Beste Derbi fans,
Ik heb sinds 5 weken een tweedehands Derbi uit 2019 aangeschaft. Nog geen 8000km op de teller.
Gisteravond wou ik de Derbi even laten zien aan een vriend van mij, dus ik kickte hem aan en na 1 kick liep hij prachtig. Toen heb ik 10 secondes wat toeren gemaakt (uiteraard niet alleen maar, gewoon rustig wat gas bijgegeven), en daarna zette ik mijn Derbi uit.
10 minuten later, wou ik de Derbi weer aanzetten. Maar nu komt het: Na zelfs 20x kicken startte hij niet. Ik dacht dat het wellicht de brandstof zou zijn, dus toen heb ik hem weer uitgezet en ben ik gaan slapen.
Nu heb ik vandaag er nieuwe Euro95 ingegooid (met een jerrycan gehaald) en start hij nog steeds niet. Ook niet met aanlopen, of met in zijn 1 starten.
Er zit genoeg olie in, en dus ook voldoende brandstof.
Weet iemand hier wat het probleem zou kunnen zijn?
Derbi Start Niet, hulp gezocht
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 50 SM
Derbi Start Niet, hulp gezocht
Stay tuned
Re: Derbi Start Niet, hulp gezocht
Heb je de bougie al ns gecontroleerd? Daar kan je al wat dingen uit leren. Zoals dat een droge bougie er op kan wijzen dat je brommer geen brandstof krijgt en een natte bougie op te veel of een ontstekingsprobleem.
Bij een natte bougie kan je gewoon eens een nieuwe bougie steken en kijken of je brommer het dan wel doet.
Daar zou ik al eens mee beginnen. Ik denk wel dat er hier nog wel raad van de meer ervaren Derbi gebruikers gaat komen.
Bij een natte bougie kan je gewoon eens een nieuwe bougie steken en kijken of je brommer het dan wel doet.
Daar zou ik al eens mee beginnen. Ik denk wel dat er hier nog wel raad van de meer ervaren Derbi gebruikers gaat komen.
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM50
Waarschijnlijk dat de tank leeg was en dat het laatste beetje benzine je bougie te nat heeft gemaakt door het vele kicken. Ik zou de bougie eruit halen en even schoonmaken en weer monteren en kijken of hij het dan wel doet.davederbi schreef: ↑di 08 nov 2022, 18:38 Beste Derbi fans,
Ik heb sinds 5 weken een tweedehands Derbi uit 2019 aangeschaft. Nog geen 8000km op de teller.
Gisteravond wou ik de Derbi even laten zien aan een vriend van mij, dus ik kickte hem aan en na 1 kick liep hij prachtig. Toen heb ik 10 secondes wat toeren gemaakt (uiteraard niet alleen maar, gewoon rustig wat gas bijgegeven), en daarna zette ik mijn Derbi uit.
10 minuten later, wou ik de Derbi weer aanzetten. Maar nu komt het: Na zelfs 20x kicken startte hij niet. Ik dacht dat het wellicht de brandstof zou zijn, dus toen heb ik hem weer uitgezet en ben ik gaan slapen.
Nu heb ik vandaag er nieuwe Euro95 ingegooid (met een jerrycan gehaald) en start hij nog steeds niet. Ook niet met aanlopen, of met in zijn 1 starten.
Er zit genoeg olie in, en dus ook voldoende brandstof.
Weet iemand hier wat het probleem zou kunnen zijn?
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Als de benzine op was zou idd je bougie nu vuil kunnen zijn door het laatste restje benzine met miss wat troep erbij.
Begin idd eerst een met een schone of nieuwe bougie, dan kijken of je bougie nat wordt en of hij vonkt.
Begin idd eerst een met een schone of nieuwe bougie, dan kijken of je bougie nat wordt en of hij vonkt.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS - Locatie: Lemelerveld
Als dat laatste beetje benzine vuil was kon de carburateur nu wel eens verstopt zijn. Die ook even schoonmaken, kleine moeite.
Je geeft aan dat je hem net hebt, een beurtje kan dus sowieso geen kwaad. Even olie verversen, luchtfilter, nieuwe bougie enz.
Benzine kraantje wel open?
Je geeft aan dat je hem net hebt, een beurtje kan dus sowieso geen kwaad. Even olie verversen, luchtfilter, nieuwe bougie enz.
Benzine kraantje wel open?

Killswitch onbedoeld omgeschakeld?