Rollerbank boetes

Algemene vragen over Derbi.
Huug
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Racing #85

Re: Rollerbank boetes

Ongelezen bericht door Huug »

efdeve schreef:je krijgt geen punt op je rijbewijs hoor ik ben nu al 4 x gepakt en 3 x daarvan rollerbank dus 3 keer kenteken kwijt geraakt en kon binnen 28 dagen me brommer standaart maken en laten keuren bij de politie (kost niks in groningen)
de drie bekeuringen die ik heb gekregen 18 te hard €110, 28 te hard €240, 32 te hard €320
ik heb geen punten op me rijbewijs want dat mogen ze je niet geven als je op een brommer rijd die te hard kan maar je rijd het niet als je op de openbare weg meer dan 30 km te hard rijd dan krijg je een punt want ze moeten je je staande houden
jullie willen dus zeggen dat ik uit me nek lul en dat de website van het OM ook niet klopt ? :silent: :sad:
Afbeelding
efdeve
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi senda R1 80cc (verkocht)
Tomos 65cc (gestolen)
Derbi senda R1

Ongelezen bericht door efdeve »

dat zeg ik niet ik zeg alleen wat mijn ervaringen zijn en ik zeker weet dat ik nog geen punt op me rijbewijs heb
Huug
Pro tuner

dan heb je geluk gehad :happy:
Afbeelding
jens extreme sm
Pro tuner
Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm

Ongelezen bericht door jens extreme sm »

puntensysteem is echt een tering systeem. heel vaak word het gewoon vergeten. ik zou er ook 1 moeten krijgen voor te veel bier op. nooit gehad wel een boete van 120
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
prikracing
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi senda

Ongelezen bericht door prikracing »

dit is mijn ervaring.
ik ree met een honda xl500 zonderverzekering over de weg en we zagen politie dus we reden weg samen met me maat die ree op zoon zelfde.wij een end uitgelopen de werft op motors achter neer gegooid en in een container bak gaan zitten.
na een minuut haden ze ons gevonden en moesten we mee lopen.dus wij hebbe nou allebij een boete voor rijde zonderverzekering en zonderrijbewijs.maar alles gaat wel door de helft omdat ik nog 15 ben :D
rokend rubber=dubbel vermogen
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

En de xl word vernietigd.. ;)
Ik heb toen ik 13 was ofzo de politie en keer kwijt gereden op een puch :lol: Ik zag ze al aankomen, dus ik allemaal bosweggetjes in, ik kende het daar die politie niet geloof ik :P
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
offroad
Pro tuner
Vervoersmiddel: aixam 500.4 fantic cabbelero tpr 86

Ongelezen bericht door offroad »

ik hoorde dat de regels weer veranderd waren
dus wou ik weten
hoe hard kan mijn brommer lopen zodat ik er zeker van ben dat mijn rbw of papieren van de brommer enz niet wordt ingenomen
dus niet op de rollerbank en ook niet als ze me klokken op de weg
ik dacht dat je 30 km te hard mag en hoeveel correctie komt er dan nog bij 6 km?
dus dan zou ik ongeveer onder de 80 kmh kunnen rijden zonder risico op boetes na dan :thumbdown:
iemand die hier meer over weet :problem:
Afbeelding
binnendoor is nooit om
royvi
Pro tuner

Wat is er veranderd dan?
Ik weet alleen dat de boetes duurder zijn, die van €40 is sowieso naar €45 gegaan.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
offroad
Pro tuner
Vervoersmiddel: aixam 500.4 fantic cabbelero tpr 86

Ongelezen bericht door offroad »

oh dan zal ik het wel fout hebben maar klopt mijn snelheids berekening?
Afbeelding
binnendoor is nooit om
Reinder
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xrace

Ongelezen bericht door Reinder »

Moet je kijken in die tabel op pagina 1.
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
royvi
Pro tuner

offroad schreef:oh dan zal ik het wel fout hebben maar klopt mijn snelheids berekening?
Je hoeft het niet fout te hebben, maar het enige dat ik weet is verhoogde boetes. Mijn brommer liep toen nog maar 60. Het was een maandje, of twee maandjes ofzo geleden. Dus het kan veranderd zijn?
Airsal cilinder te koop:
Huug
Pro tuner

wil je safe zitten moet je max 65 hebben. in de praktijk kan je vaak wel 70 op te teller gaan om op de rollerbank onder de 65 te zitten.
Afbeelding
hendry_94
Pro tuner
Vervoersmiddel: vw polo 6n2 comfortline

Ongelezen bericht door hendry_94 »

ik ben gister ook op de roller geweest :wall:
91 km-h dus kenteken bewijs kwijt en boete via officier van justitie :wall:

iemand een idee hoe dat allemaal verder gaat met rechtzaak ofzo....
en wat miss het bedrag kan zijn :evil:
Live To Ride, Ride To Live!!
PSP123
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR

Ongelezen bericht door PSP123 »

Huug schreef:wil je safe zitten moet je max 65 hebben. in de praktijk kan je vaak wel 70 op te teller gaan om op de rollerbank onder de 65 te zitten.
Hoeveel is dan de boete met 65 km/h op de rollerbank?
royvi
Pro tuner

60 km/u is €45, dus 65 ook als ik die tabel bekijk. Hier komen dan nog €6 euro administratiekosten bovenop...
Airsal cilinder te koop:
Huug
Pro tuner

echter zijn de boetes in 2011 wel weer omhoog gegaan. Bijna alle boetes in die die klasse zijn een tientje omhoog gegaan. dus naar 70. daar komt nog 6,75 administratiekosten bovenop dus 76,75 denk ik :D
Afbeelding
royvi
Pro tuner

Hooow!
Ik had in 2011 een boete van €45,- +€6,- administratie kosten omdat mijn brommer 60 km/u op de roller ging. En daar ging nog 6 km correctie af.
En als ik jouw tabel bekijk, dan is die van 65 km/u in dezelfde prijsklasse als die van 60 km/u. Dus dan zal de boete €45,- + €6 administratiekosten zijn.
Airsal cilinder te koop:
Huug
Pro tuner

60 op de roller is wat anders dan altijd 60 rijden. hij vraagt om safe te zitten dus dan moet je 65 rijden. Aangezien de rollerbank 10% kan afwijken wordt daar rekening mee gehouden. je zou dus theoretisch gezien 73 (73-10%=65) kunnen rijden en er met een simpele boete vanaf komen. echter kan het ook zo zijn dat je 65 rijd en je zomaar 73 op de rollerbank scoort want ook de rollerbank kan meer aangeven dan dat je echt rijd. daarom is 65 echte een grens waar je net onder moet gaan zitten wil je safe rijden. Wat jij had is 60 op de rollerbank - 10% geeft 54. Dat is volgens mijn tabel 40.- boete maar aangezien de boetes omhoog zijn gegaan is dit 45.- geworden. Klopt dus allemaal gewoon.

Zijn er nog meer mensen die een boete hebben gehad op de rollerbank in 2011. laat dan effe in PB weten of hier wat je GECORIGEERDE snelheid was (dus - de 10% = snelheid die op je bon staat) en natuurlijk welke boete je er voor hebt gehad. Dan pas ik de tabel nog een keer goed aan.
Afbeelding
royvi
Pro tuner

Als ik de teller mocht geloven ging mijn brommer 65, en dus 60 op de roller. Dus dat klopt wel aardig. Het was trouwens zo'n rollerbank met zwarte koffer.
Mijn brommer loopt nu 75 op de teller, dus zou ongeveer 70 km/u zijn. Vorige eigenaar zat nog niet in de problemen, dus daar waag ik het ook op.
Deze rollerbanken worden trouwens ook gebruikt voor motoren (25 kw regel) zei die "Ik mag niet schelden van mijn moeder" van een agent (wat een lul zeg) omdat ik mij afvroeg waarom er 2 typen zijn.
Airsal cilinder te koop:
Huug
Pro tuner

tja. als je geluk hebt valt het idd zo uit maar de kans is ook zeker aanwezig dat hij hoger uitvalt. echter valt hij vaak lager uit ivm slijtage van de rollerbank of iets dergelijks maar zwaarder wordt hij bijna nooit. 70 op de teller lijkt mij een lekkere snelheid. zit je vaak wel goed ja maar de vraag was wanneer je zeker safe zat en als je dan de tabel bekijkt is het max 65 :P
Afbeelding
Plaats reactie