http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ctId=11374" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb voor de gein zo'n blokje gekocht gemonteerd op die kart, afgevuld met de benodigde vloeistoffen en geprobeerd te starten. 2x kicken lopen dus dat was allemaal super. De zuiger was ook ingevet en de oliepomp had al wat olie verpompt (te zien aan de olie in de slangen)
Ik ben nu bezig met het splitsen van het blok, was zelf namelijk nieuwsgierig geworden naar de binnenkant haha.
Zoals je ziet wordt het blok geleverd in een doos, netjes ingepakt met piepschuim en wat plastic om alles te beschermen tegen krassen en degelijke:

Wat foto's van de buitenkant:

Een startmotor:

Een kenmerk voor het aftermaket blok:

En het type nummer (ook een kenmerk is de grotere olieplug):

Een stekker voor de neutraal stand en welke versnelling je in rijdt:

De bobine, zoals je ziet staat er nergens ducati op dus ook dit is een imitatie (niet anders verwacht):

De thermostaat, het spruitstuk en het membraan (6 klepper)

Eerste blik op de krukas:

Zo, het blok is open!

De kick lijkt wel exact hetzelfde te zijn:

Het koppelmechanisme is ook weer helemaal anders zoals je kunt zien:

De koppeling zelf zit naar mijn mening ook maar raar in elkaar haha:

En dan hebben we ook meteen een probleem... Deze bout moet eraf en ik weet nog niet precies hoe (ik heb er nog niet aangezeten de beschadigingen komen dus uit de fabriek, hij zal wel met geweld zijn vastgezet dus.)

Dus als iemand daar tips voor heeft? Ik ben overigens daarom niet gestopt maar we gingen eten dus ik maak het een andere keer af. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
Mijn menig over het aftermarket blok. Leuk blok, zit degelijk in elkaar en de kwaliteit lijkt ook prima te zijn. Maar als het onder een brommer lag zou ik die brommer dus nooit kopen.