hallo mensen, Ik ben nieuw op dit forum heb sinds kort een derbi
maar nou heb ik dus (blijkbaar redelijk bekend) dat me koelvloeistof verdwijnt in me bak.ik denk zelf dat het de keerringen zijn van me waterpomp, heeft iemand een overzicht of een foto van de opbouw van een derbi NT waterpomp?
krijg zelf de indruk dat het door de vorige eigenaar niet goed in elkaar gezet is.
derbi sm drd 2009
waterpomp opbouw
-
- Banden plakker
- Berichten: 2
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 13:56
- Vervoersmiddel: derbi senda drd
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: waterpomp opbouw
Dan zou er helemaal geen keerring gemonteerd moeten zijn.
Er horen 2 keerringen in te zitten, tegen elkaar aan met de lippen naar buiten.
Precies omgekeerd als de krukas keerringen dus.
Je kan ze vrij makkelijk vervangen.
Kijk wel gelijk of het asje van de pomp niet is ingesleten.
Anders een revisiesetje halen, is voor NT en OT hetzelfde
Er horen 2 keerringen in te zitten, tegen elkaar aan met de lippen naar buiten.
Precies omgekeerd als de krukas keerringen dus.
Je kan ze vrij makkelijk vervangen.
Kijk wel gelijk of het asje van de pomp niet is ingesleten.
Anders een revisiesetje halen, is voor NT en OT hetzelfde
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Banden plakker
- Berichten: 2
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 13:56
- Vervoersmiddel: derbi senda drd
Re: waterpomp opbouw
Heb et uit elkaar gehaald en revisie gedaan op alle ringetjes gelet etc vorige asje was helemaal uitgesleten en de keerringen waren helemaal ovaal maar nou heb ik het inelkaar zitten en hij lekt nou langzaan bij de afwatering... ? Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn of wat ik fout heb gedaan met die keerring? Zit dat borgringetje tussen de 2 keerringen in of voor de achterste? Ver zou ik nie weten wat het kan zijn..
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: waterpomp opbouw
Zo hoort het in elkaar te zitten :
Dus de 2 ringen tussen de circlip en het tandwiel
Overigens kan het ook gaan lekken als de thermostaat niet goed opengaat, er komt dan teveel druk op te staan en gaat op het zwakste punt lekken..
Daarom is dat gaatje er ook
Dus de 2 ringen tussen de circlip en het tandwiel
Overigens kan het ook gaan lekken als de thermostaat niet goed opengaat, er komt dan teveel druk op te staan en gaat op het zwakste punt lekken..
Daarom is dat gaatje er ook
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;