Het 'afstel' topic
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Re: Het 'afstel' topic
Als je nou meteen ook even alle "verdwaalde" afstel vragen hier heen verhuisd, hebben we alles weer bij elkaar.
Open the Throttle and Smile
- wippo
- Tuner
- Berichten: 325
- Lid geworden op: vr 05 nov 2010, 21:16
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
- Locatie: Waardenburg
Re: Het 'afstel' topic
Dat is nogal een rotwerk. :$
The box said: "Requires Windows 7 or better". So I installed Linux.
-
- Pro tuner
- Berichten: 632
- Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:10
- Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie
- Locatie: Weelde, Bels
Re: Het 'afstel' topic
tja, dat is de taak van mods
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
- drd racing
- Beginnende tuner
- Berichten: 234
- Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:33
- Vervoersmiddel: DRD racing 09/ r x-race cross
- Locatie: Hasselt België
Re: Het 'afstel' topic
welk nut heeft dat das verleden tijd en dat duurd uuuuuren
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Re: Het 'afstel' topic
Er zwerven vast nog wel onbeantwoorde afstelvragen rond, die hier eerder gehoor krijgen. En Wippo is toch zo overactief, dus ach..drd racing schreef:welk nut heeft dat das verleden tijd en dat duurd uuuuuren
Open the Throttle and Smile
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Re: Het 'afstel' topic
ik zal maar beginnen met vragen =D
ik heb een drd van een vriend overgekocht (jawel ngo een drd)
ik weet dat die even hard loopte als mij omdat we de zelfde set-up hebben(staat nu mijn eigen uitlaat wel op).
alleen had hij ietsje minder koppel(vraag me niet waarom)
nou heb ik die overgekocht, en rararara de ontsteking was kapot.
dus ik even nieuwe bobijn en hij driaade weer.
nou is het probleem.
zonder choke met volgas open het bekende 'brrrrrrow' geluid.
ik toch al uit voorzorgen alle pakkingen vervangen.
nou rijd die met choke beter maar net voordat de powerband begint houd die in (stotterd paar keetjes) en trek die ineens vol vermogen.
het afstellen lukt me normaal altijd wel vrij goed maar deze krijg ik gewoon niet gedaan.
nou had men vriend die luchtschroef al helemaal ingedraaid en daarmee dat ik het raar vind dat hij met choke harder trekt dan zonder.
is er iemand die ooit met hetzelfde probleem te kamper heet gehad?
set-up,
home made uitlaat
19mm delorto 115sproeier
70cc airsal
ori ontsteking
ori membraam en spruitstukje
EDIT; in 4de metr chocke aan valt die ook lekker dood
mvg
ik heb een drd van een vriend overgekocht (jawel ngo een drd)
ik weet dat die even hard loopte als mij omdat we de zelfde set-up hebben(staat nu mijn eigen uitlaat wel op).
alleen had hij ietsje minder koppel(vraag me niet waarom)
nou heb ik die overgekocht, en rararara de ontsteking was kapot.
dus ik even nieuwe bobijn en hij driaade weer.
nou is het probleem.
zonder choke met volgas open het bekende 'brrrrrrow' geluid.
ik toch al uit voorzorgen alle pakkingen vervangen.
nou rijd die met choke beter maar net voordat de powerband begint houd die in (stotterd paar keetjes) en trek die ineens vol vermogen.
het afstellen lukt me normaal altijd wel vrij goed maar deze krijg ik gewoon niet gedaan.
nou had men vriend die luchtschroef al helemaal ingedraaid en daarmee dat ik het raar vind dat hij met choke harder trekt dan zonder.
is er iemand die ooit met hetzelfde probleem te kamper heet gehad?
set-up,
home made uitlaat
19mm delorto 115sproeier
70cc airsal
ori ontsteking
ori membraam en spruitstukje
EDIT; in 4de metr chocke aan valt die ook lekker dood
mvg
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- jeroen3nl
- Banden plakker
- Berichten: 13
- Lid geworden op: ma 18 okt 2010, 23:10
- Vervoersmiddel: >Derbi Senda R 2004, opties: dan loopt ie wal dan loopt ie niet :(
- Locatie: Beltrum (Gelderland)
Re: Het 'afstel' topic
kheb ook afstel probleem, eerst trok hij slecht op redelijke power maar in de 3/4 viel dat weg en halverwege de band in de vier zakte hij terug (sproeier 86) toen 96 erin geknalt en nu verzuipt de hele boel, dus wat te doen? tussen 86-96 of onder de 86 gaan prutsen?
setup:
DR50 cilinder (nog geen 150km gelopen )
vermoedelijk 14mm dellortho
Gianelli conti
verder alles orgineel
setup:
DR50 cilinder (nog geen 150km gelopen )
vermoedelijk 14mm dellortho
Gianelli conti
verder alles orgineel
- drd racing
- Beginnende tuner
- Berichten: 234
- Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:33
- Vervoersmiddel: DRD racing 09/ r x-race cross
- Locatie: Hasselt België
Re: Het 'afstel' topic
ik zou eens 90 proberenjeroen3nl schreef:kheb ook afstel probleem, eerst trok hij slecht op redelijke power maar in de 3/4 viel dat weg en halverwege de band in de vier zakte hij terug (sproeier 86) toen 96 erin geknalt en nu verzuipt de hele boel, dus wat te doen? tussen 86-96 of onder de 86 gaan prutsen?
setup:
DR50 cilinder (nog geen 150km gelopen )
vermoedelijk 14mm dellortho
Gianelli conti
verder alles orgineel
- wippo
- Tuner
- Berichten: 325
- Lid geworden op: vr 05 nov 2010, 21:16
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
- Locatie: Waardenburg
Re: Het 'afstel' topic
Rond de 80siebe schreef:Ik heb een probleem met mij brommer want sinds dat het wat kouder is loopt hij echt beroerd.
en nou weet ik dat als het koud word je 1 maat groter moet hebben, maar ik de zomer liep hij ook nog niet optimaal.
De vraag vraag is dus welke sproeier moet ik hebben mijn brommer is helemaal alleen de uitlaat is ontgrenst.
en welke sproeier moet ik dan hebben.
Gr Siebe Kramer
The box said: "Requires Windows 7 or better". So I installed Linux.
- jeroen3nl
- Banden plakker
- Berichten: 13
- Lid geworden op: ma 18 okt 2010, 23:10
- Vervoersmiddel: >Derbi Senda R 2004, opties: dan loopt ie wal dan loopt ie niet :(
- Locatie: Beltrum (Gelderland)
Re: Het 'afstel' topic
kheb eerst 90 erin gedaan liep er niet beter van, nu 80 erin en loopt al een stuk fijnerdrd racing schreef:ik zou eens 90 proberenjeroen3nl schreef:kheb ook afstel probleem, eerst trok hij slecht op redelijke power maar in de 3/4 viel dat weg en halverwege de band in de vier zakte hij terug (sproeier 86) toen 96 erin geknalt en nu verzuipt de hele boel, dus wat te doen? tussen 86-96 of onder de 86 gaan prutsen?
setup:
DR50 cilinder (nog geen 150km gelopen )
vermoedelijk 14mm dellortho
Gianelli conti
verder alles orgineel
- drd racing
- Beginnende tuner
- Berichten: 234
- Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:33
- Vervoersmiddel: DRD racing 09/ r x-race cross
- Locatie: Hasselt België
Re: Het 'afstel' topic
dan nu de fijne afstelling of 1 maat groter of kleiner dan kom je er wel das toch altijd eigen gevoeljeroen3nl schreef:kheb eerst 90 erin gedaan liep er niet beter van, nu 80 erin en loopt al een stuk fijnerdrd racing schreef:ik zou eens 90 proberenjeroen3nl schreef:kheb ook afstel probleem, eerst trok hij slecht op redelijke power maar in de 3/4 viel dat weg en halverwege de band in de vier zakte hij terug (sproeier 86) toen 96 erin geknalt en nu verzuipt de hele boel, dus wat te doen? tussen 86-96 of onder de 86 gaan prutsen?
setup:
DR50 cilinder (nog geen 150km gelopen )
vermoedelijk 14mm dellortho
Gianelli conti
verder alles orgineel
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Re: Het 'afstel' topic
afgesteld:)
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- jeroen3nl
- Banden plakker
- Berichten: 13
- Lid geworden op: ma 18 okt 2010, 23:10
- Vervoersmiddel: >Derbi Senda R 2004, opties: dan loopt ie wal dan loopt ie niet :(
- Locatie: Beltrum (Gelderland)
Re: Het 'afstel' topic
kheb ook afstel probleem, eerst trok hij slecht op redelijke power maar in de 3/4 viel dat weg en halverwege de band in de vier zakte hij terug (sproeier 86) toen 96 erin geknalt en nu verzuipt de hele boel, dus wat te doen? tussen 86-96 of onder de 86 gaan prutsen?
setup:
DR50 cilinder (nog geen 150km gelopen )
vermoedelijk 14mm dellortho
Gianelli conti
verder alles orgineel[/quote]
ik zou eens 90 proberen[/quote]
kheb eerst 90 erin gedaan liep er niet beter van, nu 80 erin en loopt al een stuk fijner[/quote]
dan nu de fijne afstelling of 1 maat groter of kleiner dan kom je er wel das toch altijd eigen gevoel[/quote]
nu weer iets anders, ding liep perfect met de 80 erin lekker hoog in de toeren, (altijd warm laten lopen) maar nu is halverwege de toeren in de 5 de fut er een beetje uit en k kreeg em zaterdag niet meer aan de praat en de bougie pikzwart van de olie , help?...
setup:
DR50 cilinder (nog geen 150km gelopen )
vermoedelijk 14mm dellortho
Gianelli conti
verder alles orgineel[/quote]
ik zou eens 90 proberen[/quote]
kheb eerst 90 erin gedaan liep er niet beter van, nu 80 erin en loopt al een stuk fijner[/quote]
dan nu de fijne afstelling of 1 maat groter of kleiner dan kom je er wel das toch altijd eigen gevoel[/quote]
nu weer iets anders, ding liep perfect met de 80 erin lekker hoog in de toeren, (altijd warm laten lopen) maar nu is halverwege de toeren in de 5 de fut er een beetje uit en k kreeg em zaterdag niet meer aan de praat en de bougie pikzwart van de olie , help?...
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Re: Het 'afstel' topic
meschien moet je jouw volgende cilinder maar eens goed gaan roderen ipv in toeren te jagen als die nogniet eens 150km's heeft.
zet je gasnaald zo laag mogelijk en stel an af met sproeiers en luchtschroef.
bij mij was enkel de gasnaald het probleem
mvg
zet je gasnaald zo laag mogelijk en stel an af met sproeiers en luchtschroef.
bij mij was enkel de gasnaald het probleem
mvg
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Banden plakker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: ma 22 nov 2010, 11:46
- Vervoersmiddel: derbi x-race sinaasappel kleur met een USD van HM (H)
Re: Het 'afstel' topic
Ik heb ook een vraag!
Ik heb een 19 mm carb, gilardoni 50 snel (met zo'n vlinderpoort) en tecnigas E-nox. Verder alles standaard.
Dit moet uiteraard afgesteld worden, maar daar zit dus het probleem. Ik heb nu sproeier 88 er in zitten, de brommer start wel meteen maar vliegt daarna gelijk naar boven in de toeren. Ook heb ik er al sproeier 106 in gedaan maar daarbij wil hij juist niet hoog in de toeren komen en heb ik het idee dat hij verzuipt. Sproeiermaten daar tussen in heb ik ook al geprobeerd 102, maar ook dit wou niet stationair lopen zoals het hoord. Wie kan mij hierbij helpen?
Gr,
Teun
Ik heb een 19 mm carb, gilardoni 50 snel (met zo'n vlinderpoort) en tecnigas E-nox. Verder alles standaard.
Dit moet uiteraard afgesteld worden, maar daar zit dus het probleem. Ik heb nu sproeier 88 er in zitten, de brommer start wel meteen maar vliegt daarna gelijk naar boven in de toeren. Ook heb ik er al sproeier 106 in gedaan maar daarbij wil hij juist niet hoog in de toeren komen en heb ik het idee dat hij verzuipt. Sproeiermaten daar tussen in heb ik ook al geprobeerd 102, maar ook dit wou niet stationair lopen zoals het hoord. Wie kan mij hierbij helpen?
Gr,
Teun
-
- Pro tuner
- Berichten: 769
- Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
- Locatie: Nieuwleusen (Ov)
Re: Het 'afstel' topic
Je haalt maar 1 tussenmaat aan nl. 102, heb je de andere tussenmaten evt ook ter beschikking.?
Mijn zoon heeft nl met eenzelfde setup nu sproeier 92 er in zitten.
heb je de (basis)instelling van lucht- en stationairschroef wel goed ?
Mijn zoon heeft nl met eenzelfde setup nu sproeier 92 er in zitten.
heb je de (basis)instelling van lucht- en stationairschroef wel goed ?
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Het 'afstel' topic
als de brommer meteen bij het starten reageerd alsof je gas geeft, even chekken bij je gaskabel aansluiting op je carb of dat de buitenkabel van je gas niet ergens tegenaan blijft hangen ? luchtschroef op 1,5 slag zetten en niet meer aankomen
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Het 'afstel' topic
ik heb ook nog een vraag. misschien dat meerdere het meegemaakt hebben.
een bougie met lange schacht moet een lipafstand hebben van .70 (voelermat). de mijne is wat beter gaan lopen toen ik hem op .50 gezet had.
kan dit zijn omdat de vonk wat korter en sterker wordt of hoort het gewoon niet ?
want heb net een thrower aangeschaft, maar wordt beetje simpel van sproeier afstellingen. 100 stottert omdat het teveel is, 84 omdat het te weinig is.... 94 en 90 ook nog geprobeerd maar nog niet lekker.
die bougielip heb ik lager gezet met sproeier 90, en toen stotterde die een stuk minder in de powerband, maar kreeg nog wel teveel benzine naar mijn mening.
een bougie met lange schacht moet een lipafstand hebben van .70 (voelermat). de mijne is wat beter gaan lopen toen ik hem op .50 gezet had.
kan dit zijn omdat de vonk wat korter en sterker wordt of hoort het gewoon niet ?
want heb net een thrower aangeschaft, maar wordt beetje simpel van sproeier afstellingen. 100 stottert omdat het teveel is, 84 omdat het te weinig is.... 94 en 90 ook nog geprobeerd maar nog niet lekker.
die bougielip heb ik lager gezet met sproeier 90, en toen stotterde die een stuk minder in de powerband, maar kreeg nog wel teveel benzine naar mijn mening.
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
-
- Banden plakker
- Berichten: 2
- Lid geworden op: wo 15 dec 2010, 13:39
- Vervoersmiddel: derbi grs50
Re: Het 'afstel' topic
ik heb een derbi grs50 gekocht hij rijd gwn standaart 45km/uur maar er zitten nog begrenzingen op kan iemand me vertellen waar die juis zitten hoe ik ze eruit moet halen hoe ik hem dan trug moet afstellen?
alvast bedankt voor julie hulp grtz gio
alvast bedankt voor julie hulp grtz gio