets meer pit hebben dan. Wil het wel bij 50cc laten maar wil 1 met meer koppel en 1 die toch wel zo'n 15000 mee kan. Hebben jullie hier een goede voor in ogen? de top heb ik liever niet al te hoog, rijd met std setup 14mm en 14/53. Top is nu rond de 70-75 en wil deze eigenlijk niet over de 85 hebben, gezien het feit dat ik al meerdere malen problemen heb gehad met de roller hier.
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING
-
DerbiFanaatje
- Schakelrijder
- Berichten: 185
- Lid geworden op: di 28 jan 2014, 17:43
- Vervoersmiddel: Derbi Senda
Re: welke 50cc cilinder?
De ultieme cilinder voor jou is een: Top Performance 50cc cilinder.
-
kevrie
- Pro tuner
- Berichten: 971
- Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=18813
- Locatie: wolvega
Re: welke 50cc cilinder?
Ik neem aan dat ik dan ook een andere krukas erop moet, want dan bedoel je zoiets toch? http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=6550" onclick="window.open(this.href);return false;
Had het er nog niet bij gezegd, maar gaat om OT blok
Had het er nog niet bij gezegd, maar gaat om OT blok
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING
-
DerbiFanaatje
- Schakelrijder
- Berichten: 185
- Lid geworden op: di 28 jan 2014, 17:43
- Vervoersmiddel: Derbi Senda
Re: welke 50cc cilinder?
Precies dat is hem, en nee een andere krukas is zeker niet nodig.
(tenzij je er al 25k op hebt zitten, dan zou ik er toch voor de zekerheid een andere in doen)
(tenzij je er al 25k op hebt zitten, dan zou ik er toch voor de zekerheid een andere in doen)
-
kevrie
- Pro tuner
- Berichten: 971
- Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=18813
- Locatie: wolvega
Re: welke 50cc cilinder?
Welke krukas raad je dan aan? Zit nu namelijk op 22500 en heb geen zin om m in 2 maanden 2 keer uit elkaar te moeten halen
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING
-
DerbiFanaatje
- Schakelrijder
- Berichten: 185
- Lid geworden op: di 28 jan 2014, 17:43
- Vervoersmiddel: Derbi Senda
Re: welke 50cc cilinder?
Voor een 50cc TP cilinder, hoef je niet perse in enorm sterke krukas.
Maar denk dat een Doppler wel goed genoeg is.
Maar denk dat een Doppler wel goed genoeg is.
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: welke 50cc cilinder?
Is een Airsal 50cc cilinder niet wat?
Zijn niet zo duur en trekken wat harder als de standaard cilinder.
Zijn niet zo duur en trekken wat harder als de standaard cilinder.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
kevrie
- Pro tuner
- Berichten: 971
- Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=18813
- Locatie: wolvega
Re: welke 50cc cilinder?
Maar ik wil graag een groot verschil zien vergeleken met wat ik nu heb. desnoods verander ik de twv om de snelheid wat te minderen om de snelheid te minderen maar meer koppel te krijgen. wel wil ik nog een top van boven de 70 houden. Uitlaat word hem sowieso niet, ik houd wel van het onopvallend rondrijden, geeft me toch een fijner gevoel omdat politie niet al te aardig is geweest tegen mij.
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: welke 50cc cilinder?
Met de standaard uitlaat, zit je toch vast aan meer cc`s
Airsal 80cc doet het wel leuk met de standaard uitlaat, maar je hebt wel een wat grotere carburateur nodig.
14mm is te klein en rijdt niet lekker, 17,5 is al beter (en ziet er precies hetzelfde uit...)
Airsal 80cc doet het wel leuk met de standaard uitlaat, maar je hebt wel een wat grotere carburateur nodig.
14mm is te klein en rijdt niet lekker, 17,5 is al beter (en ziet er precies hetzelfde uit...)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
kevrie
- Pro tuner
- Berichten: 971
- Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=18813
- Locatie: wolvega
Re: welke 50cc cilinder?
Helaas, groter cc word m niet, wil wel gewoon met een brommer rijden en niet een motor, want dat verschil is heel goed te horen en dat wil ik dus niet.
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING