Derbi trilt en tikt bij lage toeren

Algemene vragen over Derbi.
Plaats reactie
SDG
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude

Derbi trilt en tikt bij lage toeren

Bericht door SDG »

Ik ondervind sinds kort problemen met mijn Derbi GPR Nude. Deze tikt en trilt behoorlijk wat voordat ik de powerband haal. Daarna hebben er helemaal geen last meer van en trekt hij soepel door. Nou heb ik laatst gehad dat er allemaal rare puntjes op de zuiger en cilinderkop zaten (waarschijnlijk een afgebroken stukje (cilinder zag er nog nieuw uit). Deze heb ik nu vervangen waarna dit probleem begon. Cilinder heb ik al nagekeken maar hier zit het probleem niet. Omdat ik zelf niet teveel weet van schakels hoop ik dus dat een van jullie mij kan uitleggen wat het kan zijn.
Setup:
Cil: Airsal 72,4
Krukas: std (weet dat het niet het slimste is maar vervangen kan ik niet)
Carb 21mm dellorto (voor nu nog te rijk afgesteld).
Uitlaat: Yasuni r2
Rest is ook nog std
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Re: Derbi trilt en tikt bij lage toeren

Bericht door 42 »

Zou beginnen met em goed af te stellen, pas dan weet je of het tikken en trillen door verkeerde afstelling komt of dat er een ander probleem is.
Waarom denk je dat het door een afgebroken stukje komt, mist er iets aan de oude zuiger ?
Heb je de juiste zuiger gekocht ?
Heb je de krukas op verticale speling gecontroleerd ?
SDG
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude

Bericht door SDG »

Ik had hem eerst als gwn setje gekocht. Daarna merkte ik dat hij raarder reageerde en best begon te roken. Toen trok ik hem open en zag al die inslagen. Het was zoveel dat ik niet kon zien waar het vandaan kwam het zat alleen op de kop en zuiger top.
Ik heb nu de juiste zuiger ja en heb ook op speling nagekeken wat niet het geval is (cilinder namelijk er weer eens afgehaald maar zie of merk hier ook weer niks). Is nu ook beter afgesteld maar heb nogsteeds hetzelfde.
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Bericht door 42 »

Welke kleur rook, wit of blauwig ?
pog
Tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Bericht door pog »

Wat ik gok

Je ontsteking staat te vroeg of je squish is te strak. Hierdoor komen de putjes. Je zuiger krijgt dan iedere keer ook n optater en die vangt je big end op die daardoor dus ook versleten is.
Plaats reactie