ik wil mn sproeier vervangen maar het lukt me niet. Ik had gezien dat je je carburateur moet draaien d.m.v de klemmen los te maken maar ik krijg hem hoe dan ook niet gedraaid, en ik krijg die dingen nu ook niet meer vast . heeft iemand tips of weet hoe ik het beter kan doen?
BVD
Wat een passief agressiviteit, je draait de Slangenklem los, haald de luchtslang los, en haald je carburateur eraf. Daarna maak je de carb schoon zodat er geen vuil in kan komen.
Haald de schroeven/bouten/bout los en je bent binnen! Zorg dat niks valt uit de carb, en vervangt de sproeier. Monteer in de tegenovergestelde manier waarop je het demonteerde.
(PS. Een schroevendraaier hou je stevig vast tussen je vier vingers en je duim, met de punt naar de hemel.)
Tja de luchtfilter slang kan versteend zijn, dan is die gewoon heel hard. Dus misschien vanaf de filterboxen afhalen. En de Slangenklem zit vast? In ieder geval iets met kruipolie erop doen, en als de gleuf is dol gedraaid kan je als goed is ook dop 7 erop doen. De slangen met olie en benzine kan je eraf halen, misschien een boortje in de benzine slang doen zodat die niet lekt. Dat kan ook.
Gewoon spruitstuk klem losdraaien dan de carb uit het spruitstukrubber halen en vanaf onder kan met een beetje gekut de 2 schroefjes los draaien. Veel makkelijker op deze manier hoef je niet ja carburateur los te trekken.
tis me net gelukt, was het asje van de vlotter kwijtgeraakt heb em gelukkig net gevonden, er zit nu sproeier 88 in terwijl ik rond de 70 wil. Lucht filterslang zit er heel vaag half op. Wat raden jullie trouwens aan qua sproeier? Ik heb de prop nog in de uitlaat en verder alles origineel. tandwiel verhouding ook: 11/53