Nou ik kwam er niet uit met mijn brommer... Dus heb ik hem naar een zaak gebracht. Wordt ik die middag gebeld, ja ik kan het probleem niet vinden. Als iedereen hem zo afsteld had ik niks meer te doen . Toen heb ik hem even verteld dat het alleen was als hij warm is, en wanneer je terugzakt in toeren. Hij ging hem direct warm rijden. Nu nog steeds niks van gehoord ......
Goedendag,
ik zit ook met een afstelprobleempje.
M'n brommer trekt alleen op zijn eind echt goed op.
Stationair loopt hij ook mooi maar hij wil haast niet op toeren komen en heeft ook helemaal geen kracht onderin.
Ik heb de volgende sproeiers al geprobeerd : 76-84-88-90-92-94-96.
Maar het veschilde allemaal haast niks van elkaar. Ook gasnaald al op verschillende standen gehad.
Setup:
50cc origineel
14mm carburateur
ontgrensde technigas e nox
Waar kan dit aan liggen?
Racing Gerrit schreef:Goedendag,
ik zit ook met een afstelprobleempje.
M'n brommer trekt alleen op zijn eind echt goed op.
Stationair loopt hij ook mooi maar hij wil haast niet op toeren komen en heeft ook helemaal geen kracht onderin.
Ik heb de volgende sproeiers al geprobeerd : 76-84-88-90-92-94-96.
Maar het veschilde allemaal haast niks van elkaar. Ook gasnaald al op verschillende standen gehad.
Setup:
50cc origineel
14mm carburateur
ontgrensde technigas e nox
Waar kan dit aan liggen?
ik heb een gia conti ontgrensd en verder is alles standaard. nu zit er sproeier 96 in en daarvoor 100. nu blijft hy in het begin nog steeds niet goed op toeren komen. is de sproeier dan te groot of te klein? want een automonteur die ik ken zei dat er te weinig benzine was en bij mijn neef op school die leert voor automonteur zei een leraar dat er juist te veel benzine was.
Boekie,
Het zal best dat hij weinig kracht heeft onderin, maar als hij in zijn vrij nog haast niet op toeren wil komen licht volgens mij niet aan de uitlaat.
Ik vind het vooral gek dat hij met spr. 76 gasnaald clipje laagste stand hetzelfde reageerd al spr. 90 gasnaald midden.
Gewoon prcies hetzelfde reageerd en eenmaal op toeren trekt hij als een malle met beide sproeiers.
Technigas enox is misschien geen topper maar heeft zeker genoeg kracht onderin . ik denk dat je even rustig moet afstellen.
Dus standaard instelling van gasnaald (midden) en luchtschroef (2 slagen) en daaraan vasthouden en dan
eerst een goed lopende hoofdsproeier moet zoeken. Heb je die redelijk goed dan moet je de fijnafstelling met luchtschroef en gasnaald doen.
Is je uitlaat (en evt demper) trouwens al eens ontkoold ?
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
Racing Gerrit schreef:Boekie,
Het zal best dat hij weinig kracht heeft onderin, maar als hij in zijn vrij nog haast niet op toeren wil komen licht volgens mij niet aan de uitlaat.
Ik vind het vooral gek dat hij met spr. 76 gasnaald clipje laagste stand hetzelfde reageerd al spr. 90 gasnaald midden.
Gewoon prcies hetzelfde reageerd en eenmaal op toeren trekt hij als een malle met beide sproeiers.
Als ie in z'n vrij niet eens op toeren wil komen is hij er inderdaad wel slecht aan toe.
RaliasR schreef:Technigas enox is misschien geen topper maar heeft zeker genoeg kracht onderin.
Het is ongeveer zo ik wil wegrijden geef wat gas komt dan een beetje in toeren koppeling licht op laten komen gaat vooruit en vervolgens heel langzaam in toeren. Eenmaal in toeren geweest komt hij ook wel weer redlijk terug en trekt vervolgens gewoon keihard bovenin zij toeren. Het aprarte is dat hij met spr. 76 gasnaald hoogst)hetzelfde loopt bij hoge toeren als met spr. 90
gasnaald middden)
Welke sproeiermaat zou ik ongeveer moeten hebben?
drd 09 volledig ori van 'n vriend, heb de prop een deel uitgeboord, piemel half dichtgepitst. sproeier 80 ingedrukt, gasnaald clipje rijker gezet, gaat 68 op de teller met 'n dipje voor de powerband, tips?
Racing Gerrit schreef:Het is ongeveer zo ik wil wegrijden geef wat gas komt dan een beetje in toeren koppeling licht op laten komen gaat vooruit en vervolgens heel langzaam in toeren. Eenmaal in toeren geweest komt hij ook wel weer redlijk terug en trekt vervolgens gewoon keihard bovenin zij toeren. Het aprarte is dat hij met spr. 76 gasnaald hoogst)hetzelfde loopt bij hoge toeren als met spr. 90
gasnaald middden)
Welke sproeiermaat zou ik ongeveer moeten hebben?
Is je choke wel goed ?
Als die bijvoorbeeld blijft hangen, dan kan dat ook voor rare situaties zorgen.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
Ik heb gewoon een handchoke maar
Ik denk dat ik heel de carburateur maar eens open maak.
En vervolgens even goed schoonmaak.
Maar welke sproeiermaat moet ik ongeveer gaan proberen?
Racing Gerrit schreef:Ik heb gewoon een handchoke maar
Ik denk dat ik heel de carburateur maar eens open maak.
En vervolgens even goed schoonmaak.
Maar welke sproeiermaat moet ik ongeveer gaan proberen?
choke kan ook met handchoke blijven hangen hé maar check cab effe. kan nooit kwaad
Nou ik had dus mijn brommer naar de dealer gebracht omdat hij zich verslikte.
Ze konden het niet vinden aan de afstelling, maar zeiden dat het kwam omdat hij veel toeren maakt en dat hij dan weer verslikt. Ik zeg 8k toeren vind ik niet veel. Maar ze bleven erbij en als ik voortandwiel groter deed (14 ofzo) dat het dan over is. Die heb ik toevallig nog liggen, dus die gaat er morgen op. En als het dan niet goed is dan sta ik zo weer bij hun, ik heb gewoon 30 pleuro voor niks betaald omdat ze niks konden vinden...