Derbi DRD125 SM
- sii3m3nVdB
- Pro tuner
- Berichten: 905
- Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 16:14
- Vervoersmiddel: -KTM EXC-R 530 supermoto http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8319
- Yamaha YZ 250 - Locatie: Belgie
Re: Derbi DRD125 SM
ktm 125 blokje op beunen
Re: Derbi DRD125 SM
Voor diegene die het nog niet door hebben:
Hij hoeft niet perse hard te gaan met een lichte motor, als hij dat had gewilt had hij wel een KTM exc 125 gekocht en daarmee gaan lopen janken. Of hij had gewoon een KTM exc 530 gekocht.
Dit is meer een woon werk verkeer motor als ik het goed begrijp, betrouwbaar en gaat lang mee.
Hij is met een heel ander doel voor ogen gemaakt, als wat jullie er mee willen doen.
Ontopic:
Ja daan, vondt ik ook, zag hem op bikepics staan, is van een gozer uit engeland. Maar is deze demper gemaakt voor de DRD 125? Of is hij erop ''gebeunt'', daar bedoel ik mee dat hij dus eigenlijk niet voor deze motor bedoeld is, maar wel gewoon opgezet is?
Vraag me af wat voor merk het is, en ofdat hij gemaakt is voor de DRD 125cc, iemand die het weet?
Hij hoeft niet perse hard te gaan met een lichte motor, als hij dat had gewilt had hij wel een KTM exc 125 gekocht en daarmee gaan lopen janken. Of hij had gewoon een KTM exc 530 gekocht.
Dit is meer een woon werk verkeer motor als ik het goed begrijp, betrouwbaar en gaat lang mee.
Hij is met een heel ander doel voor ogen gemaakt, als wat jullie er mee willen doen.
Ontopic:
Ja daan, vondt ik ook, zag hem op bikepics staan, is van een gozer uit engeland. Maar is deze demper gemaakt voor de DRD 125? Of is hij erop ''gebeunt'', daar bedoel ik mee dat hij dus eigenlijk niet voor deze motor bedoeld is, maar wel gewoon opgezet is?
Vraag me af wat voor merk het is, en ofdat hij gemaakt is voor de DRD 125cc, iemand die het weet?
a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Derbi DRD125 SM
Iedereen heeft het hier over een KTM 125 blokje, 2takt crossblok dit. Heeft iemand van jullie er wel eens bij nagedacht dat je daarmee niet op de straat kan?
1. Zuiger na 15 uur vervangen
2. Koppeling mag je al snel vervangen omdat je op straat met de koppeling op schakelt.
3. Lange stukken hoge snelheid (en dan vooral gas iets dicht) = vastloper
Wie van jullie met zulke ideeën heeft ook echt een crossmotor?
1. Zuiger na 15 uur vervangen
2. Koppeling mag je al snel vervangen omdat je op straat met de koppeling op schakelt.
3. Lange stukken hoge snelheid (en dan vooral gas iets dicht) = vastloper
Wie van jullie met zulke ideeën heeft ook echt een crossmotor?
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
- tommie
- Schakelrijder
- Berichten: 122
- Lid geworden op: vr 03 dec 2010, 16:20
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme
- Locatie: Twente
Re: Derbi DRD125 SM
koop dan ook meteen een ktm in plaats van een ander blok of kappen erop te maken
je gaat toch niet een derbi kopen om er daarna een ktm blok onder te zetten
je gaat toch niet een derbi kopen om er daarna een ktm blok onder te zetten
- sii3m3nVdB
- Pro tuner
- Berichten: 905
- Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 16:14
- Vervoersmiddel: -KTM EXC-R 530 supermoto http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8319
- Yamaha YZ 250 - Locatie: Belgie
Re: Derbi DRD125 SM
royvi schreef:Iedereen heeft het hier over een KTM 125 blokje, 2takt crossblok dit. Heeft iemand van jullie er wel eens bij nagedacht dat je daarmee niet op de straat kan?
1. Zuiger na 15 uur vervangen
2. Koppeling mag je al snel vervangen omdat je op straat met de koppeling op schakelt.
3. Lange stukken hoge snelheid (en dan vooral gas iets dicht) = vastloper
Wie van jullie met zulke ideeën heeft ook echt een crossmotor?
heb crosmotor ,
-yamaha 125cc(2tackt)
yamaha 80cc(2takt
yamaha 250(4takt)
ktm 125 (2takt)
ktm 450 (natuurlijk 4takt)
enkel de 450 die nu nog heb
en ik weet dat dat slijt maar als je er idere ddag mee woon werk verkeer mee gaat doen dan is het idd niks
Re: Derbi DRD125 SM
Nee, maar dan is een 125cc derbi ook niks.
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: Derbi DRD125 SM
Ik vind hem wel mooi hoor
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Re: Derbi DRD125 SM
Hoezo niet? Dit blok is volgens mij niet echt bar opgefokt en draait niet zo veel toeren en dus slijt dus ook niet zo veel neem ik aan.n00n schreef:Nee, maar dan is een 125cc derbi ook niks.
Of bedoel je de zithouding ofzo? Waar doel je op met je uitspraak dat het niet echt geschikt is voor woon werk verkeer?
a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
Re: Derbi DRD125 SM
Het is prima en zijn keuze.
Als motor zou ik nooit een 125 4t kopen en al helemaal geen derbi.
Als motor zou ik nooit een 125 4t kopen en al helemaal geen derbi.
Re: Derbi DRD125 SM
Je snapt volgens mij niet dat ik jou niet snap, dus graag onderbouwing van je meningn00n schreef:Het is prima en zijn keuze.
Als motor zou ik nooit een 125 4t kopen en al helemaal geen derbi.
a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
Re: Derbi DRD125 SM
Ik wil best onderbouwen.
Een 125 4t is niet vooruit te branden. Leuk voor zoals ik had onder een brommer, maar als je eenmaal je motor rijbewijs hebt, zou ik dus nooit een 125 kopen.
Op technisch vlak zijn inderdaad tam en slijtvast. Echter ook dood saai. Alsof je 45 rijd op een brommer.
Zelfs voor woon/weg verkeer zou ik toch echt minimaal een 400cc onder me kont willen hebben, maar dat is gewoon puur iets persoonlijks.
Het is dus grotendeels een persoonlijke mening, niet zozeer technisch, capish.
Een 125 4t is niet vooruit te branden. Leuk voor zoals ik had onder een brommer, maar als je eenmaal je motor rijbewijs hebt, zou ik dus nooit een 125 kopen.
Op technisch vlak zijn inderdaad tam en slijtvast. Echter ook dood saai. Alsof je 45 rijd op een brommer.
Zelfs voor woon/weg verkeer zou ik toch echt minimaal een 400cc onder me kont willen hebben, maar dat is gewoon puur iets persoonlijks.
Het is dus grotendeels een persoonlijke mening, niet zozeer technisch, capish.
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Derbi DRD125 SM
Je hebt de discussie niet helemaal gelezen, het ging over dat iedereen een crossblok in z'n derbi wou. En waarom de topicstarter dat niet deed
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Derbi DRD125 SM
sii3m3nVdB schreef:royvi schreef:Iedereen heeft het hier over een KTM 125 blokje, 2takt crossblok dit. Heeft iemand van jullie er wel eens bij nagedacht dat je daarmee niet op de straat kan?
1. Zuiger na 15 uur vervangen
2. Koppeling mag je al snel vervangen omdat je op straat met de koppeling op schakelt.
3. Lange stukken hoge snelheid (en dan vooral gas iets dicht) = vastloper
Wie van jullie met zulke ideeën heeft ook echt een crossmotor?
heb crosmotor ,
-yamaha 125cc(2tackt)
yamaha 80cc(2takt
yamaha 250(4takt)
ktm 125 (2takt)
ktm 450 (natuurlijk 4takt)
Jezus, geld over Ook nog 2 brommers.
Waarom zoveel? Je kan er maar op 1 rijden toch
enkel de 450 die nu nog heb
en ik weet dat dat slijt maar als je er idere ddag mee woon werk verkeer mee gaat doen dan is het idd niks
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Derbi DRD125 SM
royvi schreef:Je hebt de discussie niet helemaal gelezen, het ging over dat iedereen een crossblok in z'n derbi wou. En waarom de topicstarter dat niet deed
Misschien had ik een quote erbij moeten zetten, maar ging mij om de opmerking dat een crossmotor blok niks voor woon en werk verkeer was.
- erwin
- Derbi fan
- Berichten: 53
- Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 18:18
- Vervoersmiddel: Derbi DRD125-SM
- Locatie: Veldhoven
Re: Derbi DRD125 SM
Als je woon-werkverkeer het stadsverkeer is, is 125 4t meer dan prima vooruit te branden. Met meer cc's sta je toch voor hetzelfde volgende rode stoplicht. Harder rijden dan kan met een 125cc 4t kun je in een stad/stadsregio echt wel vergeten.n00n schreef:Ik wil best onderbouwen.
Een 125 4t is niet vooruit te branden. Leuk voor zoals ik had onder een brommer, maar als je eenmaal je motor rijbewijs hebt, zou ik dus nooit een 125 kopen.
Op technisch vlak zijn inderdaad tam en slijtvast. Echter ook dood saai. Alsof je 45 rijd op een brommer.
Zelfs voor woon/weg verkeer zou ik toch echt minimaal een 400cc onder me kont willen hebben, maar dat is gewoon puur iets persoonlijks.
Het is dus grotendeels een persoonlijke mening, niet zozeer technisch, capish.
En dan is zo'n goedkope,zuinige, stille, soepele , storingsongevoelige 125cc4t misschien toch zo gek nog niet...
Re: Derbi DRD125 SM
Daarin verschillen we dus van mening, wat prima is.
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Derbi DRD125 SM
Heb jij eigenlijk ook derbi brommer gereden?
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: vr 21 jan 2011, 13:28
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
- Locatie: Ederveen
Re: Derbi DRD125 SM
ja dat vroeg ik me ook af, hoe loopt zo iets in vergelijking met derbi 50cc???
of heb j ook 80cc gereden?
of heb j ook 80cc gereden?
- erwin
- Derbi fan
- Berichten: 53
- Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 18:18
- Vervoersmiddel: Derbi DRD125-SM
- Locatie: Veldhoven
Re: Derbi DRD125 SM
Goeie vraag , om te vergelijken:Dick schreef:ja dat vroeg ik me ook af, hoe loopt zo iets in vergelijking met derbi 50cc???
of heb j ook 80cc gereden?
Heb natuurlijk genoeg brommer-ervaring. (ook niet-legaal uiteraard)
Ondanks dat de 125cc officieel een motor is, is het in veel opzichten (bediening) helemaal een Derbi-brommer.
Dat er een start-knop op zit, is zo ongebruikelijk voor ze, dat die met een ty-wrap(bindbandje) op het stuur vastgezet zit...
Het grote verschil is natuurlijk het motorblok: met een 50cc heb je tweetakt: altijd heel veel toeren moeten maken om er vermogen uit te kunnen halen en soepel te kunnen rijden.
Bij deze 4-takt is het bruikbare toerenbereik veel groter en ligt ook veel lager: als je even hebt moeten inhouden, hoef je dus niet meteen terug te schakelen voordat je weer verder kan. En natuurlijk niet het karakteristieke tweetakt-geknetter , en de olie-rook. Best wel een stil ding eigenlijk.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: vr 21 jan 2011, 13:28
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
- Locatie: Ederveen
Re: Derbi DRD125 SM
oke, maar heb jij ook 80cc gereden????
want als je een laagtoerige 80cc heb, dan hoef je ook weinig toeren te draaien om snelheid te maken...
maar goed dat die een stuk stiller is geloof ik wel want een standaart begrensde Derbi is ook redelijk stil.
En er is nix aan opgefokt toch?
want als je een laagtoerige 80cc heb, dan hoef je ook weinig toeren te draaien om snelheid te maken...
maar goed dat die een stuk stiller is geloof ik wel want een standaart begrensde Derbi is ook redelijk stil.
En er is nix aan opgefokt toch?