Cilinder is wel goed vastgelopen, allebij de zuigerveren waren dus gesneuveld en hedde de hele wand kapotgedraaid. Ook het big end lager is naar de malle toe. Zit speling van hier tot Tokyo op man

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
4takt crosser heeft een transmissie compartiment en een motorolie compartiment. De motorolie kun je ook voor de transmissie gebruiken maar de transmissieolie absoluut niet voor de motor.Alainv-s schreef:Motorolie is niet per sé viertakt olie. Motor olie is vaak VERSNELLINGS/transmissieolie. Voor je MOTOR van elke motorfiets/bromfiets.
Maar volgens mij begrijp ik wel wat je bedoelt. Viertakt motoren hebben ook een oliepeil (toch? Want nu ben ik zelf in de war). Hebben die 2 oliecompartinenten zegmaar? Eentje voor de versenlingsbak en eentje voor de motor?
Heeft iemand hier misschien duidelijk heid over.
Bakolie wordt altijd grijs, ik weet niet hoe grijs dat van jou is.Rikkert schreef:Oef, de versnellingsbak is nog heel, en er kwam olie uit! was alleen donkergrijs geworden![]()
Cilinder is wel goed vastgelopen, allebij de zuigerveren waren dus gesneuveld en hedde de hele wand kapotgedraaid. Ook het big end lager is naar de malle toe. Zit speling van hier tot Tokyo op man
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog.![]()
Het is beter om geen motorolie voor je transmissie te gebruiken, 10w40 motorolie is anders dan 10w40 versnellingsbakolie. Collega van mij had er een keer 10w40 motorolie in gekieperd, en had zo de koppelingsplaten van zijn crosser versleten. Dit gaat wel om een tweetakt.derbi crd schreef:
4takt crosser heeft een transmissie compartiment en een motorolie compartiment. De motorolie kun je ook voor de transmissie gebruiken maar de transmissieolie absoluut niet voor de motor.
Ik heb gewoon 10w40 motorolie in mijn crosser. Alles gaat gewoon als een lopend vuurtje.royvi schreef:Het is beter om geen motorolie voor je transmissie te gebruiken, 10w40 motorolie is anders dan 10w40 versnellingsbakolie. Collega van mij had er een keer 10w40 motorolie in gekieperd, en had zo de koppelingsplaten van zijn crosser versleten. Dit gaat wel om een tweetakt.derbi crd schreef:
4takt crosser heeft een transmissie compartiment en een motorolie compartiment. De motorolie kun je ook voor de transmissie gebruiken maar de transmissieolie absoluut niet voor de motor.
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Ja, nog paar keertjes rijden, dan gaan er ook weer verse vloeistoffen in, dan zal ik er gelijk transmissie olie in doenroyvi schreef:Zou ik toch er toch maar bakolie in kiepen hoor.
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Schoon luchtfilter moet na elke keer crossen he...Rikkert schreef:Ja, nog paar keertjes rijden, dan gaan er ook weer verse vloeistoffen in, dan zal ik er gelijk transmissie olie in doenroyvi schreef:Zou ik toch er toch maar bakolie in kiepen hoor.Dan ff luchtfiltertje, zuigertje ook maar eens.
Ik heb weer wat te doen met kerst!
Die ik nu heb er dus niet inflikkeren? Die dealer zei dat het alleen om het 10w40 ging, en niet of het 2t of 4t was?royvi schreef:Gewoon versnellingsbakolie 10w40, putoline, motul enz. Ik heb putoline GP 10 ofzo, vind ik wel fijne olie.
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Alainv-s schreef:Aha! Ik ben voor het eerst nuttig.
Ja maar zoveel en heel lang crossen doe ik niet. Gewoon eens op een vroeg avondje uurtje ofzo.royvi schreef:Schoon luchtfilter moet na elke keer crossen he...Rikkert schreef:Ja, nog paar keertjes rijden, dan gaan er ook weer verse vloeistoffen in, dan zal ik er gelijk transmissie olie in doenroyvi schreef:Zou ik toch er toch maar bakolie in kiepen hoor.Dan ff luchtfiltertje, zuigertje ook maar eens.
Ik heb weer wat te doen met kerst!
Versnellingsbakolie elke 6 uur.
nee het slaat gewoon nergens op...Kristian-m schreef:frustratie mijn jongen?