close
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: stotterende voorrremmen en zwenkende achterbrug
Controleer of je remblokken/remschijven niet versleten zijn.
Controleer of je remschijven recht zijn.
Controleer of je voorwiel er recht in zit (of of deze ook recht is).
Ik denk dat je bij je achterbrug een spacer mist.
Als die met 80 goed loopt zonder problemen, dan is dat je juiste sproeier.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
ik rij nu met sproeier 84, trekt overal goed doorheen en geen gestotter, ik heb in oktober een brommer ongeluk gehad(over een motorkap heen gevlogen vanaf de zijkant) en sinds ik na t ongeluk weer rij, valt het me op dat ik me achterbrug kan bewegen, ik denk dat ik als ik 10december me loon heb, een nieuwe achterbrug as ga halen, een andere achterbrug heb ik wel al, ik denk dat het namelijk komt door de klap van me ongeluk. de remschijven lijken mij wel recht. ook als ik ze bij zacht rijden langzaam indruk, zodat ik langzaam rollend rem, dan heeft hij geen gestotter, terwijl hij de hele schijf toch wel 3x is langsgegaan tijdens het remmen...derbi-ftw schreef:Controleer of je remblokken/remschijven niet versleten zijn.
- Derbi95
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v
ik weet niet waar dit aan ligt maar met een achterbrug die zo ver heen en weer kan schuiven zou ik daar zekers niet meer mee gaan rijden, en eerst oplossen!
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Derbi95 schreef:ik weet niet waar dit aan ligt maar met een achterbrug die zo ver heen en weer kan schuiven zou ik daar zekers niet meer mee gaan rijden, en eerst oplossen!
Ik heb dat soms ook als ik heel hard met alleen mn achterrem rem. Dan zwiept die een beetje naar links en rechts.
Maar is ook alleen als ik mn achterrem blokkeer, anders niet. Is dat normaal?
DRD EDITION
- garfield
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Contacteer:
Zou toch echt gaan kijken wat er mis is.
Zit heel eenvoudig in elkaar.
Je mist 1 van de 2 afstandsringen tussen de het blok en het frame of de bussen in de achterbrug zijn versleten.
(Zijn geen echte lagers,maar 2 stalen bussen die in elkaar schuiven).
Haal anders een revisiesetje,zijn ook weer niet zo duur namelijk.

Zit heel eenvoudig in elkaar.
Je mist 1 van de 2 afstandsringen tussen de het blok en het frame of de bussen in de achterbrug zijn versleten.
(Zijn geen echte lagers,maar 2 stalen bussen die in elkaar schuiven).
Haal anders een revisiesetje,zijn ook weer niet zo duur namelijk.

Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19543
Check dan ook gelijk of je ophanging van je brugas in je frame niet uitgelubberd is. Dit heb ik al eens bij een opknapper gehad.
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
ik heb wel alvast een andere achterbrug liggen, deze bussen zien er nog erg goed uit en voel ook geen spelling ofzo. wat voor revisiesetje bedoelen jullie? en hebben jullie dan een link voor me? ik krijg 10december pas me loon voor deze maand, en dan koop ik even een nieuwe achterbrugas voor bij me frame, voor de zekerheid. heb dan een andere achterbrug, en een nieuwe as hiervoor.
ook wil ik dan even een nieuwe tandwielset meebestellen, rij met een dmp cilinder en leovince xfight (ot blok) welke verhouding raden jullie aan voor snel optrekken en een top rond de 70? wat ik nu voor heb zal wel 13zijn denk ik? en achter 53(std?) en rij met 10500 toeren, rond de 80, naald van de teller onder de 80. wel zit in bij 55km/h ongeveer al in zn 6e versnelling..
ook wil ik dan even een nieuwe tandwielset meebestellen, rij met een dmp cilinder en leovince xfight (ot blok) welke verhouding raden jullie aan voor snel optrekken en een top rond de 70? wat ik nu voor heb zal wel 13zijn denk ik? en achter 53(std?) en rij met 10500 toeren, rond de 80, naald van de teller onder de 80. wel zit in bij 55km/h ongeveer al in zn 6e versnelling..
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Voor de tandwiel set zou ik gewoon 13/53 doen. 14/53 is ook nog mogelijk (ietsss minder koppe, iets hogere top.)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl