blokrevisie D50B0
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3741
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: blokrevisie D50B0
Mooie brommer, hele mooie bestickering.
Ik zou zelf t ruitje nog zwart maken maar verder is ie echt fraai.
Ik denk dat ik misschien de 90 kan halen als ik tandje groter van voor doe en mn uitlaat is ook nog klein beetje bergrensd door dat pijpje, scheelt een km of vijf per uur.
Maar doe jij 100 met een ori uitlaat ?
Das best uitzonderlijk eigenlijk.
Ik zou zelf t ruitje nog zwart maken maar verder is ie echt fraai.
Ik denk dat ik misschien de 90 kan halen als ik tandje groter van voor doe en mn uitlaat is ook nog klein beetje bergrensd door dat pijpje, scheelt een km of vijf per uur.
Maar doe jij 100 met een ori uitlaat ?
Das best uitzonderlijk eigenlijk.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: blokrevisie D50B0
Het is niet zo dat je met een grotere cilinder per definitie harder gaat rijden. Sommige cilinders die voor koppel zijn gemaakt zijn niet gemaakt op zo veel mogelijk toeren. Die Doppler is zeer hoogtoerig en heeft tin hoge toeren zijn vermogen en rijdt daar prettig. Bij 50cc en bij 100cc zijn 5000 toeren 5000x de krukas rond. Dat wordt niet spontaan 10 000 zoals veel mensen denken.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
- Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc
Re: blokrevisie D50B0
Dank mannen voor de info en compliment ik wordt er wijzer van.
Op de brommer zit nog een gianelli demper maar is later een voca demper geworden. En ja met 13-52 standaard pijp en voca demper windje mee kwam hij op den duur op de 100.
De doppler cilinder reed idd goed. Het is jammer dat de kruk het begaf na 40.000 (niet aan gedacht na de laatste warmloper om deze te vervangen) want dan had het cil setje nog geleefd.
Wellicht terug naar cilinder set doppler of voor koppel 75cc MVT iron max, doppler kruk, en een goede afstelling en ik ben weer terug naar +/- 100, hoogtoerig met de doppler dat wel. Dat zou wat minder mogen. Ik hoef dan niet de boel steeds op te janken.
Daarachter een 21carb, standaard pijp met voca demper. Zal ik daarbij ook de ontsteking vervangen voor een MVT?
Op de brommer zit nog een gianelli demper maar is later een voca demper geworden. En ja met 13-52 standaard pijp en voca demper windje mee kwam hij op den duur op de 100.
De doppler cilinder reed idd goed. Het is jammer dat de kruk het begaf na 40.000 (niet aan gedacht na de laatste warmloper om deze te vervangen) want dan had het cil setje nog geleefd.
Wellicht terug naar cilinder set doppler of voor koppel 75cc MVT iron max, doppler kruk, en een goede afstelling en ik ben weer terug naar +/- 100, hoogtoerig met de doppler dat wel. Dat zou wat minder mogen. Ik hoef dan niet de boel steeds op te janken.
Daarachter een 21carb, standaard pijp met voca demper. Zal ik daarbij ook de ontsteking vervangen voor een MVT?
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3741
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: blokrevisie D50B0
Die mvt met vliegwiel, niet de binnenrotor neem ik aan ?
Zoveel toeren zul je niet maken dat het echt nodig is denk ik.
Binnenrotor vind ik zelf sowieso niks, hogere top maar minder koppel.
Zoveel toeren zul je niet maken dat het echt nodig is denk ik.
Binnenrotor vind ik zelf sowieso niks, hogere top maar minder koppel.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
- Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc
Re: blokrevisie D50B0
nee ik zie het is idd niet echt nodig.
Ok is dit het wat het moet worden:
MVT iron max voor wat meer koppel en toch wat vermogen nog
Doppler/Barikit kruk
21mm Carburateur
Standaard pijp met voca demper
Sproeier bezetting? heb nu een 92 hoofdsproeier en een 60 stationair/deellast sproeier bezetting.
Ook nog even naar het luchtfilter. Zal best kunnen dat daar ook nog wat moet gebeuren?
Ok is dit het wat het moet worden:
MVT iron max voor wat meer koppel en toch wat vermogen nog
Doppler/Barikit kruk
21mm Carburateur
Standaard pijp met voca demper
Sproeier bezetting? heb nu een 92 hoofdsproeier en een 60 stationair/deellast sproeier bezetting.
Ook nog even naar het luchtfilter. Zal best kunnen dat daar ook nog wat moet gebeuren?
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3741
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: blokrevisie D50B0
Ik heb even met zo'n schuimfilter gereden, gaf iets meer power maar vooral een bak herrie meer, ik zit zelf niet zo te wachten op extra aandacht zeg maar.
Ik heb sproeier 90 er in zitten, maar dat kan per brommer zo een paar maten schelen.
Ik heb sproeier 90 er in zitten, maar dat kan per brommer zo een paar maten schelen.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: blokrevisie D50B0
Misschien kan je via manuDRD nog wel aan een mvt milennium komen. Die heeft hij erbij gehad toen hij mijn sx80 project overnam. Ik weet dat hij nu een premium heeft gemonteerd en de Polini front heeft verkocht.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
- Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc
Re: blokrevisie D50B0
Ok ik ga hem kontakten Dank!
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 282
- Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007 - Locatie: Middelburg
Re: blokrevisie D50B0
Heb een DDBrommert_01 schreef: ↑wo 10 aug 2022, 10:46 Ik weet dat hij nu een premium heeft gemonteerd en de Polini front heeft verkocht.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: blokrevisie D50B0
Premium, DD, het zal allemaal ik kan een ontsteking tenminste zelf monteren zonder iets te vragen aan een ander bij problemenManuDRD-Racing schreef: ↑wo 10 aug 2022, 15:02Heb een DDBrommert_01 schreef: ↑wo 10 aug 2022, 10:46 Ik weet dat hij nu een premium heeft gemonteerd en de Polini front heeft verkocht.
Maar volgens mij heeft hij de milennium nog liggen, toch @ManuDRD-Racing
Verder ben je een prima kerel hoor
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
- Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc
Re: blokrevisie D50B0
Hallo mannen, Manu heb ik gekontakt en ik dacht dat het om een cilinder ging........ lekker slim. Met het versturen van de vraag naar Manu dacht ik het al mis te hebben. Maar goed keurig antwoordt gekregen van Manu, Bedankt
Dan ook heb ik het over een originele uitlaat gehad, nee dat is het nie! het is een?? maar met een voca demper. Ik denk dat de uitlaat een Gianelli is.
Ik heb besteld een 75cc MVT cilinder kit, een Doppler Edurance krukas en SKF lagers. De 21 carburateur heb ik liggen en snelle uitlaat heb ik dus ook. Hier moet het mee gaan gebeuren. Als de boel in elkaar zit inrijden en dan naar ps tuning voor de fijn afstelling en hopen dat de boel nu eens lang heel blijft.
Best forum leden bedankt voor jullie hulp en wijsheid het was gezellig.
Dan ook heb ik het over een originele uitlaat gehad, nee dat is het nie! het is een?? maar met een voca demper. Ik denk dat de uitlaat een Gianelli is.
Ik heb besteld een 75cc MVT cilinder kit, een Doppler Edurance krukas en SKF lagers. De 21 carburateur heb ik liggen en snelle uitlaat heb ik dus ook. Hier moet het mee gaan gebeuren. Als de boel in elkaar zit inrijden en dan naar ps tuning voor de fijn afstelling en hopen dat de boel nu eens lang heel blijft.
Best forum leden bedankt voor jullie hulp en wijsheid het was gezellig.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: blokrevisie D50B0
Vergeet je spruitstuk niet.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: blokrevisie D50B0
En kijk even of je membraan klepjes nog goed zijn. Kost niks, maar kan na verloop van tijd rare problemen geven
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3741
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: blokrevisie D50B0
Die uitlaat verklaart idd beter dat je de 100 haalt
Veel succes en laat je nog weten hoe het bevalt ?
Veel succes en laat je nog weten hoe het bevalt ?
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
- Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc
Re: blokrevisie D50B0
nee ik heb een spruitstuk voor een rs 50 dus daar moet wat aangedaan worden. Gaten komen niet overeen.
membraam klepjes nagezien en sluiten, laten geen licht doorBrommert_01 schreef: ↑do 11 aug 2022, 11:03
En kijk even of je membraan klepjes nog goed zijn. Kost niks, maar kan na verloop van tijd rare problemen geven
Ja ik kom er op terug als het zover is. Zal even aanduren. volgende week op vakantie.
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3741
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: blokrevisie D50B0
Plezier
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
- Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc
Re: blokrevisie D50B0
Hallo mannen, terug van vakantie en de boel in elkaar aan het zetten. Paar dingetjes.
Met een 24 kom ik niet uit met het spruitstuk. Voordat ik ga lassen slijpen e.d hebben jullie nog een passend spruitstuk liggen voor mijn rs4 50?
Het powerfilter kan er achter denk ik als ik het tankje weghaal en de aanzuigbuis van de oude carburateur. Zit te denken om het filter in het oude filterhuis te leggen en de aanzuigbuis daar op aan te maken zodat hij niet teveel lawaai maakt.
Maar haal ik ook de snelheden met het originele luchtfilter huis? Ben bang van niet maar misschien vergis ik mij.
Met een 24 kom ik niet uit met het spruitstuk. Voordat ik ga lassen slijpen e.d hebben jullie nog een passend spruitstuk liggen voor mijn rs4 50?
Het powerfilter kan er achter denk ik als ik het tankje weghaal en de aanzuigbuis van de oude carburateur. Zit te denken om het filter in het oude filterhuis te leggen en de aanzuigbuis daar op aan te maken zodat hij niet teveel lawaai maakt.
Maar haal ik ook de snelheden met het originele luchtfilter huis? Ben bang van niet maar misschien vergis ik mij.
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3741
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: blokrevisie D50B0
Lukt t ook niet met een draaibaar spruitstuk ?
Ik kon mn Polini 21 met schuimfilter net passend krijgen dan.
Filter in het huis leggen weet ik niet wat dat doet, worth a try denk ik.
Bij mij maakt het trouwens sowieso weinig uit qua topsnelheid of ik schuimfilter of ori filter gebruik, scheelt 1 km/h, maar kan ook aan mij liggen, kreeg de polini niet helemaal lekker afgesteld met t bijpassende polini schuimfilter, wel had ik meer koppel.
Ik kon mn Polini 21 met schuimfilter net passend krijgen dan.
Filter in het huis leggen weet ik niet wat dat doet, worth a try denk ik.
Bij mij maakt het trouwens sowieso weinig uit qua topsnelheid of ik schuimfilter of ori filter gebruik, scheelt 1 km/h, maar kan ook aan mij liggen, kreeg de polini niet helemaal lekker afgesteld met t bijpassende polini schuimfilter, wel had ik meer koppel.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 04 aug 2022, 09:05
- Vervoersmiddel: Aprilia rs4 50cc
Re: blokrevisie D50B0
Draaibaar spruitstuk moet ik even kijken ,zag ik nog niet voorbij komen.
Ik wil graag dat de carb op dezelfde positie op het membraan blijft staan voor vlotter niveau en mengsel stroom. Dus liefste alu inlaat. Zit het stevigst.
Bestaat er geen k&n filter eigenlijk? iets voor de race jongens. Kan ik het ori filter blijven behouden en waarschijnlijk ook olie tankje.
Ik rij nog met een het pompje en gedeeltelijk gemengd.
Ik wil graag dat de carb op dezelfde positie op het membraan blijft staan voor vlotter niveau en mengsel stroom. Dus liefste alu inlaat. Zit het stevigst.
Bestaat er geen k&n filter eigenlijk? iets voor de race jongens. Kan ik het ori filter blijven behouden en waarschijnlijk ook olie tankje.
Ik rij nog met een het pompje en gedeeltelijk gemengd.
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3741
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: blokrevisie D50B0
Je kan een zooi schuursponsjes in het filterhuis proppen..
Nee, geen idee of er kleinere zijn, misschien een ander wel.
Welke heb je nu ?
Waarom rij je met pompje en gemengde benzine ?
Alleen pompje is prima, ga je zelf nog bijmengen dan zit er te veel olie in, 1:50 van pompje is prima, meer is zelfs slecht.
Nee, geen idee of er kleinere zijn, misschien een ander wel.
Welke heb je nu ?
Waarom rij je met pompje en gemengde benzine ?
Alleen pompje is prima, ga je zelf nog bijmengen dan zit er te veel olie in, 1:50 van pompje is prima, meer is zelfs slecht.