Op zolder dan?D-Evo schreef:Kopen kopen kopen, geld groeit niet op de rug.
Het 'afstel' topic
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Het 'afstel' topic
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
- Alainv-s
- Pro tuner
- Berichten: 543
- Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5226
Re: Het 'afstel' topic
JAAAH.
allereerst ik heb mijn begernzer gemaakt.
Nu probeer ik de brommer uit de powerband te houden(dus onder de 8k). Nu is mij dit gelukt, behalve in de 1. Want die versnelling is echt te licht. Maar nu schakel je dus rustig door anr de 2, stottert niks, 3 niks en dan ga je ongeveer 42 in de 3 dan schakel je naar de 5 en naar heel lang volgassen ga je 45 en in de 6 ga je uiteindelijk ook 45(meot je echt een lange weg hebben
).
Nu kun je nagaan hoe weinig kracht de uitlaat levert onder de 8k.
Ik rijd normaal ook heel rustig in de 6 met 6-7k toeren. Dan ga ik 55-60 op de teller. en trekt die langzaaam op enzo.
(gewoon beetje chill door de 30/45km zone cruisen)
MAar als je eenmaal in de powerband schiet heeft die nog de nijging om in de 4 een beetje van de grond te komen
.
Met wegrijden op het begin is het echt beetje klote als je hard weg wilt(zonder je koppeling zeg maar te gebruiken). Want op het begin doet die niet veel tot de ~9k en dan schiet die heel hard vooruit. Maar dan zit je binnen een seconde al aan de 14k toeren.
Beetje kort: onderin heet die echt amper kracht, genoeg om vooruit te komen(met ~50) maar niet genoeg voor tegenwind zoals ik vandaag had, moest naar de 4 terug schakelen(vanuit de 6).
Maar als je eenmaal in de powerband zit ~9-13k dan trekt die echt super hard! ik denk dat tandwiel 15-53 nog wel lukt.
Ik heb nu namelijk 12-53 en ik ga iets rond de 95.
Als je eenmaal in de powerband zit heb je nergens meer last van(wind en berg op). Maar probeer niet een berg op te rijden rustig in de 5 met 6k toeren haha. dan papt die in.
Erg leuke uitlaat, en leuk geluid
.
Meestal in de tuin royvi, of de kelder. Maargoed zolder kan ook. alle 3 tegelijk is het betere werk.
allereerst ik heb mijn begernzer gemaakt.
Nu probeer ik de brommer uit de powerband te houden(dus onder de 8k). Nu is mij dit gelukt, behalve in de 1. Want die versnelling is echt te licht. Maar nu schakel je dus rustig door anr de 2, stottert niks, 3 niks en dan ga je ongeveer 42 in de 3 dan schakel je naar de 5 en naar heel lang volgassen ga je 45 en in de 6 ga je uiteindelijk ook 45(meot je echt een lange weg hebben

Nu kun je nagaan hoe weinig kracht de uitlaat levert onder de 8k.
Ik rijd normaal ook heel rustig in de 6 met 6-7k toeren. Dan ga ik 55-60 op de teller. en trekt die langzaaam op enzo.
(gewoon beetje chill door de 30/45km zone cruisen)
MAar als je eenmaal in de powerband schiet heeft die nog de nijging om in de 4 een beetje van de grond te komen

Met wegrijden op het begin is het echt beetje klote als je hard weg wilt(zonder je koppeling zeg maar te gebruiken). Want op het begin doet die niet veel tot de ~9k en dan schiet die heel hard vooruit. Maar dan zit je binnen een seconde al aan de 14k toeren.
Beetje kort: onderin heet die echt amper kracht, genoeg om vooruit te komen(met ~50) maar niet genoeg voor tegenwind zoals ik vandaag had, moest naar de 4 terug schakelen(vanuit de 6).
Maar als je eenmaal in de powerband zit ~9-13k dan trekt die echt super hard! ik denk dat tandwiel 15-53 nog wel lukt.
Ik heb nu namelijk 12-53 en ik ga iets rond de 95.
Als je eenmaal in de powerband zit heb je nergens meer last van(wind en berg op). Maar probeer niet een berg op te rijden rustig in de 5 met 6k toeren haha. dan papt die in.
Erg leuke uitlaat, en leuk geluid

Meestal in de tuin royvi, of de kelder. Maargoed zolder kan ook. alle 3 tegelijk is het betere werk.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog.![]()
-
- Pro tuner
- Berichten: 3272
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 12:07
- Vervoersmiddel: Peugeot 107
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=1570
- Locatie: Meppel.
Re: Het 'afstel' topic
Absoluut, rijd echt super! Ook al heb ik niet een hele hoge top.Sander schreef:met giannelli? merk je echt veel verschil onderin zeg maar?

- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: Het 'afstel' topic
wheelie-timeD-Evo schreef:Absoluut, rijd echt super! Ook al heb ik niet een hele hoge top.Sander schreef:met giannelli? merk je echt veel verschil onderin zeg maar?

#22
- Alainv-s
- Pro tuner
- Berichten: 543
- Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5226
Re: Het 'afstel' topic
jup zeker weten.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog.![]()
Re: Het 'afstel' topic
hallo,
mijn derbi stottert bij hoge toeren, dus als ik hem goed doortrek gaat die stotteren.
voor de rest rijd die gwn goed.
mijn setup:
malossi mhr team 50 cc
16mm carberateur
yasuni r2
sproeier 88
waar zou het aan liggen? gasnaald? luchtschroef? sproeier?
sproeiers is goed want bougie is koffiebruin.
hij trottert echt alleen in hoge toeren.
mvg
thijs
mijn derbi stottert bij hoge toeren, dus als ik hem goed doortrek gaat die stotteren.
voor de rest rijd die gwn goed.
mijn setup:
malossi mhr team 50 cc
16mm carberateur
yasuni r2
sproeier 88
waar zou het aan liggen? gasnaald? luchtschroef? sproeier?
sproeiers is goed want bougie is koffiebruin.
hij trottert echt alleen in hoge toeren.
mvg
thijs
Hoe Hard Rij Je: 45, In De 3e Versnelling
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
- Alainv-s
- Pro tuner
- Berichten: 543
- Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5226
Re: Het 'afstel' topic
luchtschroef eerst een beetje uit probren, is veel makelijker te proberen :p .
En misschien zou een iets kleinere sproeier kunnen maar denk gasnaald idd 1 standje lager.
Bougie wil niet _alles_ zeggen.
En misschien zou een iets kleinere sproeier kunnen maar denk gasnaald idd 1 standje lager.
Bougie wil niet _alles_ zeggen.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog.![]()
-
- Pro tuner
- Berichten: 3272
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 12:07
- Vervoersmiddel: Peugeot 107
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=1570
- Locatie: Meppel.
Re: Het 'afstel' topic
HAHA, wheelytime.
Nou idd gister de koppeling iets sneller laten opkomen en hopa.
Nou idd gister de koppeling iets sneller laten opkomen en hopa.


-
- Pro tuner
- Berichten: 575
- Lid geworden op: ma 28 feb 2011, 19:43
- Vervoersmiddel: Derbi DRD racing 2009
Re: Het 'afstel' topic
Welke sproeier denken jullie dat ik ong. nodig heb bij deze setup:
- 17.5 dellorto
- 50 cc standaard
- leovince v6
- 40 mm twin-air filter (rond)
Er zat eerst 96 in, het enigste wat ik veranderd heb is de filter..
Ik heb hier sproeiers liggen van 80 tot 118, zou ik hier genoeg aan hebben?
- 17.5 dellorto
- 50 cc standaard
- leovince v6
- 40 mm twin-air filter (rond)
Er zat eerst 96 in, het enigste wat ik veranderd heb is de filter..
Ik heb hier sproeiers liggen van 80 tot 118, zou ik hier genoeg aan hebben?

-
- Pro tuner
- Berichten: 769
- Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
- Locatie: Nieuwleusen (Ov)
Re: Het 'afstel' topic
100 maar eens proberen
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: Het 'afstel' topic
welke sproeiermaat zou ik ongeveer moeten hebben met een mhr80 , 21mm carb en twin air filter? dan weet ik welk setje ik moet gaan kopen 

#22
-
- Pro tuner
- Berichten: 5110
- Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8087
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=13148 - Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant
Re: Het 'afstel' topic
Welke sproeiermaten moet ik in huis halen?
Derbi DRD 2003
DR70
Originele carburateur
Hebo Performer (50cc, oud type)
Meer hoeven jullie niet te weten denk ik?
Thanks!
Derbi DRD 2003
DR70
Originele carburateur
Hebo Performer (50cc, oud type)
Meer hoeven jullie niet te weten denk ik?
Thanks!
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 30
- Lid geworden op: ma 17 okt 2011, 09:27
- Vervoersmiddel: derbi drd limited 2008
Re: Het 'afstel' topic
ik heb dus een drd racing
maar dat ding start eeuwig slecht. kikken is geen optie dus altijd duwen. als hij warm is wil het nog wel eens lukken. en dan niet zo maar 2 meter duwen, nee 20a25 meter in zun 2. als hij loopt valt hij ook heel rustig dood( in zun vrij, stationair). luchtschoef van alles geprobeert. als hij loopt loopt hij wel heel goed.
als hij heel laag in zun toeren zit en ik trek aan de gas is het een halve seconde boaaaap en dan maakt hij gewoon lekker toeren en niks aan de hand. tijdens het rijden ook niks te merken. trekt en loopt gewoon goed. heeft in zijn pouwerband wel n enorme piek zitten ongeveer aan het einde.
setup:
orgineel ontgrenst (prop eruit/lul eraf/katalysator eruit/carb/luchtfilter)
carb dus 17.5 mm
sproeier 96 vrij groot lijkt mij maarja toen ik hem kocht was het zo, dealer zij dat het goed was, maten van mij ook dusja zal wel kloppen
alvast bedankt
maar dat ding start eeuwig slecht. kikken is geen optie dus altijd duwen. als hij warm is wil het nog wel eens lukken. en dan niet zo maar 2 meter duwen, nee 20a25 meter in zun 2. als hij loopt valt hij ook heel rustig dood( in zun vrij, stationair). luchtschoef van alles geprobeert. als hij loopt loopt hij wel heel goed.
als hij heel laag in zun toeren zit en ik trek aan de gas is het een halve seconde boaaaap en dan maakt hij gewoon lekker toeren en niks aan de hand. tijdens het rijden ook niks te merken. trekt en loopt gewoon goed. heeft in zijn pouwerband wel n enorme piek zitten ongeveer aan het einde.
setup:
orgineel ontgrenst (prop eruit/lul eraf/katalysator eruit/carb/luchtfilter)
carb dus 17.5 mm
sproeier 96 vrij groot lijkt mij maarja toen ik hem kocht was het zo, dealer zij dat het goed was, maten van mij ook dusja zal wel kloppen
alvast bedankt
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 30
- Lid geworden op: ma 17 okt 2011, 09:27
- Vervoersmiddel: derbi drd limited 2008
Re: Het 'afstel' topic
had trouwens wel gezien dat je de luchtschroef op het punt moet zetten dat hij stationar het hardste loopt of nou 1.5 slagen uit? denk dat het daar in zit
-
- Pro tuner
- Berichten: 769
- Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
- Locatie: Nieuwleusen (Ov)
Re: Het 'afstel' topic
luchtschroef bij het afstellen eerst op 1.5 slag openzetten - basisinstelling
eerst hoofdsproeier bepalen = juiste geeft hooguit lichte stotter op top = rijk
daarna op luchtschroef en/of gasnaaldpositie afstellen
op luchtschroef afstellen betekent
warme brommer iets verhoogt stationair laten draaien door stationairschroef iets in te draaien
luchtschroef heel rustig in- of uitdraaien tot het hoogst mogelijke toerental (op gehoor of toerenteller)
daarna stationairschroef weer iets terugdraaien.
Luchtfilter en bougie ook al even gecheckt ?
Succes
eerst hoofdsproeier bepalen = juiste geeft hooguit lichte stotter op top = rijk
daarna op luchtschroef en/of gasnaaldpositie afstellen
op luchtschroef afstellen betekent
warme brommer iets verhoogt stationair laten draaien door stationairschroef iets in te draaien
luchtschroef heel rustig in- of uitdraaien tot het hoogst mogelijke toerental (op gehoor of toerenteller)
daarna stationairschroef weer iets terugdraaien.
Luchtfilter en bougie ook al even gecheckt ?
Succes
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 30
- Lid geworden op: ma 17 okt 2011, 09:27
- Vervoersmiddel: derbi drd limited 2008
Re: Het 'afstel' topic
uhm bougie is al wel een tijdje geleden straks na school ff checken. luchtfilter wil ik vnv ook ff schoonmaken. maar zijn toch geen tekenen van een warmloper ofzo?
-
- Pro tuner
- Berichten: 5110
- Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8087
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=13148 - Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant
Re: Het 'afstel' topic
Welke sproeiers moet ik in huis halen voor bij mijn set-up?
DR70
21mm Dellortho
Hebo performer
Alvast bedankt!
DR70
21mm Dellortho
Hebo performer
Alvast bedankt!
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di 24 mei 2011, 13:33
- Vervoersmiddel: derbi senda drd evo
Re: Het 'afstel' topic
hier weer een bandenplakker
vraagje
80cc airsal
voor de rest alles standaart wel ontgrenst
welke sproeier ????
ja ja ik weet het is geen goede setup
maar valt niet op!!!
de ene zegt +- 110 en de ander zegt 90
ik snap er nu niks meer van
wie heeft een wijs antwoord
gr dies2000

vraagje
80cc airsal
voor de rest alles standaart wel ontgrenst
welke sproeier ????
ja ja ik weet het is geen goede setup
maar valt niet op!!!
de ene zegt +- 110 en de ander zegt 90

ik snap er nu niks meer van
wie heeft een wijs antwoord

gr dies2000
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België