Jasperrr91 schreef:Krukas vervangen bij een beetje setup.
Mhr 80, pro race uitlaat, 24mm hpi enzo vind je geen setup dan?
De meeste met die setup rijden gewoon met ori as.
Ik zal je eens beter vertellen, met een vergelijkende setup begaf mijn doppler krukas het na 7.000km(big end ram vast) en mijn orginele derbi krukas van 25.000km oud er toen terug ingedaan en die hield het perfect. Dus dat is crap van die krukas.
Zadel had ik geen last van, maar vergeleken met een honda is dat inderdaad hard ja.
Balans as is in mijn ogen niet nodig, maar als je een hekel hebt aan trillingen tja dat is dan pech.
En voor 2002 werden er nog niet veel derbi's verkocht hoor. Derbi's worden pas echt veel verkocht vanaf 2006/2007 toen gingen er veel meer mensen schakelbrommer rijden. Voor die tijd reden er in verhouding veel meer mensen rond op scooters en mensen die een schakel reden, reden vaak op een dt of mt of iets dergelijks en een uitzonderling op een derbi, aprilia of iets dergelijks.
Uitzondering denk ik?
Ik heb hier al zeker 8/9 blokken losgehaald om de kruk te moeten vervangen van een Derbi, dingen waren elke keer zo tussen de 12-16k km's oud, en ik vond de spelingen toch behoorlijk ernstig.
Alles is een beetje "underengineered" naar mijn mening, kleine dingen zoals een kering bij de wiellagers bijvoorbeeld, of de zwakke passing ervan.
Maargoed, ik moet trainen. Ik lees het zo wel weer.
Mijn MT boekt je.