Je moet niet creepy naar ze toelopen en je broek omlaag doen

Wel prachtig hoe er pro tuner onder je naam staat en je met panty's aan de gang bentBrommert_01 schreef: ↑do 23 sep 2021, 18:18 Was ik eindelijk zo ver dat ik een keer kon starten, loopt alles weer in de soep....
Luister en huiver, maar denk ook met mij mee graag:
Ik had getest, goede vonk. Vervolgens kreeg de carb geen benzine, vlotterkegel te diep in de vulnek. Het clipje een beetje bijgebogen en getest. Vervolgens te ver open dus stroomde de hele zoot over ,maar ik had schijt en wou gewoon testen. Dus nu het dilemma: vervolgens vlotter vol laten stromen kraan dicht en dan proberen te starten. Hij slaat telkens maar 1x over en slaat dus niet echt aan. Ik dacht zelf dat het nog wel eens kon wezen dat er geen benzine uit de vlotter komt omdat de ontluchting te klein is en met kicken niks aanzuigt omdat hij beetje vaccum zuigt door de 80cc? Heb de carb er nu maar even afgehaald om te kijken en weer wat bij te buigen, maar wat denken jullie?
Info:
80cc Malossi
Mhr team 80 supermoto
24mm metrakit sproeier 125
Geen luchtfilter
Polini ontsteking
Vl17 membraan.
Br10es
Edit: nog steeds niks verneukt met het reviseren van een blok,*kuch* *kuch* manuhij gaat perfect in de versnellingen. PS, een luchtfilter gaat ook niet passen. Heb denk ik ergens nog wel een panty van m'n ex, en anders vraag ik m'n ma wel op een setje oude panty's
Tja, soms wilt je ook op iets anders rijden dan een brommer....Erwin P schreef: ↑do 23 sep 2021, 20:35Wel prachtig hoe er pro tuner onder je naam staat en je met panty's aan de gang bentBrommert_01 schreef: ↑do 23 sep 2021, 18:18 Was ik eindelijk zo ver dat ik een keer kon starten, loopt alles weer in de soep....
Luister en huiver, maar denk ook met mij mee graag:
Ik had getest, goede vonk. Vervolgens kreeg de carb geen benzine, vlotterkegel te diep in de vulnek. Het clipje een beetje bijgebogen en getest. Vervolgens te ver open dus stroomde de hele zoot over ,maar ik had schijt en wou gewoon testen. Dus nu het dilemma: vervolgens vlotter vol laten stromen kraan dicht en dan proberen te starten. Hij slaat telkens maar 1x over en slaat dus niet echt aan. Ik dacht zelf dat het nog wel eens kon wezen dat er geen benzine uit de vlotter komt omdat de ontluchting te klein is en met kicken niks aanzuigt omdat hij beetje vaccum zuigt door de 80cc? Heb de carb er nu maar even afgehaald om te kijken en weer wat bij te buigen, maar wat denken jullie?
Info:
80cc Malossi
Mhr team 80 supermoto
24mm metrakit sproeier 125
Geen luchtfilter
Polini ontsteking
Vl17 membraan.
Br10es
Edit: nog steeds niks verneukt met het reviseren van een blok,*kuch* *kuch* manuhij gaat perfect in de versnellingen. PS, een luchtfilter gaat ook niet passen. Heb denk ik ergens nog wel een panty van m'n ex, en anders vraag ik m'n ma wel op een setje oude panty's
![]()
Als je niet van plan bent je originele filter pas te maken dan even lekker een Twin-air oid er op en daarmee af stellen. Zonder luchtfilter krijg je de raarste taferelen en is het erg lastig om spul aan de loop te krijgen.
Je kunt je vlotterniveau redelijk afstellen door een doorzichtig slangetje aan de aftap te doen, die omhoog te houden en de kraan te openen. Bij de meeste carburateurs moet het ongeveer tot aan je pakking komen. Dit afstellen is bijna nooit nodig tenzij je carburateur onder een hoek hangt.
Ik zou voor hooguit 9ES gaan of ga je er alleen maar in de sub tropen mee op circuits rijden? Zolang je hem nog niet afgesteld of aan de loop hebt is 8ES nog wat makkelijker, die slaat wat sneller aan en blijft wat makkelijker lopen zolang je nog zoekende bent.
80cc Malossi en Mhr team 80 supermoto is wel een mooi setje te noemen, dus daar past een panty dan toch prima bijBrommert_01 schreef: ↑do 23 sep 2021, 19:23 Ja, weet je wel, zoan ding dat vrouwen aandoen onder een jurk of rokje of bij een mooi setje. Van die lange doorzichtige sokkenje vergeet nog wel eens wat bij elkaar
![]()
Nee klopt. Ben nu ook bezig. Maar keihin heeft dan weer in de vlotterkegel een soort dempertje gebouwd, dat heb ik nog nooit eerder gezien die die kleinere Polini of dellorto carbskiris schreef: ↑vr 24 sep 2021, 14:2480cc Malossi en Mhr team 80 supermoto is wel een mooi setje te noemen, dus daar past een panty dan toch prima bijBrommert_01 schreef: ↑do 23 sep 2021, 19:23 Ja, weet je wel, zoan ding dat vrouwen aandoen onder een jurk of rokje of bij een mooi setje. Van die lange doorzichtige sokkenje vergeet nog wel eens wat bij elkaar
![]()
![]()
luchtfilter is niet perse een must, nsr mini die ik heb die heeft af fabriek helemaal geen luchtfilter en daar hoor je niemand over klagen.
tussen een twin air en geen filter zit qua weerstand ook niet echt een groot verschil. en voor het starten/testen maakt het niet uit als je sowieso nog moet gaan afstellen.
maar als ik het goed begrijp is de metrakit op dit moment dus metrakut. je kunt bij de losse carburateur de vlotterbak er af halen, en dan met de hand de vlotter heen en weer bewegen om te kijken of ie wel stopt met benzine toevoeren.