Als je de vuldop van de blokolie wat bewerkt kan de carb nog net wat rechter staan.
Maar zit je carb wel goed in het spruitstuk?Op de foto's te zien zit hij daar al niet goed in.
De enige "aanpassing" die je nog zult moeten doen is het bochtje voor de gaskabel van je originele carb gebruiken en het stukje die er momenteel zit er uitdraaien. Anders gaat het niet goed passen met je tank/benzinekraantje.
Zal het zo eens na kijken. Toen we de uitlaat er op wou de zetten hebben we hem wat meer verdraait waardoor die denk ik niet meer goed er op zit.
die zit er nu weer op
en als ik de olie dop er af haal heb ik inderdaad meer ruimte om de carb rechter te zetten maar er is geen plaats meer voor me powerfilter. is het een probleem als die vol tegen me veer staat gedrukt ?
Laatst gewijzigd door koen_evo op ma 20 jul 2015, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat de filter tegen de veer aanzit zul je helaas altijd wel hebben,ikzelf heb mijn TwinAir wat ingekort. Hij raakt nogsteeds de veer,maar hij zit minder gewrongen en is makkelijker demonteerbaar.
Ik rij momenteel (met een gelijkaardige setup) met 12-53 en het gaat wel,maar het rijdt nogal nerveus vind ik. Dus ik ga 13-53 gebruiken,zo blijft het vooral naar koppel gericht aangezien de topsnelheid mij niet boeit
Die twee messing aansluitingen zijn voor de benzine. Die op de laatste foto moet op het bovenste tuitje van je vacuum uit je tank. Die andere boven op moet onderop aan je vacuum. Die grijze op de laatste foto is overloop, kun je slangetje opdoen naar een opvangbakje of naar de grond. Je kan het ook zo laten zitten maar dat kan je verf op den duur beschadigen.
Fabioxz schreef:
Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
alles zat er op. blokolie er in en kvs. Lekt de kvs uit me cilinder. was de pakking niet goed. nu heb ik de pakking vervangen maar krijg de cilinder niet meer over me zuiger. ben er al flink wat uren mee bezig geweest de boel ingesmeerd en de zuigerveer goed indrukken maar hij glijd er niet over . heb het maar opgegeven nadat ik zag dat er krassen op me zuiger kwamen kunnen die krassen kwaad en iemand tips hoe ik die er weer terug op krijg zonder dat ik me halve brommer moet afbreken/ slopen
de carb wil geen benzine aanzuigen. hij zuigt niet vacuüm?? .
en als ik de bougie uit mijn cilinder haal maar wel aangesloten op de bougiekabel laat en kick moet ik dan een vonk zien ? want die zie ik juist niet
Als je dan de bougie tegen een kaal stukje frame houdt of bijvoorbeeld tegen de cilinder moet hij vonken.
En ben je zeker dat je de benzineslangetjes juist hebt aangesloten? bij de tank is de onderste voor de vacuum en de bovenste voor benzine, op je carb heeft iemand hier boven al uitgelegd.
Wilt het dan nog steeds niet werken? dan kan je even testen door aan de onderste tankaansluiting te zuigen met een slangetje en een spuit bijvoorbeeld.
bougie vonkt goed. en als ik aan het vacuüm slangetje zuig. zuig ik de benzine de carb in. hou ik me vinder op het messing aansluitingen waar de vacuüm slang op moet en kick ik voel je dat die helemaal niet zuigt. de carburateur wil ook geen benzine mijn cilinder in spuiten. het vlotterbakje zit vol en de 80cc zuiger hoor je als kompresse maken maar en wil geen benzine door de carb komen. dacht dat het eventueel aan mijn membraan lag maar die die was gewoon goed goed. het spruitstuk en binnenkant carbarateur waren ook geen benzine sporen.