Ja ik weet dat verhoudingen niet kloppen, maar ik ben echt een ramp met paint enzon00n schreef:Jep! Ongeveer.kar is niet helemaal in verhouding zo, maar je begrijpt het idee.
Als je je kenteken gewoon op de brommer laat zitten is er vast wel een manier waarop je het plaatje en buis op je subframe dusdanig maakt dat je kenteken gewoon lekker kan laten hangen.
Kar achter brommer
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Kar achter brommer
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Kar achter brommer
Alleen ik moet nog even zien hoe ik dat met het plaatje ga doen, ik heb namelijk ook een aangepaste demper. Moet ik even kijken het het met bevestigen gaat.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
-
JB1
- Derbi fan
- Berichten: 96
- Lid geworden op: do 10 mar 2011, 17:12
- Vervoersmiddel: Honda MT5 met 110cc Malossi alles bewerkt.
Een CBR400r krot
Een CBR600F
Een dikke VTR SP1
Je zusje/zus
Een dikke negerin.
Re: Kar achter brommer
Gewoon lekker op je achterbrug monteren. Subframe gaat dat niet leuk vinden.
Gewoon een kogel verbinding, dat werkt het mooiste ivm draaien etc.
Je zou als je het goed wil doen, nog even een setje bladveren eronder kunnen schroeven om de kleine hobbels te filteren.
Gewoon een kogel verbinding, dat werkt het mooiste ivm draaien etc.
Je zou als je het goed wil doen, nog even een setje bladveren eronder kunnen schroeven om de kleine hobbels te filteren.
Mijn MT boekt je.
-
Jasper
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: Kar achter brommer
Als je hem aan je subframe bevestigd, heeft de brommer dan niet eerder de neiging op met zijn voorwiel de lucht in te gaan?
Omdat die achter met wegrijden verder inveert en de trekkrachten van de kar hoger op het frame staan dus eerder de voorkant van de brommer omhoog trekt. Soort van hefboom effect zeg maar in verhouding wanneer die op je achterbrug staat.
Dit is maar wat mij zo tebinnen schiet, kan zijn dat ik helemaal verkeerd denk. Maar dacht zeg even hoe ik erover denk.
Heb hier zelf ook geen ervarring mee.
Omdat die achter met wegrijden verder inveert en de trekkrachten van de kar hoger op het frame staan dus eerder de voorkant van de brommer omhoog trekt. Soort van hefboom effect zeg maar in verhouding wanneer die op je achterbrug staat.
Dit is maar wat mij zo tebinnen schiet, kan zijn dat ik helemaal verkeerd denk. Maar dacht zeg even hoe ik erover denk.
Heb hier zelf ook geen ervarring mee.
Re: Kar achter brommer
Nee, dat valt dik mee, hoewel je beter niet vol op het gas kan nee.
Hij veert ver genoeg in om dit op te vangen.
Dat je subframe het niet leuk gaat vinden is echt grootste onzin ooit, dingen zijn niet van lood gemaakt.
Hij veert ver genoeg in om dit op te vangen.
Dat je subframe het niet leuk gaat vinden is echt grootste onzin ooit, dingen zijn niet van lood gemaakt.

- Huug
- Pro tuner
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
- Locatie: Driebergen
Re: Kar achter brommer
maar als jij een klein beetje schuin door de bocht gaat verplaatst je zwaartepunt en zal je door het extra gewicht van de aanhanger omvallen of weer rechtdoor moeten rijden. dat gaat alleen niet zo fijn als je de bocht om moet.
of je moet natuurlijk de aanhanger precies in balans maken of zo goed als dat je bijna geen gewicht op de 'trekhaak' hebt
of je moet natuurlijk de aanhanger precies in balans maken of zo goed als dat je bijna geen gewicht op de 'trekhaak' hebt

-
Boeki
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Re: Kar achter brommer
Die vat ik niet.Huug schreef:maar als jij een klein beetje schuin door de bocht gaat verplaatst je zwaartepunt en zal je door het extra gewicht van de aanhanger omvallen of weer rechtdoor moeten rijden. dat gaat alleen niet zo fijn als je de bocht om moet.
of je moet natuurlijk de aanhanger precies in balans maken of zo goed als dat je bijna geen gewicht op de 'trekhaak' hebt
Open the Throttle and Smile
Re: Kar achter brommer
Dat lijkt me zowiezo een noodzaak bij een brommer kar.
Hij bedoelt dat het centerpunt van gewicht op de as komt en zo min mogelijk kracht op de trekhaak.
Bochten zullen zowiezo rustig moeten met een kar.
Hij bedoelt dat het centerpunt van gewicht op de as komt en zo min mogelijk kracht op de trekhaak.
Bochten zullen zowiezo rustig moeten met een kar.

- Huug
- Pro tuner
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
- Locatie: Driebergen
Re: Kar achter brommer
je zwaarte punt is de plek waar als je bijvoorbeeld je brommer op een randje zou zetten hij zo goed als zou blijvens taan. normaal is deze gewoon onder je wielen door maar als je een stukje door de bocht gaat verplaatst deze een beetje. door balans blijf je in evenwicht. maar als er 70 kilo op je subframe drukt word hij een beetje top zwaar en zal je zwaartepunt verder van je banden komen te liggen en val je makkelijk omBoeki schreef:Die vat ik niet.Huug schreef:maar als jij een klein beetje schuin door de bocht gaat verplaatst je zwaartepunt en zal je door het extra gewicht van de aanhanger omvallen of weer rechtdoor moeten rijden. dat gaat alleen niet zo fijn als je de bocht om moet.
of je moet natuurlijk de aanhanger precies in balans maken of zo goed als dat je bijna geen gewicht op de 'trekhaak' hebt

- kcracy
- Pro tuner
- Berichten: 694
- Lid geworden op: wo 08 dec 2010, 09:34
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=2216
- Locatie: onder de rook van emmen
Re: Kar achter brommer
Misschien kun je eens kijken naar de constructie van een fietskar bevestiging ?? deze kan ook draaien (kogelgewricht)
bij het achterwiel en zit ook aan achterframe vast
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Kar achter brommer
Ja dat is logisch. En je moet gewoon langzaam door de bocht, dus niet schuin door de bocht. Alleen ik zit met bevestiging achter aan het subframe van mijn brommer. Ik heb niet zoveel ruimte, en het makkelijk weer los kunnen. Daar moet ik nog even goed over nadenken.Huug schreef:je zwaarte punt is de plek waar als je bijvoorbeeld je brommer op een randje zou zetten hij zo goed als zou blijvens taan. normaal is deze gewoon onder je wielen door maar als je een stukje door de bocht gaat verplaatst deze een beetje. door balans blijf je in evenwicht. maar als er 70 kilo op je subframe drukt word hij een beetje top zwaar en zal je zwaartepunt verder van je banden komen te liggen en val je makkelijk omBoeki schreef:Die vat ik niet.Huug schreef:maar als jij een klein beetje schuin door de bocht gaat verplaatst je zwaartepunt en zal je door het extra gewicht van de aanhanger omvallen of weer rechtdoor moeten rijden. dat gaat alleen niet zo fijn als je de bocht om moet.
of je moet natuurlijk de aanhanger precies in balans maken of zo goed als dat je bijna geen gewicht op de 'trekhaak' hebtals je de as van de aanhanger zo neerzet dat er bijna geen neerwaartse kracht op je subframe komt te staan blijft je brommer goed veren en kan je nog een beetje normaal een bocht nemen
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
-
the skullkid
- Pro tuner
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: za 27 nov 2010, 10:52
- Vervoersmiddel: Je vriendin.
Re: Kar achter brommer
Maar in plaats van een kogel te gebruiken, kun je niet beter een kruiskoppeling van een cardan gebruiken? dan kan je kar in alles richtingen vrijer draaien... Of zou 'n kogel volstaan?
- offroad
- Pro tuner
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: di 11 jan 2011, 14:31
- Vervoersmiddel: aixam 500.4 fantic cabbelero tpr 86
Re: Kar achter brommer
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/175" onclick="window.open(this.href);return false;
heb je misschien wat aan
heb je misschien wat aan
Re: Kar achter brommer
Nee, kogel kan echt alle richtingen op, cardan heeft limiet daarin.the skullkid schreef:Maar in plaats van een kogel te gebruiken, kun je niet beter een kruiskoppeling van een cardan gebruiken? dan kan je kar in alles richtingen vrijer draaien... Of zou 'n kogel volstaan?

- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Kar achter brommer
Dat klopt, alleen een kruiskoppeling kan meer "knikken" maar het is iig niet de bedoeling om met de kar en brommer dubbelgevouwen te liggenn00n schreef:Nee, kogel kan echt alle richtingen op, cardan heeft limiet daarin.the skullkid schreef:Maar in plaats van een kogel te gebruiken, kun je niet beter een kruiskoppeling van een cardan gebruiken? dan kan je kar in alles richtingen vrijer draaien... Of zou 'n kogel volstaan?
@ ofroad
die had iemand mij al gestuurd (ik geloof hayesm), maar toch bedankt.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;

