Hoi,
Ik heb sindskort een hpi binnenrotor ontsteking met een 10w lichtspoel wat alleen bedoelt is voor om de accu daarmee op te laden. Nu heeft mijn koplamp rechtstreeks op lichtspoel (wisselspanning) gewerkt zonder problemen voor mijn gevoel, alleen mijn koplamp werkt niet op een 12v accu. De koplamp is LED licht en online staat dat die alleen werkt op 12v DC dus hoe die wel werkt op wisselspanning maar niet op direct spanning weet ik niet. Maar als ik de draadjes van de koplamp snel doe tikken op de accupool dan flikkert mijn koplamp. Weet iemand wat ik moet plaatsen tussen mijn accu en koplamp zodat die het wel doet op 12v direct spanning
Vreemd koplamp geval
Re: Vreemd koplamp geval
Een LED laat eigenlijk maar stroom door in 1 richting. Simpel uitgelegd -> omdat je wisselstroom/spanning doet wat de naam zegt -> continu de zogezegde + en - pool wisselen. Daardoor zal je LED 50% van de tijd wél en 50% van de tijd niet branden. Maar daar merk je niks van omdat de wisseling zo snel gebeurt dat je LED amper de tijd krijgt om uit te gaan. Soms plaats men wat electronica, een gelijkrichter, die er voor zorgt dat de wisseling van je voeding naar een gelijkstroom wordt omgezet. Op die manier zal je LED verlichting in principe op zowel wissel als gelijk stroom werken maar dat is niet altijd zo en vooral bij goedkopere LED verlichting niet aanwezig.
Ik vermoed dat je al eens kan proberen om de draadjes van je LED om te wisselen want ik vermoed dat je LED nu in de "verkeerde" richting is aangesloten.
Ik vermoed dat je al eens kan proberen om de draadjes van je LED om te wisselen want ik vermoed dat je LED nu in de "verkeerde" richting is aangesloten.