ik heb wel eerst mn havo afgerond voor ik aan mn mbo begon, ik heb met de hakken over de sloot(welliswaar zonder herkansingen) mn havo NG gehaald maar wilde toch graag meer iets met mn handen doen(overigens denk ik dat ik op een andere school waarschijnlijk beter had gescoord want wiskunde kregen we niet en natuurkunde had ik bij mn eerste leraar 1.5 jaar nooit voldoendes gehaald en toen hij overspannen raakte geen enkele onvoldoende meer)Dick schreef:oke, ik dacht dat jij ook van Havo kwam maar dus niet.. ik zit te twijfelen of ik nou meteen Hbo ga doen of eerst in twee jaar niveau 4 op mbo niveau...jasperrr91 schreef:Nee kom gewoon van tl(mavo) af.Dick schreef:gefeliciteerd, jij komt toch ook van Havo? is mbo niveau 4 dan moeilijk?? wil ik namelijk misschien ook gaan doen...
1ste jaar niveau 3 gehaald. Daarna in 2 jaar niveau 4. Dalijk door naar het HBO.
want Hbo schijnt nogal moeilijk te zijn, en ben niet zoon goede Havoleerling
maargoed ik ben dus naar het hout en meubileringscollege in Rotterdam gegaan, dit zou een hoog aangeschreven school moetten zijn. Qua Havo/Mavo schiet je hier weinig mee op(heb zelf ook mavo gedaan dus vandaar) je komt de dingen eigenlijk gewoon niet meer tegen. Theoretisch kon ik nergens vrijstelling krijgen terwijl alles wat je krijgt vanaf niveau 0 begint(omdat er dus op niveau 4 alsnog mensen met vmbo kader in je klas komen die nooit duits hebben gehad en de engels leraar weg gepest hadden)
theoretisch verveel je je eigenlijk dood terwijl je op het vakgerichte iets mist (t.o.v. de jongens van kader die de vaktheorie al kennen) als voorstapje voor het HBO kan ik deze stap dus alleen maar afraden, ik heb zelf het idee dat ik meer vergeet dan bijleer zeker op het theoretische vlak. praktijk is weer een ander verhaal(mijn leraren weten niets van mijn gekozen subrichting: botenbouw)