Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?
-
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: Barikit 50cc of Doppler ER1 50cc?
Nee dat niet.
Marcoo suggereed dat je met een grotere carb meer gaat verbruiken.
Waarom ga je meer verbruiken als je zelfde toerental aanhoud?
Als je meer lucht naar binnenlaat oke. Maar bij 4.000 toeren zuigt die met een 21mm niet meer lucht naar binnen dan bij een 14mm. Omdat er toch niet meer gevuld kan worden.
De aanzuig capaciteit is groter, dat klopt. Daarom word die bij hogere toerentaller ook feller/ sneller met een grotere carb vooral bij meer cilinderinhoud en kan je dus eventueel meer toeren gaan draaien. Wat uiteindelijk wel resulteerd in groter verbruik als je het benut tenminste.
Dus een grotere carb verbruikt meer als je dat toelaat(door gas te geven), rij je gewoon lekker rustig en constant dan verbruikt die niks meer dan wanneer je een 14mm hebt. Dus het verbruik is puur afhankelijk van je rechterhand.
Als je meer lucht naar binnenlaat oke. Maar bij 4.000 toeren zuigt die met een 21mm niet meer lucht naar binnen dan bij een 14mm. Omdat er toch niet meer gevuld kan worden.
De aanzuig capaciteit is groter, dat klopt. Daarom word die bij hogere toerentaller ook feller/ sneller met een grotere carb vooral bij meer cilinderinhoud en kan je dus eventueel meer toeren gaan draaien. Wat uiteindelijk wel resulteerd in groter verbruik als je het benut tenminste.
Dus een grotere carb verbruikt meer als je dat toelaat(door gas te geven), rij je gewoon lekker rustig en constant dan verbruikt die niks meer dan wanneer je een 14mm hebt. Dus het verbruik is puur afhankelijk van je rechterhand.
- Marcooow
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi senda r x race, Sachs zx50, Honda mtx
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4182
ik probeer niet te zeggen dat een grotere carb meer verbruikt, en dat het aan je recherhand licht snap ik ook, maar die 80cc verbruikte meer, als we allebij gewoon goed op het gas gingenjasperrr91 schreef:Nee dat niet.
4 strokes are like tampons, every pussy has one
- Marcooow
- Beginnende tuner
wat voor 70cc ligt eronder dan? als het een airsal is, zal je hem denk ik nog wel bij kunnen houden maar een athena of nog snellere word hem nietBoeki schreef:Ach ja, het is dat ik al een mooie 50cc uitlaat had, anders was ik waarschijnlijk ook voor 80cc gegaan.
Vond het koppel van de Jolly i.c.m. de Stage6 50cc eerlijk gezegt nog helemaal niet tegenvallen, al moet ik wel zeggen dat ik nog nooit op een 80cc gereden heb. Wel 70cc met Conti van de enige vriend die ik heb met een Derbi..
Zou mooi zijn als ik me maat eruit kan rijden, hij heeft nog wel eens veel praatjes namelijk.Als ik dat zo lees hier moet het wel goed komen.

-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: husqvarna
ik heb 3 seizoenen brommercross gereden met een doppler cilinder.
haalde tussen de 16 en 18 pk (met opmaat uitlaat, HPI, 24mm, v-force)
ik vind het een cilinder met goede kwaliteit/prijs verhouding
- Marcooow
- Beginnende tuner
er zijn eigenlijk maar weinig mensen buiten de brommercross die weten wat voor een super prijs/kwaliteit cilinder doppler ismarklodeweges schreef:ik heb 3 seizoenen brommercross gereden met een doppler cilinder.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
Die maat rijdt inderdaad met een Airsal.
Jasper heeft gelijk als hij zegt dat een 14mm en 21mm op een constant toerental evenveel verbruiken, alleen rijdt niemand continue op hetzelfde toerental, je bent voortdurend aan het wisselen van toerental..
Heb de cilinder er sinds gisteren opzitten maar vind het eerlijk gezegt vies tegenvallen.
Minder kracht onderin, en veel minder felle powerband dan met de Stage6. Als ik met de Stage6 rond de 7.000-8.000 toeren reed en terug schakelde naar z'n 2 kwam me voorwiel de lucht in. Ook heb ik het idee dat de Stage6 meer toeren kon draaien, maar dit weet ik niet zeker, want moet natuurlijk nog inrijden.
Ook trilt hij best wel erg, maar dat zal eerder aan mij liggen.
Jasper heeft gelijk als hij zegt dat een 14mm en 21mm op een constant toerental evenveel verbruiken, alleen rijdt niemand continue op hetzelfde toerental, je bent voortdurend aan het wisselen van toerental..
Heb de cilinder er sinds gisteren opzitten maar vind het eerlijk gezegt vies tegenvallen.

Minder kracht onderin, en veel minder felle powerband dan met de Stage6. Als ik met de Stage6 rond de 7.000-8.000 toeren reed en terug schakelde naar z'n 2 kwam me voorwiel de lucht in. Ook heb ik het idee dat de Stage6 meer toeren kon draaien, maar dit weet ik niet zeker, want moet natuurlijk nog inrijden.

Open the Throttle and Smile
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Aprilia RS
Boeki, hoe hard rij jij nu met die cilinder en Jolly Moto?
Heb zelf ook de Jolly Moto uitlaat met een 50cc Metrakit cilinder en haal de 110. Ik heb namelijk het gevoel dat er meer uit te halen valt.
Van t weekend er maar eens een groter voortandwiel opgooien...
Heb zelf ook de Jolly Moto uitlaat met een 50cc Metrakit cilinder en haal de 110. Ik heb namelijk het gevoel dat er meer uit te halen valt.
Van t weekend er maar eens een groter voortandwiel opgooien...
-
- Pro tuner
Weet ik niet, heel de electronica van me brommer is naar de klote dus me teller doet het ff niet. Wat is je tandwielverhouding? Ik rij met 13-53.
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Aprilia RS
Weet ik niet meer. 11-53 of 13-53. Ik denk 13-53.
Ik zal van t weekend er eens na kijken.
Als ik je wat wil weten fzo over afstellen met die uitlaat vraag je het maar. Ik vond het best kut om de uitlaat goed afgesteld te krijgen.
Ik zal van t weekend er eens na kijken.
Als ik je wat wil weten fzo over afstellen met die uitlaat vraag je het maar. Ik vond het best kut om de uitlaat goed afgesteld te krijgen.
-
- Pro tuner
Een beetje hulp met afstellen kan ik inderdaad wel gebruiken. 
Zit nu 98 in de 17.5mm Rijd goed in hoge toeren (maar dat deed ie met 86 ook) en bougiekleur is goed.
Stottert alleen nog steeds onder de powerband, ook nadat ik het clipje van de gasnaald op zijn hoogst had gezet..

Zit nu 98 in de 17.5mm Rijd goed in hoge toeren (maar dat deed ie met 86 ook) en bougiekleur is goed.
Stottert alleen nog steeds onder de powerband, ook nadat ik het clipje van de gasnaald op zijn hoogst had gezet..

-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: husqvarna
stationairsproeier al eens grotere voor geprobeerd?