kimberly"s Xtreme sm special

Afgeronde projecten
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]

Ongelezen bericht door royvi »

Reinder schreef:Noo, piemel zit er nog op bij mij, laat ik er ook op zitten, is mij gezegd dat dit weer makkelijker verkoopt :P Maar met alleen de prop en carb begrenzing eruit en twv 13-53 is toch niets verkeerd? Qua snelheid dan? of moet ik nu 70-80 gaan ofzo? :P
Klopt wel als die piemel er nog aan zit, ik heb mooi een tweede orginele uitlaat erbij gekregen :D
Anders had ik aan deze ook nooit een YZ125 demper gemaakt.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
hendry_94
Pro tuner
Berichten: 515
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 18:40
Vervoersmiddel: vw polo 6n2 comfortline
Locatie: nijverdal / winterswijk

Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]

Ongelezen bericht door hendry_94 »

Daan schreef:
kcracy schreef:ja dat is ook een optie voor meer sound :mrgreen:zonder dempert maar dat zal wel niet van lange duur zijn :mrgreen: :mrgreen:
Maar op een standaard bocht passen daar ook andere dempers op zoals een v6 of een conti demper die hebben toch ook een 3 bouts aansluiting???? een thrower heeft volgens mij een aangelast pijpje zoals ik op internet kon vinden :mrgreen: :mrgreen:
Een v6 heeft een 4-bouts ophanging. En Conti heeft een 3-bouts, ook SCR heeft een 3-bouts ophanging.
maar de afstand tussen de bouten verschild ook nog weer
ik dacht ik doe een conti demper op mijn ori uitlaat maar dat ging ook niet passen...
dus enige modificatie is wel nodig ;)
Live To Ride, Ride To Live!!
Matti
Beginnende Derbi fan
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 22 dec 2010, 17:38
Vervoersmiddel: Derbi Drd 2008
Locatie: Gent- België

Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]

Ongelezen bericht door Matti »

Huug schreef:11-52
Is het niet 11-53 ?
Bekeuringen betaal ik nooit, want iets wat je krijgt hoef je niet te betalen.
Gebruikersavatar
Rikkert
Pro tuner
Berichten: 3615
Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia
Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland

Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]

Ongelezen bericht door Rikkert »

JoopKarelSpank schreef:als ik voor mezelf vrij zou mogen kiezen qua geld en moeite voor een langzamere derbi dan zou ik zelf voor een originele DRD RVS uitlaat gaan waar de katalysator dan uitgehaald is/word.

Dit namelijk omdat ik zelf mn eerste winter standaard heb gereden en binnen 5k km zat mn uitlaat daar zo dichtgekoold dat hij tussen het schakelen door uitviel. Daarna uit laten peuren door fietsenmaker en toen ging hij opeens 65 i.p.v. 55 maar reedt nog steeds slechter dan voorheen dus toen maar ontgrenst. Verder rijdt een nieuwe ori uitlaat of een ontgrensde wel fijn maar ik zou hem dus liever zonder die katalysator hebben ;)

Mijn technigas die er nu onder licht kan ik al niet aanraden na ontgrenzen laat staan met prop er in ;) nou kan ik me voorstellen dat een Leovinci V6 of een /Metrakit thrower beter rijdt maargoed
Katalysator zit in die grote bocht?
Want mijn pa denkt dat de uitlaatgassen niet goed door mijn uitlaat stroomt
Laatst gewijzigd door Rikkert op vr 17 jun 2011, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Gebruikersavatar
kcracy
Pro tuner
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 08 dec 2010, 09:34
Locatie: onder de rook van emmen

Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]

Ongelezen bericht door kcracy »

xa188 schreef:Wat is eigenlijk de rede dat het 'maar' 65 mag lopen zon mooi beestje?
Ik vind die snelheid eerst wel voldoende om het te leren en het schiet iets beter op als origineel en je blijft binnen de limiet van de grote snelheidsoverschrijdingen die punten of veel geld gaan kosten.
Ze moet wel een stuk rijden waar regelmatig controles zijn en daar zitten punten in daar kun je niet meer ontsnappen aan die blauwpetten :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
kcracy
Pro tuner
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 08 dec 2010, 09:34
Locatie: onder de rook van emmen

Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]

Ongelezen bericht door kcracy »

JoopKarelSpank schreef:als ik voor mezelf vrij zou mogen kiezen qua geld en moeite voor een langzamere derbi dan zou ik zelf voor een originele DRD RVS uitlaat gaan waar de katalysator dan uitgehaald is/word.

Dit namelijk omdat ik zelf mn eerste winter standaard heb gereden en binnen 5k km zat mn uitlaat daar zo dichtgekoold dat hij tussen het schakelen door uitviel. Daarna uit laten peuren door fietsenmaker en toen ging hij opeens 65 i.p.v. 55 maar reedt nog steeds slechter dan voorheen dus toen maar ontgrenst. Verder rijdt een nieuwe ori uitlaat of een ontgrensde wel fijn maar ik zou hem dus liever zonder die katalysator hebben ;)

Mijn technigas die er nu onder licht kan ik al niet aanraden na ontgrenzen laat staan met prop er in ;) nou kan ik me voorstellen dat een Leovinci V6 of een /Metrakit thrower beter rijdt maargoed
Zo een drd uitlaat heeft bij mij ook wel de voorkeur maar om een redelijke te vinden is nog niet zo gemakkelijk de meesten zijn helemaal bruin verkleurd of een beschadigde demper van een keer omrollen en als ik nou maar niet zo fucking precies was :mrgreen: :mrgreen: dan was dat niet zo een probleem.
En nou hoor ik jullie denken waarom schaft die dan geen nieuwe aan daar mankeert niks aan ik heb er geen €492 voor over :sad:
Maar misschien komt er binnenkort nog wel iets voorbij uitlaat kan als laatste er wel op dus heb nog ff tijd.
EVO
Beginnende tuner
Berichten: 274
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 00:57

Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]

Ongelezen bericht door EVO »

@KCRACY zo'n originele rvs uitlaat kun je, zelfs als die al verkleurd is, helemaal nieuw krijgen. Dat had ik ook gedaan met m'n standaard rvs pijp. Na 6000 km eraf geschroefd en toen mooi gemaakt door te schuren.
Eerst beginnen met korrel 180, dan 240, dan 320 dan 400 (waterproof), 600 (waterproof) en zo verder tot 1200. Daarna met belgom polish eroverheen en de uitlaat is weer als nieuw.
Ik hield mijn uitlaat toen naast een drd uitlaat van een vriend van mij waarvan de brommer pas 50 km oud was en mijn uitlaat was in betere staat dan de zijne.
Dus zelfs al is zo'n originele uitlaat verkleurd, je kunt hem helemaal in nieuwstaat krijgen.
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]

Ongelezen bericht door royvi »

kcracy schreef:
xa188 schreef:Wat is eigenlijk de rede dat het 'maar' 65 mag lopen zon mooi beestje?
Ik vind die snelheid eerst wel voldoende om het te leren en het schiet iets beter op als origineel en je blijft binnen de limiet van de grote snelheidsoverschrijdingen die punten of veel geld gaan kosten.
Ze moet wel een stuk rijden waar regelmatig controles zijn en daar zitten punten in daar kun je niet meer ontsnappen aan die blauwpetten :mrgreen: :mrgreen:
Het is natuurlijk wel een meid he, daar heeft ze mazzel mee :lol:
Ik moest een keer op de rollerbank toen mijn brommer nog 60 km/u ging met 11-53. (koud, was vlak bij mijn huis :evil: :evil: :evil: ) Er was een meid met een sym mio voor mij die scoorde ook 60, zij lief lachen en mocht zo weg. Ik moest erop, ik scoorde ook 60 en ja hoor ik kreeg een boete van €45, hoe lief ik ook lachte.
Ik kon die agent wel in z'n kloten trappen :evil: :P
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
kcracy
Pro tuner
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 08 dec 2010, 09:34
Locatie: onder de rook van emmen

Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]

Ongelezen bericht door kcracy »

EVO schreef:@KCRACY zo'n originele rvs uitlaat kun je, zelfs als die al verkleurd is, helemaal nieuw krijgen. Dat had ik ook gedaan met m'n standaard rvs pijp. Na 6000 km eraf geschroefd en toen mooi gemaakt door te schuren.
Eerst beginnen met korrel 180, dan 240, dan 320 dan 400 (waterproof), 600 (waterproof) en zo verder tot 1200. Daarna met belgom polish eroverheen en de uitlaat is weer als nieuw.
Ik hield mijn uitlaat toen naast een drd uitlaat van een vriend van mij waarvan de brommer pas 50 km oud was en mijn uitlaat was in betere staat dan de zijne.
Dus zelfs al is zo'n originele uitlaat verkleurd, je kunt hem helemaal in nieuwstaat krijgen.
Past elke drd uitlaat dus ook de nieuwere types of evo,s op het oude blok weet je dat toevallig of iemand anders ???? :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door kcracy op do 16 jun 2011, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kcracy
Pro tuner
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 08 dec 2010, 09:34
Locatie: onder de rook van emmen

Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]

Ongelezen bericht door kcracy »

royvi schreef:
kcracy schreef:
xa188 schreef:Wat is eigenlijk de rede dat het 'maar' 65 mag lopen zon mooi beestje?
Ik vind die snelheid eerst wel voldoende om het te leren en het schiet iets beter op als origineel en je blijft binnen de limiet van de grote snelheidsoverschrijdingen die punten of veel geld gaan kosten.
Ze moet wel een stuk rijden waar regelmatig controles zijn en daar zitten punten in daar kun je niet meer ontsnappen aan die blauwpetten :mrgreen: :mrgreen:
Het is natuurlijk wel een meid he, daar heeft ze mazzel mee :lol:
Ik moest een keer op de rollerbank toen mijn brommer nog 60 km/u ging met 11-53. (koud, was vlak bij mijn huis :evil: :evil: :evil: ) Er was een meid met een sym mio voor mij die scoorde ook 60, zij lief lachen en mocht zo weg. Ik moest erop, ik scoorde ook 60 en ja hoor ik kreeg een boete van €45, hoe lief ik ook lachte.
Ik kon die agent wel in z'n kloten trappen :evil: :P
Ja dat is zwaar klote ROYVI het zijn ook niet mijn beste vrienden krijg ook nog wel eens fanmail uit leeuwarden en daar ben ik meestal ook niet zo blij om :sad:
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]

Ongelezen bericht door royvi »

Ja, ik heb echt een stronthekel aan ze :P
Even terukoment op jouw vraag, ik denk dat een Leovince V6 met de prop er nog deels in het beste is! En dan moet je zelf even testen met uitboren van die prop hoever hij uitgeboord moet worden :)
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
EVO
Beginnende tuner
Berichten: 274
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 00:57

Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]

Ongelezen bericht door EVO »

kcracy schreef:
EVO schreef:@KCRACY zo'n originele rvs uitlaat kun je, zelfs als die al verkleurd is, helemaal nieuw krijgen. Dat had ik ook gedaan met m'n standaard rvs pijp. Na 6000 km eraf geschroefd en toen mooi gemaakt door te schuren.
Eerst beginnen met korrel 180, dan 240, dan 320 dan 400 (waterproof), 600 (waterproof) en zo verder tot 1200. Daarna met belgom polish eroverheen en de uitlaat is weer als nieuw.
Ik hield mijn uitlaat toen naast een drd uitlaat van een vriend van mij waarvan de brommer pas 50 km oud was en mijn uitlaat was in betere staat dan de zijne.
Dus zelfs al is zo'n originele uitlaat verkleurd, je kunt hem helemaal in nieuwstaat krijgen.
Past elke drd uitlaat dus ook de nieuwere types of evo,s op het oude blok weet je dat toevallig of iemand anders ???? :mrgreen: :mrgreen:
dat weet ik niet zeker..
iemand die het wel weet?
Gebruikersavatar
chrizztian93
Pro tuner
Berichten: 591
Lid geworden op: wo 09 feb 2011, 20:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Derbi Senda SDR
Volkswagen Polo 6N
Audi A3 1.8 20VT quattro
Locatie: Kloetinge

Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]

Ongelezen bericht door chrizztian93 »

ja ma een rvs uitlaat raakt bij een drd 03 de radkap net wel/ net niet volgens mij..
Afbeelding
Gebruikersavatar
kcracy
Pro tuner
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 08 dec 2010, 09:34
Locatie: onder de rook van emmen

Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]

Ongelezen bericht door kcracy »

chrizztian93 schreef:ja ma een rvs uitlaat raakt bij een drd 03 de radkap net wel/ net niet volgens mij..
Ik heb geen drd maar een gewone xtreme uit 2005 :mrgreen:
Gebruikersavatar
Rikkert
Pro tuner
Berichten: 3615
Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia
Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland

Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]

Ongelezen bericht door Rikkert »

kcracy schreef:
chrizztian93 schreef:ja ma een rvs uitlaat raakt bij een drd 03 de radkap net wel/ net niet volgens mij..
Ik heb geen drd maar een gewone xtreme uit 2005 :mrgreen:
Dan past het. want ik heb ook uit 2005 en ook DRD uitlaat erop van een nieuwer type. dusja, past gewoon :D
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Gebruikersavatar
kcracy
Pro tuner
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 08 dec 2010, 09:34
Locatie: onder de rook van emmen

Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]

Ongelezen bericht door kcracy »

Okee bedankt RIKKERT for sharing the information :mrgreen: heb je de uitlaat ook ontgrenst ?? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Rikkert
Pro tuner
Berichten: 3615
Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia
Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland

Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]

Ongelezen bericht door Rikkert »

kcracy schreef:Okee bedankt RIKKERT for sharing the information :mrgreen: heb je de uitlaat ook ontgrenst ?? :mrgreen:
Ja. bij mij is de prop eruit.
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Erwin N
Schakelrijder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 feb 2011, 20:47
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD

Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]

Ongelezen bericht door Erwin N »

Ja past ook wel dat klopt, weet niet of er verschil in de kap zit met eentje uit 2009 maar die raakt de uitlaat net niet maar die gaat wel smelten op den duur. zit nog geen haar tussen.
Gebruikersavatar
kcracy
Pro tuner
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 08 dec 2010, 09:34
Locatie: onder de rook van emmen

Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]

Ongelezen bericht door kcracy »

Nou ga eerst maar tandwielen bestellen ik doe 12 en 13 tands voor kan ik altijd nog ff snel wisselen voor het beste resultaat en een 53 achter. :mrgreen: uitlaat bekijk ik nog mischien kom ik nog wat moois tegen een dezer weken,.
Ik ga eerst weer verder met mijn achterwiel een paar uurtjes schuren en dan zien we wel weer tot de volgende update :mrgreen: :mrgreen:
the skullkid
Pro tuner
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 27 nov 2010, 10:52
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Re: kimberly"s Xtreme [VRAAGJE P23]

Ongelezen bericht door the skullkid »

Erwin N schreef:Ja past ook wel dat klopt, weet niet of er verschil in de kap zit met eentje uit 2009 maar die raakt de uitlaat net niet maar die gaat wel smelten op den duur. zit nog geen haar tussen.
Heb je het over een drd? Mijn kap is na 5600km toch echt niet aan het smelten hoor... en zit plaats zat tussen
Plaats reactie