Gianelli conti

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
koen_evo
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi_evo

Gianelli conti

Ongelezen bericht door koen_evo »

hallo.

Ik heb er op dit moment een Gianelli conti onder liggen waardoor mijn top 95 km/h is met twv 14/53. verder alles nog origineel.Het rijd erg lekker alleen als je onder de 7.000 toeren zit is het helemaal niks waard. Vooral bij het optrekken rij je de eerste paar seconden niet harder dan 12 km/h waardoor er nogal ongemakkelijke situaties ontstaan op de weg. ook als je aan het rijden bent en je laat de toeren onder de 7.000 komen kun je je gas zo ver open trekken als je wil maar sneller zal je niet meer gaan je snelheid neemt zelfs redelijk snel af waardoor je weer een paar versnellingen terug moet gaan. :S

Mijn vraag hierover is als er een oplossing is om sneller op te trekken/ snel op toeren komen. zonder de uitlaat te vervangen
Tino
Tuner
Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09

Re: Gianelli conti

Ongelezen bericht door Tino »

De oplossing is simpel.

Je zou een ander voortandwiel kunnen proberen. Je moet dan denken aan twv 13/53. Je zult dan sneller optrekken maar je top zal wel iets lager komen te liggen.
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
koen_evo
Schakelrijder

Ik heb toevallig 2 13 tandwielen in het bezit. ik weet alleen niet of ze nog goed zijn
Afbeelding
Afbeelding

zou een groter achter tandwiel ook weel schelen ? of eventueel een grotere carb ?
Gprfreak
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: GPR 50

Ongelezen bericht door Gprfreak »

Ja 3 tanden achter groter is precies het zelfde als 1 tandje minder voor
Het op alleen duurder dit te doen.
Gpr 50 Giannelli street
Tino
Tuner
Derbi Senda Xtreme R 09

Je tanden van je tandwiel zien er nog wel oké uit en proberen kan altijd hé!

Een grote carburateur zou ik niet doen.
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
Ezasta
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc

Ongelezen bericht door Ezasta »

Ik heb ook met 14-53 en conti gereden, maar vaak houd ie in in de laatste versnelling, omdat hij het niet meer trekt. Ik haalde bijvoorbeeld 100-105 met ''plat op de tank''.
Als je je top wilt behouden, kun je wat met je gasnaald proberen zodat je brommert wat beter doortrekt.
Persoonlijk zou ik er een 13 voor op zetten. Je top blijft rond de 95 en je trekt iets vlotter op.
koen_evo
Schakelrijder

Bedankt. en inderdaad in de powerhand rij je echt top. alleen daar onder is het helemaal niks. ik heb de tw13 toch hier liggen dus dat ga ik van het weekend eens proberen aangezien dat een makkelijke handeling is. als dat niet werkt zal ik eens kijken of ik wat met de gasnaald kan doen. alleen klink dat zo riskant alsof er een heleboel mis kan gaan XD
Tino
Tuner
Derbi Senda Xtreme R 09

Kan niet zo veel mis mee gaan.
Joram
Pro tuner
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)

Ongelezen bericht door Joram »

Met conti heb je nou eenmaal geen kracht onder de powerband, welke vertanding je ook probeert...

Moet je een laagtoerigere uitlaat erop doen.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
koen_evo
Schakelrijder

ik heb vandaag de tw 13 er op gegooid. en er is inderdaad wel een verschil ook al is die niet groot. alleen het volgende probleem is dat er totaal geen spanning meer op je ketting staat. zou ik de ketting kleiner kunnen maken of is een tw van 54 achter een makkelijke en betere oplossing.

verder had ik de eurobegrenzer er op gemaakt met mijn tw `14 maar omdat die mijn toeren begrenst tot ongv. 5000 kom je helemaal niet op snelheid zoon 17 km/h de eerste 30 seconden kun je nog zoon mooi verhaaltje vertellen aan meneer de agent maar dit is wel heel erg opvallend. zou dit probleem ook opgelost zijn met twv 13-54 of heb ik een totaal andere euro begrenzer nodig ?
Joram
Pro tuner
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)

Ketting spannen misschien een idee? :emo:
koen_evo
Schakelrijder

lukte niet als ik het wiel zo ver mogelijk naar achter zet is de spanning super laag. ongeveer 4 cm speeling als het niet meer is
Gprfreak
Beginnende tuner

Dan even een schakeltje tussen de ketting vandaan halen, dan is het probleem opgelost. Je kan inderdaad heel slecht rijden met zo'n hoogtoerige uitlaat en een begrenzer. Dit valt meteen op.

Mvg Luc
Gpr 50 Giannelli street
koen_evo
Schakelrijder

ik zou het erg jammer vinden om me conti carbon er af tehaalen aangezien ik hem net heb zoals ik hem wil

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding.

Is er een simpele optie zodat ik mijn dubbele carbon demper kan behouden met een andere uitlaat. en welke uitlaat/set-up zouden jullie dan aanraden. mij is al eens verteld dat ik een mhr 80 met n mhr supermoto uitlaat moet nemen. maar dan heb ik volgens mij alleen een top van 135 maar nog geen krachtige optrek.

ik wil de begrenzer laten afstellen zodat de boel nog maar 50-60 rijd met de begrenzer aan.
Gprfreak
Beginnende tuner

Met een mhr 80 kan je je top gewoon 95/100 houden met een beuk koppel onderin. Ik zou als ik jou was dat echter niet doen als je hem niet te hard wilt laten lopen. Hij gaat dan trekken als een malle. Je kan natuurlijk de euro begrenzer ook gewoon op 8000 toeren zetten, net in of onder de powerband en hem alleen aanzetten als het nodig ik. Begrenzen is altijd een hoop gedoe. Ik rijd zelf zonder begrenzer. Ik weet dat als ik word gepakt ik een probleem heb. Maar dat zijn de consequenties.
Mvg Luc
Gpr 50 Giannelli street
Joram
Pro tuner
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)

Eurobegrenzer werkte voor geen kut bij mij, trok em altijd vol in de toeren.

135 met een mhr80, dat mag je mij wel eens laten zien :emo:
koen_evo
Schakelrijder

ik was van plan om mijn Gianelli conti te vervangen naar een laagtoerige uitlaat zoals leovince v6. zou ik dan nog steeds mijn tailpijp en dempers er op kunnen zetten of sluiten die 2 helemaal net op elkaar aan waardoor ik een nieuwe tailpijp zou voor moeten maken ? want ze komen bijde ongeveer op het zelfde punt uit.
Afbeelding
Afbeelding

mijn dempers

Afbeelding
Afbeelding
koen_evo
Schakelrijder

Of heeft iemand nog een leovince v6 met dubbele demper ergens liggen :D
Plaats reactie