Spiegelplicht.

Algemene vragen over Derbi.
Rense N
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi

Spiegelplicht.

Ongelezen bericht door Rense N »

Hey, als je brommer (derbi) uit 2007 komt moet je dan verplicht zon grote rond uitsteeksel. Of mag je ook zo n klein rondje onder je stuur?

Mvg Rense N
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Re: Spiegelplicht.

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Een grote spiegel (links) is verplicht. Een kleine spiegel kan wel mooier staan (niet toegestaan, maargoed als ze hiervoor een boete uitschrijven :palm: )
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Rense N
Banden plakker

derbi-ftw schreef:Een grote spiegel (links) is verplicht. Een kleine spiegel kan wel mooier staan (niet toegestaan, maargoed als ze hiervoor een boete uitschrijven :palm: )
kloten, wil nou niet met zo n groot uitsteeksel rijden. Als is het voor je eigenveiligheid
Danieborg22
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

derbi-ftw schreef:Een grote spiegel (links) is verplicht. Een kleine spiegel kan wel mooier staan (niet toegestaan, maargoed als ze hiervoor een boete uitschrijven :palm: )
Ben wel eens aangehouden met een klein spiegeltje, toen had ik mn helm aan het stuur hangen, waardoor dat spiegeltje niet te zien was. Toen kreeg ik de opmerking "Je hebt ook geen spiegel" waarop ik mijn van het stuur afpakte en het spiegeltje liet zien. Dat was schijnbaar goed. Naar mijn weten mag het gewoon, zolang je maar een spiegel hebt. Paar vrienden van me hebben ze ook op de motor, nooit problemen mee gehad.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Rense N
Banden plakker

Danieborg22 schreef:
hmm, ben toch bang als ik geen grote heb en dan een boete vang. Moet het natuurlijk wel zeker weten :D

Ben wel eens aangehouden met een klein spiegeltje, toen had ik mn helm aan het stuur hangen, waardoor dat spiegeltje niet te zien was. Toen kreeg ik de opmerking "Je hebt ook geen spiegel" waarop ik mijn van het stuur afpakte en het spiegeltje liet zien. Dat was schijnbaar goed. Naar mijn weten mag het gewoon, zolang je maar een spiegel hebt. Paar vrienden van me hebben ze ook op de motor, nooit problemen mee gehad.
Matthijs H
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Peugeot Expert L3
Tomos
Fiesta (sold)
Vivaro (sold)
Golf MK 4 sold)
Golf MK2 (sold)
206 (total loss)
DRD Pro 06 (sold)
DRD LTD 07 (sold)
3x DRD Racing (sold)
2x Tomos (sold)
Aerox (sold)
Vivacity (sold)
Zenith (sold)
Locatie: In zo'n omgeving waar een paar huizen staan en mensen wonen.

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Ik word bijna elke 3 maanden wel een keertje staande gehouden. Een spiegel op het stuur heb ik nog nooit gehad, ome agent wil er vaak wel iets van gezegd hebben maar zolang jij je een beetje fatsoenlijk gedraagd in het verkeer én tegenover de politie zijn ze echt de beroerdste niet.

Overigens zijn ze ook lang niet allemaal op de hoogte van hoe het daadwerkelijk zit, vorig jaar kreeg ik op m'n Aerox uit 2005 een stopteken.
De beste man stapt uit z'n auto en zei direct dat ik een boete kreeg voor het ontbreken van spiegels en richtingaanwijzers, toen ik hem vertelde dat de Aerox uit 2005 kwam (en dat daarom niet verplicht was) moest ie snel even opzoeken of dat klopte. Dat ding had een lekke Yasuni d'r onder ligge wat je tot in Groningen nog hoorde knetteren, werd niks van gezegd.

Een originele Derbi die voor 100% voldoet aan de Nederlandse eisen zul je maar weinig zien, zolang je geen grote mond hebt en de gebreken niet te groot zijn maak ik me nergens druk om.
A't nie ghit zoas 't mot, mot 't mih zoas 't ghit.
Danieborg22
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Inderdaad gwn lekker braaf doen, met je brommer "die maar 60km/h gaat". Agenten met respect behandelen etc. kan een boel schelen.... en dan nog moet je het wel heeeel verkeerd treffen mocht je een boete krijgen voor je spiegel.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Plaats reactie