Mijn brommer is trager dan mijn vriend met een betere setup

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Re: Mijn brommer is trager dan mijn vriend met een betere setup

Ongelezen bericht door 42 »

Klinkt alsof er een hoop niet helemaal lekker zit.
Is het een echte dellorto, staat er dellorto op de zijkant ?
NoahFlemx
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track

Ongelezen bericht door NoahFlemx »

42 schreef: zo 15 jun 2025, 21:03 Klinkt alsof er een hoop niet helemaal lekker zit.
Is het een echte dellorto, staat er dellorto op de zijkant ?
Jazeker is een echte dellorto en er staat aan bijde kanten ook dellorto ja. Dellorto phbg rs 19mm 90th anniversary om precies te zijn. Hij sputtert dus een beetje als ik me gas los laat tijdens het rijden. Als ik me choke in doe is dat niet meer maar dan remt hij wel wat meer vanzelf af. Ik heb al stationair sproeiers 30 tot 50 geprobeerd en nu met 34 is het het minst.
pog
Tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Ongelezen bericht door pog »

Ik zou eerst beginnen met het carburateur probleem dat als je hem omhoog duwt dat ie uitvalt. Dat is al raar. Zoek eens uit wat er echt gebeurd.

Heb je een scheurtje in je spruitstuk waardoor die meer lucht vangt als je dit doet? Of heb je powerfilter?

Is je vlotter hoogte niet juist? (Dit kan ook veel problemen geven die moeilijk zijn te identificeren)

Is de carb nieuw of 2e hands.

Zit er een gat in je luchtfilter slang?
NoahFlemx
Schakelrijder

pog schreef: ma 16 jun 2025, 08:45 Ik zou eerst beginnen met het carburateur probleem dat als je hem omhoog duwt dat ie uitvalt. Dat is al raar. Zoek eens uit wat er echt gebeurd.

Heb je een scheurtje in je spruitstuk waardoor die meer lucht vangt als je dit doet? Of heb je powerfilter?

Is je vlotter hoogte niet juist? (Dit kan ook veel problemen geven die moeilijk zijn te identificeren)

Is de carb nieuw of 2e hands.

Zit er een gat in je luchtfilter slang?
Ik zal even kijken naar scheurtjes in me spruitstuk. Ik heb geen powerfilter, ik heb de originele luchtfilterbox met een twin air filter element erin. En wat zou het vlotterniveau kunnen zijn? Dat als ik hem een beetje ophoog duw dat hij dan verzuipt ofzo. En de carburateur heb ik zelf nieuw gekocht.
pog
Tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Ongelezen bericht door pog »

Het zou ook kunnen dat je gaskabel tekort is. Als je je carb omhoog duwt zakt dan je gasschuif waardoor hij in touren zakt en valt ie uit.

Luchtfilterslang afhalen en kijken of de schuif helemaal dicht is. Wellicht kun je hem nog afstellen bij je gashendel kijken of dat ie zakt.
NoahFlemx
Schakelrijder

pog schreef: ma 16 jun 2025, 12:55 Het zou ook kunnen dat je gaskabel tekort is. Als je je carb omhoog duwt zakt dan je gasschuif waardoor hij in touren zakt en valt ie uit.

Luchtfilterslang afhalen en kijken of de schuif helemaal dicht is. Wellicht kun je hem nog afstellen bij je gashendel kijken of dat ie zakt.
Ja hij schiet wel gelijk terug als ik hem los laat en er verandert niks als ik hem beweeg
Plaats reactie