Het 'afstel' topic
- Narco
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012
Re: Het 'afstel' topic
Als je het powerfilter direct op je carburateur hebt zitten, dan zou ik beginnen met sproeier 104.
Als je het powerfilter met een slang op de carb heb zitten, dan een kleinere sproeier (want dan is de aanzuigweerstand groter).
Pas als je de juiste sproeier gevonden hebt kan je de gasnaald en luchtschroef afstellen.
Als je het powerfilter met een slang op de carb heb zitten, dan een kleinere sproeier (want dan is de aanzuigweerstand groter).
Pas als je de juiste sproeier gevonden hebt kan je de gasnaald en luchtschroef afstellen.
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda sm 2005
Bedankt zal het proberen
Hallo
Heb een derbi senda uit 2005
17,5 mm carb
New west 50cc
Leovince v6
Momenteel sproeier 81 (verwacht veelste klein) en houd onwies in onder in toeren.
Eerste versnelling gaat maar tweede komt hij er niet doorheen. Wat afviseren jullie qea grootte sproeier?
Mvg. Pim
Heb een derbi senda uit 2005
17,5 mm carb
New west 50cc
Leovince v6
Momenteel sproeier 81 (verwacht veelste klein) en houd onwies in onder in toeren.
Eerste versnelling gaat maar tweede komt hij er niet doorheen. Wat afviseren jullie qea grootte sproeier?
Mvg. Pim
- Narco
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012
Ergens tussen 94 en 104, hangt er ook vanaf of je het originele luchtfilter erop hebt of een powerfilter.
Nope geen origineel luchfilter
- Narco
- Tuner
Dus een powerfilter ?
Dan zou ik 104 eens proberen.
Wij rijden ook met sproeier 104 en de clip van de gasnaald in de bovenste stand, dit dan op de originele cilinder met de 17,5 Dellorto met powerfilter en ontgrensde Giannelli Enduro uitlaat.
Dan zou ik 104 eens proberen.
Wij rijden ook met sproeier 104 en de clip van de gasnaald in de bovenste stand, dit dan op de originele cilinder met de 17,5 Dellorto met powerfilter en ontgrensde Giannelli Enduro uitlaat.
Ah okej niet veeeelste rijk?
Hallo
Momenteel sproeier 88 erin en loopt stuk beter meng nog aardig rijk ivm nieuwe cilinder...
Onderin houd ie nog een beetje in maar miss iets rijker qua stationeer sproeier en gasnaald iets verzetten.
En dan iets minder rijk mengen denk ik moet het goed komen.
Pim
Momenteel sproeier 88 erin en loopt stuk beter meng nog aardig rijk ivm nieuwe cilinder...
Onderin houd ie nog een beetje in maar miss iets rijker qua stationeer sproeier en gasnaald iets verzetten.
En dan iets minder rijk mengen denk ik moet het goed komen.
Pim
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: aprilia sx50
beste beunhazen,
ik heb een aprilia sx 50 uit 2009.
ik heb 3 weken terug het blok gespoten en er een nieuwe zuiger in gedaan, maar nu wil hij niet meer vooruit.
hij start wel maar zeer slecht, je moet hem bijna altijd aanlopen.
als hij loopt en je wilt gaan rijden dan trekt hij heel slecht.
de top in de 6e versnelling is nu 26 km ph, hij wil dan gewoon niet verder de toeren blijven dan 'hangen' soort van.
ik heb al met de bougie en de sproeiers gekloot maar het helpt vrij weinig tot niks.
ook lekt hij koelvloeistof naast de bougie.
setup:
- originele 50 cc cillinder
- nieuwe vertex zuiger
- voca warrior 50/70
- originele 17,5 dellorto carburateur
- er zit sproeier 92 in
verder is alles origineel
hebben jullie nog een idee van wat het kan zijn? alvast bedankt
Gr. Anné
ik heb 3 weken terug het blok gespoten en er een nieuwe zuiger in gedaan, maar nu wil hij niet meer vooruit.
de top in de 6e versnelling is nu 26 km ph, hij wil dan gewoon niet verder de toeren blijven dan 'hangen' soort van.
ik heb al met de bougie en de sproeiers gekloot maar het helpt vrij weinig tot niks.
setup:
- nieuwe vertex zuiger
- voca warrior 50/70
- er zit sproeier 92 in
Gr. Anné
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 06
Heb je je naaldlager in je zuiger gedaan? Ik ben m ook is vergeten, lijkt er erg veel opvolgass schreef:beste beunhazen,
setup:
- nieuwe vertex zuiger
- voca warrior 50/70
- er zit sproeier 92 in
Gr. Anné
Agent: je rijd 80, waar je 30 mag, jongeman.
Ik: Ik rij hier altijd 80.
-
- Banden plakker
Dat zou best wel eens kunnen, ik zal vanavond eens kijken
-
- Banden plakker
Mijn naald lager zat er wel in, nu denk ik dat het mijn membraan is omdat wanneer hij loopt dan schiet hij soms hoog in zijn toeren zonder gas te geven.
Zou dit kunnen?
Gr. Anné
Zou dit kunnen?
Gr. Anné
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125 - Locatie: Drenthe
Even een korte vraag. Ik heb een Derbi extreme uit 2005 met een 70 cc Airsal cilinder, een Leovince V6 uitlaat bovenlangs, een 17,5mm Carburateur en een standaard luchtfilter. ik moet deze nu gaan afstellen en vroeg me af met welke sproeier jullie mij adviseren te beginnen. Heb namelijk nog niet eerder een 70cc afgesteld.
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
-
- Beginnende tuner
Niemand?Xtreme-R schreef:Even een korte vraag. Ik heb een Derbi extreme uit 2005 met een 70 cc Airsal cilinder, een Leovince V6 uitlaat bovenlangs, een 17,5mm Carburateur en een standaard luchtfilter. ik moet deze nu gaan afstellen en vroeg me af met welke sproeier jullie mij adviseren te beginnen. Heb namelijk nog niet eerder een 70cc afgesteld.
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 06
Geen idee, begin bij 100 ofzo?
Agent: je rijd 80, waar je 30 mag, jongeman.
-
- Beginnende tuner
Nog even een terugkoppeling op de vraag die ik hier eerder stelde:
daarnaast heb ik voor deze setup deze schuimfilter gebruikt: https://www.bromfietsshop.nl/universele ... raden.html
Exacte prestaties en hoe goed of slecht deze filter is weet ik nog niet maar op het eerste oog lijkt alles prima!
Ben begonnen met sproeier 98, gezien ik setjes 80-98 had liggen. deze sproeier is zeer waarschijnlijk 1 maat te groot omdat de brommer inhoudt voor de powerband maar de bougie kleur wel helemaal goed is. Ik ga een deze dagen een sproeier 95 proberen en ga er dan van uit dat alles in orde is.Xtreme-R schreef:Even een korte vraag. Ik heb een Derbi extreme uit 2005 met een 70 cc Airsal cilinder, een Leovince V6 uitlaat bovenlangs, een 17,5mm Carburateur en een standaard luchtfilter. ik moet deze nu gaan afstellen en vroeg me af met welke sproeier jullie mij adviseren te beginnen. Heb namelijk nog niet eerder een 70cc afgesteld.
daarnaast heb ik voor deze setup deze schuimfilter gebruikt: https://www.bromfietsshop.nl/universele ... raden.html
Exacte prestaties en hoe goed of slecht deze filter is weet ik nog niet maar op het eerste oog lijkt alles prima!
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Goed bezig
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
- Hurricane
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Setup DRD RACING 2008:
-Top Performances 80
-Voca Racing krukas
-Voca 28mm PWK vlakschuif
-Polini spuitstuk
-Malossi VL6 membraan
-Voca 70/80 Carbon
-Twin Air schuimfilter small 50mm
-T.W.V 14-53 - Locatie: België
Dag mensen, ik heb woensdag mijn Voca Rookie 50/70 ontvangen en heb deze al reeds gemonteerd. Nu heb ik dus problemen met afstellen.
Met sproeier 70 stotterde hij voor de powerband en reed hij gewoon goed in de powerband, enkel was mijn bougie spierwit en rook mijn uitlaat echt verbrand. Cilinder en uitlaat ook pokke heet. Nu heb ik al sproeier 80 geprobeerd, stottert die heel de tijd en een grijze kleur bougie. Dan maar 90 gegaan, zwarte bougie, dus iets te rijk, maar nog steeds stotteren. Ik ben ten einde raad, zou dit eventueel ook nog kunnen liggen aan mijn gasnaald/gasschuif? Alvast bedankt voor de hulp!
Met sproeier 70 stotterde hij voor de powerband en reed hij gewoon goed in de powerband, enkel was mijn bougie spierwit en rook mijn uitlaat echt verbrand. Cilinder en uitlaat ook pokke heet. Nu heb ik al sproeier 80 geprobeerd, stottert die heel de tijd en een grijze kleur bougie. Dan maar 90 gegaan, zwarte bougie, dus iets te rijk, maar nog steeds stotteren. Ik ben ten einde raad, zou dit eventueel ook nog kunnen liggen aan mijn gasnaald/gasschuif? Alvast bedankt voor de hulp!
Setup SM X-TREME:
-Airsal 70cc
-Doppler Endurance krukas
-Dellorto Black Edition 19mm (Sproeier 105)
-Polini spruitstuk
-Std membraan
-Voca Rookie 50/70
-Std luchtfilter
-T.W.V 13/53
-Airsal 70cc
-Doppler Endurance krukas
-Dellorto Black Edition 19mm (Sproeier 105)
-Polini spruitstuk
-Std membraan
-Voca Rookie 50/70
-Std luchtfilter
-T.W.V 13/53
- Narco
- Tuner
Huh ? Waarom doe je steeds 10 sproeiermaten groter ?
Van 70 naar 80 naar 90, dat is toch geen afstellen ?
De tussenstappen moeten veel kleiner zijn, bijvoorbeeld 80, 82, 84, 86, 88 enzovoorts.
En als je dan de juiste sproeier gevonden hebt, dan kan je nog proberen de clip van de gasnaald een positie te verschuiven.
Een carburateur afstellen is echt een geduld klusje, wat wel een paar middagen of avonden kan kosten om tot het beste resultaat te komen.
Van 70 naar 80 naar 90, dat is toch geen afstellen ?
De tussenstappen moeten veel kleiner zijn, bijvoorbeeld 80, 82, 84, 86, 88 enzovoorts.
En als je dan de juiste sproeier gevonden hebt, dan kan je nog proberen de clip van de gasnaald een positie te verschuiven.
Een carburateur afstellen is echt een geduld klusje, wat wel een paar middagen of avonden kan kosten om tot het beste resultaat te komen.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda 2003
Hallo iedereen
Ik heb jullie hulp nodig
Ik heb een derbi senda 2003 met airsal 70cc en deze week ha ik de carburateur verwisselt naar een 19mm Dellort PHVB
en mijn brommer die draait stationair maar als ik ermee rij dan stottert die en wilt die niet op hogere toeren komen
er steekt een nieuwe bougie in en als ik er naar kijk is die al lichtjes verkleurt heb alleen maar 10min max gereden
de originele carb was een phva 14mm dellorto met een 95 sproeier de bougie had toen een mooie koffie met melk kleur
in de nieuwe carb steekt er een 98 sproeier in en die stottert
ik heb ook een 110 ; 104 geprobeert maar dan stottert die ook
is het mogelijk dat na het veranderen van carb naar een grotere dat de sproeier naar omlaag moet want da lijkt me toch raar
Ik heb jullie hulp nodig
Ik heb een derbi senda 2003 met airsal 70cc en deze week ha ik de carburateur verwisselt naar een 19mm Dellort PHVB
en mijn brommer die draait stationair maar als ik ermee rij dan stottert die en wilt die niet op hogere toeren komen
er steekt een nieuwe bougie in en als ik er naar kijk is die al lichtjes verkleurt heb alleen maar 10min max gereden
de originele carb was een phva 14mm dellorto met een 95 sproeier de bougie had toen een mooie koffie met melk kleur
in de nieuwe carb steekt er een 98 sproeier in en die stottert
ik heb ook een 110 ; 104 geprobeert maar dan stottert die ook
is het mogelijk dat na het veranderen van carb naar een grotere dat de sproeier naar omlaag moet want da lijkt me toch raar