En heb vandaag (naast men derbi xrace09)
een Yamaha tzr uit 2006 gekocht voor 5tientjes.
Het ding heeft 3 jaar in een schuur stil gestaan,en de vorige (1e) eigenaar(een collega van me) heeft m zwaar verwaarloost.
blok is recent voor de stalling gerviceerd geweest. maar deze zou niet lopen omdat hij een storing in de kabelboom zou hebben. tevens werkt de achterrem niet (ik heb al geconstateerd dat deze gwn niet op druk is)
dus na ff een opgeladen accu aangesloten te hebben gekeken wat wel en niet werkt.
zo kwam ik er achter dat deze tzr een best hoge km stand heeft: 26xxx
eigenlijk werkt bijna alles (gelukkig want ik had erger verwacht, behalve het waarschuwings lampje vd motor (knippert) omdat de sensor niet is aangesloten(fotos volgen)
en de voorrem geeft geen elektrisch signaal naar het achterlicht. (achterrem wel)
de uitlaat is beun en (door) gerot dus moet een nieuwe op (tips zijn welkom, niet al te duur plz)
dus na de bougie gecheckt te hebben (vonkt mooi) en de benzine en olie gecheckt te hebben voorzichtig de startmotor laten draaien.
en na een minuut of 5 liep t blokkie
uitlaat is echt triest met t blik erom, idee van de verkoper.

morgen zal ik een hele hoop foto's plaatsen, was ik vandaag eigenlijk te laat mee(om te maken)
een filmpje vant blok:
(http://youtu.be/m6wetJUOakk" onclick="window.open(this.href);return false;)
fotos komen morgen
to do:
blok mooi lopend krijgen TIPS NODIG!!!! waarom benzine/olie uit de uitlaat? waarom zoveel rook?
andere (snelle) uitlaat
sensor op/in de cilinder monteren
achter rem werkend maken
voorrem(remlicht) opnieuw aansluiten
olie tank bevestigings punten opnieuw lassen
kappen in orde maken
dit is grofweg wat ik wil gaan doen
de beloofde fotos!

tips en tricks zijn heel erg welkom aangezien ik nog heel veel wil en moet leren.