Narco schreef:Nou nee hoor, het is echt een eenheidsworst uitlaat.
Giannelli heeft deze uitlaat gemaakt voor vele verschillende brommers en scooters, zelfs voor Honda MTjes.
Het volume van de expansiekamer zal heus wel afgestemd zijn op een 50cc maar niet specifiek voor het Derbi cilindertje.
Het is niet voor niets de goedkoopste uitlaat.
Bijgaande foto is bijvoorbeeld de Giannelli voor een Honda MT.
2 dagen terug schreef ik dit nog in een ander topic over de Giannelli ... en ik durf te wedden dat vele anderen dezelfde ervaring hebben met dit Giannelli pijpje.
Narco schreef:Wij hebben deze Giannelli ook en persoonlijk vind ik het een kut uitlaat.
Mooi om te zien, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Hij is te hoog toerig en loopt gewoon niet lekker en het is een hel om af te stellen.
Ik ben weken/maanden bezig geweest met verschillende sproeiers en gasnaald instellingen.
Of hij loopt onderin goed maar bovenin de toeren veel te arm.
En als je hem hoog toerig goed hebt, loopt hij onderin veel te rijk.
Daardoor zal je nooit echt de perfecte afstelling kunnen krijgen, onze Derbi loopt nu wel redelijk goed ermee (80 met originele cilinder) maar in zijn 1e en 2e versnelling zit er met optrekken nog steeds een kleine stotter in omdat hij bij lage toeren een te rijk mengsel krijgt. En die stotter blijft mij irriteren want dit hoort gewoon niet.
Daarom voor mij dus nooit meer een Giannelli.
Hmm ik heb een gianelli liggen voor mn SX op mn onderschrift foto zit die er zelfs nog op als je kijkt naar de demper maar bij mij paste die prima en dat ding trok echt als een beest en had een top van 95 terwijl het begrenzer plaatje in de carborateur er nog op zat hahaha bij mij zat er een 88 in maar is natuurlijk anders als je een ontgrensde carb hebJoopKarelSpank schreef:heel veel uitlaten zijn toch 'universeel'? MK thrower, Tecnigas E-nox, SCR corse 50/70 enzovoorts. Vind Bijvoorbeeld de Tecnigas eigenlijk amper fysiek passen in een Derbi, heeft bij mij toen ik hem had een deel van mn ontstekingskap weg gesmolten werkt ook geloof ik met een beugeltje en silentblock omdat hij eigenlijk niet voor een Senda is gemaakt. Wat ik wel frappant vind is dat die bocht die jij voor Honda laat zien daar voor 80cc word verkocht en de Gia voor 50cc is een veel dunnere bocht
Ik vond hem echt belachelijk snel had eerst een zip waarmee ik mn vriend zn derbi er tot de 50 echt dik uittrok maar ik weet nog wel toen ik mn gianelli er nog op had trok hij echt nog 2x zo hard als die zip ik vind het echt een top ding persoonlijk helaas niet zo lang op kunnen rijden maar goed moet maar gewoon even sparen en mn begrenzer project afmaken haha (hopelijk) help me alsjeblieft als iemand dat kan topic is in het opvoeren topic mischien maak ik wel een filmpje hoe hij loopt met gia