Suggesties setup's

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Scotlux
Banden plakker
Vervoersmiddel: Nu nog een Aerox rossi 2008

Suggesties setup's

Ongelezen bericht door Scotlux »

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en zal mij meteen even voorstellen :wave: ,
Ik ben Ramon, 16 jaar woon in Assen, en rijd/knutsel al een tijdje aan scooters, dus de schakels zijn redelijk nieuw voor mij.

Nu heb ik de scooterwereld wel gezien en ben opzoek naar een mooie/nette Derbi DRD.
Ik rijd nu Yamaha aerox 2008(50cc), en deze is natuurlijk wat opgevoerd, groter carburateurtje, uitlaatje, enz... Maar nu weet ik dat een nette originele Derbi niet sneller zal zijn dan mijn aerox,
en aangezien ik toch zon 90km/pw rijd, nl. elk weekend van Assen naar Groningen(30km) en doordeweeks ritjes naar school, wil ik mijn (toekomstige)Derbi toch een mooie setup geven :D.

Zoals ik al zij ben ik dus redelijk nieuw op het gebied van schakel- en Derbi blokjes, en vraag daarom een paar leuke suggesties aan jullie, graag zo compleet mogelijk. Budget voor het opvoeren van mijn Derbi zal tussen de 250 en 400 liggen, wat ik wil bereiken met de setup is een goede Top (ong 90-110 :wub: ) en lekkere koppel, maar wel betrouwbaar, en moet er natuurlijk nog normaal mee door de wijk kunnen rijden, zonder dat meneer agent mij aan hoort komen op 2km afstand. Daarnaast moet alles ook wel redelijk slijtvast zijn. Ik dacht zelf aan een 70cc met bijpassend uitlaatje, race krukasje enz.

Ik ben van plan de setup er zelf onder te gaan zetten, ik heb alle benodigde gereedschappen wel, en met wat How-to's op dit forum moet dat goedkomen!

Alvast bedankt :thumbup:
D25
Pro tuner
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR

Re: Suggesties setup's

Ongelezen bericht door D25 »

airsall 70cc, yasuni r2, powaaahfilter en een 19mm carb voor een airsnol(70cc) hoef je er nog geen nieuwe krukas in te doen dus dat geld kun je mooi weer ergens anders aan uit geven
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
Scotlux
Banden plakker

oke, bedankt voor je antwoord, misschien ook nog handig om te zeggen, ik koop hem wel 2e hands, is die airsal 70cc te doen op ori krukas?
D25
Pro tuner
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR

Scotlux schreef:oke, bedankt voor je antwoord, misschien ook nog handig om te zeggen, ik koop hem wel 2e hands, is die airsal 70cc te doen op ori krukas?
zolang jou krukas geen voelbare speling heeft als je aan je vliegwiel trekt en geen spelling heeft als je de drijfstang op en neer drukt dan durf ik het er wel op te gokken. De orginele krukassen van derbi zijn behoorlijk sterk. Ik ben nu zelf bezig met een 80cc airsall op mijn ori krukas te zetten
Yezzz schreef:
milhuysmans
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Ongelezen bericht door milhuysmans »

Ik heb nog een mhr80 NT te koop, maar dat neemt wel risicos mee op een standaard kruk.

Verder is een airsal 70 een zeer leuk cilindertje, 19/21mm en idd een yasuni r2 zelf reed ik deze setup maar dan een tecnigas g-box, trok zeker leuk op :dry:
De tecnigas is ook te koop, bij interesse zie ik wel een pb verschijnen :happy:

Verder veel succes ermee!
Scotlux
Banden plakker

En gaat een powerfilter veel uitmaken qua prestaties? want uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat het eigenlijk alleen goed is voor meer geluid te produceren, en meer benzine verbruiken.

en een race membraan er nog bij misschien?
Scotlux
Banden plakker

Qua uitlaat heb ik liever een bovenlangse, Valt iets minder op (A) .
is de yasuni cross hm een goede keuze?
D25
Pro tuner
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR

Scotlux schreef:Qua uitlaat heb ik liever een bovenlangse, Valt iets minder op (A) .
is de yasuni cross hm een goede keuze?

dat weet ik niet. ik weet wel dat als bovenlangse uitlaat een scr corse chrome bovenlangs goed samengaat met een airsall 70cc
Yezzz schreef:
Plaats reactie