ik ga op mijn volledige standard Derbi Senda Limited uit 2008 een Gianelli Conti uitlaat op zetten.
Weten jullie welke sproeier ik erin moet doen?
Tandwielen blijven nog de zelfde.
Hoor graag van jullie.
Giancarlo
Beoordeel zelf maar even of je brommer dan volledig ontgrenst is.
De meeste gebruiken 13/53.
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
als je de uitlaat nieuw koopt zit er een prop in, die je kan uitboren of met schroevendraaier eruit kan wrikken. als je bedoelt met "is die dan helemaal ontgrenst" de uitlaat, dan is die inderdaad helemaal ontgrenst. er zitte nog wel paar begrenzingen op je brommer -> zie link van tino
twverhouding 13/53 is goed, zal je een top mee halen van +/-95 als je hem goed afstelt
je kan eventueel je carburateur (messing plaatje) eruit halen, dan heb je 17,5mm carb
dan gaat ie volgensmij beter lopen en makkelijker af te stellen? (weet ik niet zeker)
ik heb zelf ook een gianelli conti en mijn top is dan inderdaat +/-95 alleen heb ik daardoor wel een slecht optrekkende derbi. de eerste 5 meter trek die niet op en dan SCHIET die vooruit. de powerband licht waarschijnlijk hoog bij deze uitlaat. weet niet of dat op te lossen is met andere tandwielen.
Bij een ''snelle'' uitlaat ligt de powerband (het toerengebied waarbij er het meest vermogen is) hoger dan ''minder snelle'' uitlaten.
Hierdoor lever je koppel onderin in, voor pk'tjes bovenin je toeren.
Je zal onder de powerband beroerd rijden, maar als ie eenmaal op z'n toeren is, schiet ie vooruit.
Met een snelle uitlaat moet je je vertanding aanpassen, anders ga je overtoeren maken.
Zoals al gemeld is, zet 13-53 voor +- 95 km/h. 14-53 kan ook, dan zal je +-100 gaan.
Het slechte trekken onderin is niet te verhelpen. Goed afstellen met gasnaald zorgt ervoor dat je brommer zich er makkelijker doorheen trekt.