Kappenset sherco honda hm

Hier kun je alle vragen en opmerkingen kwijt over uiterlijk en styling op brommer (Derbi) gebied.
2tPowerKabouter
Banden plakker
Vervoersmiddel: Sherco SM 50

Kappenset sherco honda hm

Ongelezen bericht door 2tPowerKabouter »

Dag allemaal, ik ben nieuw op dit forum en wil meteen maar losbranden.
Ik heb hier dan wel geen derbi staan maar een sherco sm 50 uit 2008. Bij het overnemen van deze brommer liep deze niet meer en heb ik er het een en ander aan vervangen. Inmiddels loopt hij weer als een zonnetje maar bij het terugplaatsen van de kappen kwam ik erachter dat ik mijn achterkap (het verlengde van het zadel boven) mist. Overal gezocht maar tevergeefs. Er moet dus een grapjas geweest zijn die hem verstopt heeft of meegenomen of iets dergelijks. Nou is het zo dat sherco sm onderdelen vrij lastig te verkrijgen zijn omdat dit een frans merk is en bijna niet in nederland rond rijdt. Ik las laatst ergens dat het frame van de sherco sm 50 overeen komt met het Honda HM 50 frame. Klopt dit? En zou het dan mogelijk zijn om een achterkap van een honda hm 50 op de sherco te plaatsen? Of eventueel een volledige kappenset.

Groetjes
stefanwinter
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc

Re: Kappenset sherco honda hm

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Heb je al op ebay gekeken?
Ik zocht net de honda hm 50 effe op maar die heeft geen buizenframe zoals de sherco. Alleen de oudere, maar daar komt het al omdat ie ouder is zijn de onderdelen dus waarschijnlijk schaarser.
Mocht je echt niks kunnen vinden, probeer anders effe een achterkap pas te maken van een ander crossmodel, desnoods van een echte crosser.

En aangezien dit een derbi forum is kun je misschien beter je vraag kwijt op het brommerforum
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
Plaats reactie