1/40 is echt teveel. Doe maar gewoon 1/50. Anders dan krijg je minder leuke gevolgen (geloof me, ik weet er alles van... Smeerde de kawa in het begin ook 1/32 )
Ik weet dat je met castrol 1/50 iig kan rijden, 1/60 zou ik er haast ook wel mee aan durven. Alleen als je 80cc rijd zou ik echt 1/50 aan raden ivm strakkere tolleranties
Na een stuk rijden merk ik dat mijn koelvloeistof aardig snel naar beneden dropt (in een dag van max naar een cm boven min)
Is dit normaal!? En zo nee, Wat zou dit kunnen zijn?
Niet mee doorrijden! Die zooi komt nu allemaal in je cilinder en je brommer loopt daar natuurlijk niet goed op. Kan zo warm/vastlopen. Ook kan t kvs je carter in stromen, dat wil je al helemaal niet.
Ik rijd met een soort pitbike (bsr bosuer, niet zo gekend)
Het is een 125cc
Heb er een nieuwe uitlaat op, nieuwe luchtfilter en een carburateur VM22 mikuni.
Ik heb met deze carburateur nog niets anders dan problemen gehad
Iemand enig idee hoe deze af te stellen valt ?
Op de carburateur zen stationairschroef en een mengselschroef aanwezig ( schroef aan cilinder kant )
Ik krijg de moto gestart maar deze rijd zeker niet soepel, valt soms uit en schommelt in toeren
Graag jullie hulp ?
Heb al vanalles geprobeerd en nu zijn mijn oplossingen ook op
Moto staat daar gewoon nu
Ik rijd met een soort pitbike (bsr bosuer, niet zo gekend)
Het is een 125cc
Heb er een nieuwe uitlaat op, nieuwe luchtfilter en een carburateur VM22 mikuni.
Ik heb met deze carburateur nog niets anders dan problemen gehad
Iemand enig idee hoe deze af te stellen valt ?
Op de carburateur zen stationairschroef en een mengselschroef aanwezig ( schroef aan cilinder kant )
Ik krijg de moto gestart maar deze rijd zeker niet soepel, valt soms uit en schommelt in toeren
Graag jullie hulp ?
Heb al vanalles geprobeerd en nu zijn mijn oplossingen ook op
Moto staat daar gewoon nu
Check of die niet ergens valse lucht zuigt
Spuit met een deo bus rond de rubbers etc rondom de carb, als je pitbike hoger gaat lopen trekt ie valse lucht
misschien een domme vraag maar als je je carburateur eraf wil halen en schoonmaken, moet je dan de benzineslang/oliepomp of iets anders ook ontluchten?
ErwinDRD schreef:misschien een domme vraag maar als je je carburateur eraf wil halen en schoonmaken, moet je dan de benzineslang/oliepomp of iets anders ook ontluchten?
nee
wel even een schroevendraaier ofzo in de olie en benzineslag stoppen
ErwinDRD schreef:misschien een domme vraag maar als je je carburateur eraf wil halen en schoonmaken, moet je dan de benzineslang/oliepomp of iets anders ook ontluchten?
nee
wel even een schroevendraaier ofzo in de olie en benzineslag stoppen
okay thanks, die schroevendraaier is voor het tegengaan dat benzine/olie eruit loopt neem ik aan?
Oke, ik heb nu ook een dmp cilinder, ben ik tot nu toe best tevreden over. En aangezien een 2ehandse carb 17.5mm bij de bromboer hier €55 kost. Kost een 19mm van dmp €35
Hallo, ik vroeg me af wat voor versnellingsbakolie er in mijn Derbi Senda SDR moet? (dat is toch datgeen onder het zadel he?).
Ik las ergens 10w40 bakolie, en de vorige eigenaar zei nee 2takt olie.
Als je op mengsmering rijdt meng je olie met benzine in je tank en hoef je geen olie bij te vullen onder je zadel. Als je nog wel een oliepomp hebt moet je syntetische 2 takt olie onder je zadel in het tankje doen.
Als je de versnellingsbakolie wilt verversen/vervangen moet je 10w40 bakolie kopen. Als ik jouw was zou ik een flesje Putoline GP10 kopen is goede olie.
Gooncy schreef:Oke, ik heb nu ook een dmp cilinder, ben ik tot nu toe best tevreden over. En aangezien een 2ehandse carb 17.5mm bij de bromboer hier €55 kost. Kost een 19mm van dmp €35
Op mp staan ori dellortho voor 3 tientjes ofzo geloof ik